tag:blogger.com,1999:blog-14860179.post115752539766919187..comments2024-03-26T17:04:04.220+02:00Comments on Oikeus ja kohtuus - kaikessa ...: DNA:n kuuluvuusongelmatoikeusjakohtuus.blogspot.comhttp://www.blogger.com/profile/13244441602425956213noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-14860179.post-49099267414919538132008-03-18T17:12:00.000+02:002008-03-18T17:12:00.000+02:00dna Kimppasopimuksesi on voimassa 17.05.2008 saakk...dna Kimppasopimuksesi on voimassa 17.05.2008 saakka. Liittymän sulku ei vaikuttaisi kuukausimaksuihin, sillä ne laskutetaan joka tapauksessa niin kauan kuin sopimus on voimassa. Laskut ovat aiheellisia.<BR/><BR/>Liittymäsi XXX XXXXXXX liittymätyyppi on dna Lahja, jonka kuukausimaksu on 13,90 euroa. Haluaisitko muuttaa liittymätyypiksesi dna Inton, jonka kuukausimaksu on vain 0,90 euroa? Liittymätyypin vaihto on maksuton toimenpide neljä kertaa vuodessa. dna Inton hinnastoon voisit tutustua kotisivuillamme osoitteessa http://www.dnafinland.fi/showPrivateProductSubscription.do?selectedMenuItem=AAA0dnaInto <BR/><BR/>Uuden sim-kortin samalla numerolle saat jälleenmyyjäliikkestämme 7,90 eurolla.<BR/><BR/>Huolto ei ole meidän, vaan puhelinlaitteen valmistajan merkkihuolto. Jälleenmyyjäliikkeemme toimii ainoastaan välikätenä, joka toimittaa puhelimen huoltoon.<BR/><BR/>Ystävällisin terveisin<BR/><BR/>Minna-Liisa Nevalainen<BR/>palveluneuvoja <BR/>Asiakaspalvelu <BR/>DNA Finland Oy <BR/><BR/>puh. 044 144 044 (maksuton dna-liittymistä)<BR/>faksi 044 044 1703<BR/><BR/><BR/><BR/><BR/><BR/><BR/><BR/><BR/>Hyvä "asiakaspalvelu"<BR/><BR/>Joudutte perimään saatiavianne oikeusteitse, en aio laskujanne maksaa.<BR/>Joten kehotan sulkemaan liitymän. Puhelin toimitettu 28.12.2007 teidän<BR/> liikkeeseen "huoltoon" ja taatusti on teidän vastuulla hoitaa se kuntoon<BR/> tai antaa sitten uusi puhelin .(joka muuten kerran helmikuussa <BR/>luvattinikin)<BR/>Tosin tämä olisi pitänyt tehdä kahdenviikon sisällä.<BR/>Nyt olen jo hankkinut uuden liitymän(+puhelimen) ja hoitanut asian, niin <BR/>etten tarvitse teidän liittymää enää.<BR/><BR/>Tulen esittämään oikeudessa minun saatavani asiassa ja minun laskuni<BR/> ylittää nuo teidän saatavanne moninkertaisesti.<BR/>Ihan suomen lain mukaan teidän vastuullanne on hoitaa asia, ei minun.<BR/>Laskutkin maksetaan teille, joten te olette puhelimen myyjä (näin sanoi<BR/> suomen sony ericssonin asikaspalvelu ja kuluttaja-asiamies.)<BR/>Helpommalla saataisitte päästä kun antaisitte asian olla, ja sulkisitte<BR/> liitymän kaikessa hiljaisuudessa.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-14860179.post-17962715157107953032008-02-28T15:42:00.000+02:002008-02-28T15:42:00.000+02:00Kannattaa ehkä miettiä ennen kuin pistät nimesi si...Kannattaa ehkä miettiä ennen kuin pistät nimesi siihen dna:n paperiin, vekotin jonka sieltä "ostat" ei olekaan heidän myymänsä vaan jonkun kolmannen tahon???? Jota ei mistään löydy???? <BR/>Suomen sonyericssonin edustaja sanoi että suomalaisilla kytkykauppiailla on opittavaa eurooppalaisista kauppa tavoista (viittas ehkä venäläisiin vastaaviin) Alla hieman sähköpostin kulkua Ko "Firman" kanssa. <BR/>Kaupasta sitä paitsi saa vuoden takuulla uuden puhelimen alle 50€ joten mitä teen tuolla Vatun 3g pahvipiirikortti paskalla? sen enempää mitään merkkiä haukkumatta, samanlaisia kertakäyttö vatkaimia ne on kaikki.<BR/><BR/><BR/><BR/>Irtisanominen reklamaatio1 <BR/><BR/>Katson, että sopimuksemme irtisanoutuu 28.12.2007 koska puhelin tuolloin <BR/>toimitettu dna kauppaan espoon isoon omenaan. Tämä asia alkoi toukokuussa <BR/>2007 jolloin havaitsin (ystävän ilmoituksesta) ettei minua ole voinut <BR/>tavoittaa puhelimitse. Otettuani yhtetyttä asiakas palveluun useita kertoja <BR/>(vika ehkä espoon soukan gsm linkissä?) sain mitä erilaisempia ohjeita <BR/>valikoista joita kuulema puhelin (sonyericsson)<BR/>sisältää (3g ja 2g verkko) ja näitä valikoita ei ole puhelimesta löytänyt, <BR/>edes dna kaupan työntekijä.<BR/><BR/>Puhelin toimitettu 28.12.2007 dna kauppaan, espoon isoonomenaan, josta ei <BR/>ole tähänpäivään mennessä kuulunut mitään. Tänään tiedustelin asiaa jälleen <BR/>teidän asiakas palvelusta: (joka ensin löi puhlimen korvaan, sitten antoi <BR/>ohjeita itse ottaa yhteyttä dna kauppaan (jonne ei voi soittaa) sainkin <BR/>numeronkin joka ei toimi 04403038000 (ei saada juuri nyt nyt yhteyttä, <BR/>onkohan verkko valittu oikein?)<BR/><BR/>En katso, että meidän sopimus enää valvoittaa minua ajamaan tahi soittamaan <BR/>yhtään kertaa mihinkään asian tiimoilta.<BR/>Lasku 80026386 sisältää kaiketi osamaksua puhelimesta jota en enää maksa, <BR/>odotan laskua joka koskee ainoastaan puheluita.<BR/><BR/>Haluan tietysti, että numeroni xxx xxxxx vapautuu siirrettäväki toiseen <BR/>yhtiöön välittömästi<BR/><BR/>Olen myös ottanut yhteyttä asian tiimoilta lakimieheeni xxxxx xxxx, jolle <BR/>myös toimitan tämän mailin.<BR/><BR/>xxxxxx<BR/>Xxxx<BR/>Xxxx<BR/>xx<BR/><BR/><BR/><BR/><BR/>lmoitan asiassa avustavani XXX XXXX.<BR/><BR/><BR/><BR/>Päämieheni on DNA:lle aiemmin lähettämissään viesteissä ilmoittanut <BR/>purkavansa DNA:n kanssa tekemänsä määräaikaisen sopimuksen.<BR/><BR/><BR/><BR/>Vahvistan siis vielä kerran, että XXX XXXXXkatsoo hänen ja DNA Finlandin <BR/>välisen sopimuksen purkautuneeksi. DNA Finland ei ole kiistänyt hänen <BR/>toimittamaansa purkamista, joten sen on katsottava hyväksyneen purun.<BR/><BR/><BR/><BR/>Totean lisäyksenä aiemmin sanottuun, että purkamisen perusteena on DNA:n <BR/>olennainen sopimusrikkomus, joka on ilmennyt mm. siten, että puheluita ei <BR/>ole voinut soittaa/vastaanottaa päämieheni kotiosoitteessa. Sopimusrikkomus <BR/>on lisäksi ilmennyt siten, että DNA:lta osamaksulla ostettu puhelin on ollut <BR/>jatkuvasti rikki.<BR/>XXX XXXXX ei kohtuudella voida edellyttää sopimussuhteen jatkamista.<BR/>Tulen myöhemmin esittämään osamaksusopimukseen mahdollisesti perustuvat <BR/>tilitysvaatimukset yhtiöllenne.<BR/>Tietojeni mukaan xxxo on palauttanut puhelimen DNA:lle.<BR/>Vaadin vielä, että DNA välittömästi vapauttaa xxx xxxxxx käytössä olleen <BR/>puhelinnumeron hänen käyttöönsä mahdollisen toisen operaattorin liittymää <BR/>varten.<BR/><BR/>Ystävällisin terveisin<BR/>XXXXXX<BR/>xxx<BR/>xxx<BR/><BR/><BR/><BR/><BR/><BR/><BR/> <BR/> Reklamaatio 2<BR/><BR/>Tänään 5.2.2008 minulle soitettiin numerosta +35838427861 (tuohon numeroon ei voi soittaa,”biisi” vain soi….)<BR/>n.klo12.00-13.00(tämän puhelun kuuli myös ystäväni XXX XXXX) ja kerrottiin <BR/>että edellinen reklamaationi (joka on tässä alla) on käsitelty ja voin hakea <BR/>uuden puhelimen mistä tahansa dna-kaupasta. Oltuani kyseisen puhelun aikana <BR/>ulkotiloissa en saanut kyseisen henkilön nimeä otettua ylös.<BR/>Mentyäni Espoon iso omenan dna kauppaan sain kuulla ettei mitään tietoa <BR/>kyseisestä asiasta ole. Kaupan henkilökunta selvitteli asiaa useilta <BR/>tahoilta eikä kukaan tiedä kyseisestä puhelusta mitään.<BR/>Kuinka tälläinen on ylipäätään mahdollista tietotekniikan aikana, puhelin <BR/>myymälässä, ihmettelen vain?? Olen sitä mieltä että ajettuani turhaan useita <BR/>kertoja myymälään (jonne ei voi soittaa) ja soitettuani kymmeniä puheluita <BR/>dna asiakaspalveluun olisi teidänkin yrityksenä helpoin antaa minun sanoa <BR/>irti tämä sopimus. En halua puhelinta (jota olen jo maksanut n18kk) enää, <BR/>enkä teiltä mitään palveluja, haluan vain vapautua tästä sopimuksesta.Olen <BR/>ollut nyt asian tiimoilta yhteydessä myös kuluttaja asia-mies XXXXi <BR/>xxxxx ja juristiini XXX XXXXX Vaadin vastausta kahdessa päivässä <BR/> <BR/><BR/><BR/><BR/><BR/><BR/><BR/><BR/><BR/><BR/><BR/>Olette lähettänyt minulle laskun no80026386 ja katson että tuo lasku on väärä, koska sopimuksemme on irtisanottu alkaen 28.12.2007 (puhelin toimitettu silloin huoltoon) eli vastaan ainoastaan puheluista tuosta päivästä eteen päin.<BR/>Tosin näistä puheluista vähennän minun kulut jotka ylitävät tuon laskun moninkertaisestii, 5käyntiä dna kaupassa isossa omenassa ja useita kymmeniä puheluita ja ajan hukkaa tämän asian tiimoilta. Lisäksi vaiva koska en saa vanhaa numeroani käyttööni ja joudun ilmoittamaan omaan laskuuni uuden numeroni kaikille.<BR/> <BR/>Jos asiassa jotain epäselvää, yhteyttä voitte asiassa ottaa Lakimieheeni XXXX XXXXX p xxxxxx. <BR/> <BR/><BR/><BR/><BR/><BR/><BR/><BR/><BR/><BR/>Vastaukset reklamaatioon<BR/>1.Hyvä xxx xxxxx,<BR/><BR/>kiitos yhteydenotostanne, joka koski liittymän xxxxxxxxx dna <BR/>Kimppa -sopimuksen purkamista. Päätelaitteesta vastaa valmistaja. Jos <BR/>puhelimessa ilmenee vikaa, tulee se toimittaa valmistajan valtuuttamaan <BR/>huoltoon. Yleensä myyjäliike toimii tällaisessa tilanteessa välikätenä ja <BR/>hoitaa laitteen toimittamisen huoltoon. Äärimmäisessä tilanteessa <BR/>myyjäliike voi päätyä päätelaitteen vaihtamiseen uuteen. Tästä päätös <BR/>tehdään myyjäliikkeen organisaatiossa tapauskohtaisesti. Jos <BR/>puhelinlaitteen käytössä on ongelmia, parhaan avun saatte suoraan <BR/>valmistajalta. Päätelaitetta koskevissa ongelmissa pyydän ottamaan <BR/>yhteyttä myyjäliikkeeseen, valmistajaan tai maajantuojaan.<BR/>DNA vastaa liittymän toimivuudesta. Tässä tapauksessa ongelma on <BR/>päätelaitteessa, joten se ei ole peruste dna Kimppa -sopimuksen <BR/>purkamiselle. DNA jatkaa dna Kimppa -sopimusta siitä allekirjoitetun <BR/>sopimuksen mukaisesti. Olette ilmeisesti jättänyt puhelimen ja SIM-kortin <BR/>jälleenmyyjäliikkeeseen, joten voitte noutaa ne sieltä.<BR/>Ystävällisin terveisin<BR/> Jarno Remes<BR/>Asiakaspalautteet<BR/>DNA Finland Oy<BR/><BR/>puh. 044 144 044<BR/>faksi 044 044 1703<BR/>www.dnafinland.fi<BR/>asiakaspalvelu@cc.dnafinland.fi<BR/><BR/><BR/><BR/><BR/><BR/>2.Hyvä XXx Xxxxxx!<BR/>Kiitos sähköpostista. Pyytäisin ystävällisesti olemaan yhteydessä kyseiseen myymälään tai valmistajaan, sillä käsittelemme asiakaspalvelussamme vain dna-liittymiä koskevia asioita. DNA Finland Oy ei myy puhelinlaitteita. <BR/><BR/>Laitteen valmistaja vastaa puhelinlaitteen laadusta ja hoitaa sen kuntoon tai vaihtaa toiseen. Myyjäliike toimii välikätenä ja kommunikoi huoltoon tai tarvittaessa valmistajaan. DNA vastaa ainoastaan liittymistä ja niiden toiminnasta. Olen pahoillani sinulle aiheutuneesta harmista.<BR/><BR/>Ystävällisin terveisin<BR/><BR/>Ulla Aalto<BR/>palveluneuvoja <BR/>Asiakaspalvelu <BR/>DNA Finland Oy <BR/><BR/>puh. 044 144 044 (maksuton dna-liittymistä)<BR/>faksi 044 044 1703<BR/>www.dnafinland.fiAnonymousnoreply@blogger.com