tag:blogger.com,1999:blog-14860179.post5836005860470901341..comments2024-03-26T17:04:04.220+02:00Comments on Oikeus ja kohtuus - kaikessa ...: Nordean suuri VISA puhallusoikeusjakohtuus.blogspot.comhttp://www.blogger.com/profile/13244441602425956213noreply@blogger.comBlogger149125tag:blogger.com,1999:blog-14860179.post-21825051394366137072009-11-10T22:46:32.845+02:002009-11-10T22:46:32.845+02:00Tämä threadi ja aihe on vähän uuvahtanu vanhuuttaa...Tämä threadi ja aihe on vähän uuvahtanu vanhuuttaan MUTTA nyt muut pankit tekevät samoja muutoksia kortteihinsa. Uusimmassa paikallisosuuspankkien asiakaslehdessä oli tarinaa miten toukokuussa 2010 muuttuu myös POP-asiakkaiden maksulimiitit sun muut nordean vastaavalla tavalla.<br /><br />Luku myös että luottokunta lähettää lisää tietoja viikon 46 alusta. Eli tuntuu siltä että kyse on isommastakin korttiuudistuksesta. Nordea otti vain ensimmäisenä uudistuksen käyttöön. Liittyy varmaan jotenkin tähän suurempaan korttiuudistukseen muutenkin.<br /><br />Nyt olisi aika tutkia asiaa oikein perinpohjasesti KAIKKIEN pankkien kannalta!Markusnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-14860179.post-5037742193421097992009-05-16T15:46:00.000+03:002009-05-16T15:46:00.000+03:00Tuo sama juttuhan on OP:n ja Sampopankinkin uusiss...Tuo sama juttuhan on OP:n ja Sampopankinkin uusissa korteissa. Muista pankeista en tiedä.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-14860179.post-12186574975973685062009-03-24T21:43:00.000+02:002009-03-24T21:43:00.000+02:00Eiköhän tuo Talous Sanomissa ollut viimeinen asiak...Eiköhän tuo Talous Sanomissa ollut viimeinen asiakokonaisuus kerro jo kaiken...<BR/><BR/><EM>Nordean henkilöasiakkaiden korteista vastaava johtaja Paula Näkki löytää vakuutuksesta yhden suuren edun.<BR/><BR/>– Kun Visa-korttia käytetään luottokorttina, on asiakkaan turva paljon parempi kuin kortin debit-ominaisuutta käytettäessä. Internet Ostoturva -vakuutus kohentaa huomattavasti asiakkaan turvaa silloin, kun hän käyttää kortin debit-ominaisuutta.<BR/><BR/>Debit-ominaisuus tarkoittaa sitä, että maksu veloitetaan heti tililtä. Debit-kortti on ikään kuin monessa maassa käyvä pankkikortti.<BR/><BR/>Luottokortin myöntänyt yhtiö voi joutua korvausvelvolliseksi vain silloin, kun asiakas on maksanut käyttäen kortin luotto-ominaisuutta.<BR/><BR/>– Olemme keskustelleet vakuutuksesta viranomaisen kanssa. Tulemme tarkentamaan Internet Ostoturva -vakuutuksen markkinointia, Näkki lupaa.</EM><BR/><BR/>Asiakasta harhautetaan luulemaan, että turva on samaa tasoa, käyttää sitä minä korttina tahansa, siis Visa debit/kredit/automaattikorttina...<BR/><BR/>Ongelma vaan on se, että debit tarkoittaa käytännössä nykyistä pankkikorttia ja kredit luottokorttia. Ja sitten markkinoidaan ostoturvaa Visa-kortille. Ja jo korttiehdoissa kävellään nykyisen lain yli...<BR/><BR/>Miten normaalin kortinkäyttäjän pitäisi ymmärtää nämä "Visa"-kortin eroavaisuudet? Varsinkin kun jo korttiehdoissa rajoitetaan myös credit-ominaisuuden laissa suotua turvaa.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-14860179.post-90159847873196956322009-03-23T20:38:00.000+02:002009-03-23T20:38:00.000+02:00>– Vakuutuksen esitteissä myös mainitaan, että ...><BR/>– Vakuutuksen esitteissä myös mainitaan, että se korvaa mahdolliset tuotteen palautuskulut. Suomessa tätäkään turvaa ei tarvita, sillä lain mukaan kuluttaja saa palauttaa virheellisen tuotteen kuluitta, Kokko-Herrala sanoo.<BR/><BR/>Ei tunnu kuluttajavirastossakaan olla kovin kummoisia asiantuntijoita :-) Mikähän "laki" suojaisi netin kautta ostoksia tekevää, jos virheellinen tuote on ostettu ulkomailta, eikä PingoPango -maan mettikauppias ole innostunut maksamaan palautusta.<BR/><BR/>Tai kotiin tuotua videotykkiä, jonka onnistuu pudottamaan asennuksen yhteydessä.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-14860179.post-59728572428916203702009-03-22T18:03:00.000+02:002009-03-22T18:03:00.000+02:00No nyt on Kuluttajavirasto vihdoinkin noottaillut ...No nyt on Kuluttajavirasto vihdoinkin noottaillut edes jotain Nordean Visa-sekoiluista:<BR/><BR/>http://www.taloussanomat.fi/omatalous/2009/03/21/nordean-mainos-hamaa/20097556/139<BR/><BR/><I><BR/>Nordea mainostaa luottokorttiensa sisältämää Internet Ostoturva -vakuutusta. <BR/><BR/>– Olemme olleet tämän vakuutuksen tiimoilta yhteydessä Nordeaan. Tämä vakuutus tuo hyvin vähän lisäturvaa verrattuna siihen, mikä on kuluttajan asema lain nojalla, sanoo Kuluttajaviraston lakimies Riitta Kokko-Herrala.<BR/><BR/>Lain mukaan kuluttaja voi vaatia luottokorttiyhtiötä palauttamaan rahat, mikäli myyjä ei syystä tai toisesta toimita tuotetta, toimitus viivästyy tai tuote on virheellinen.<BR/><BR/> Nordean luottokorttien vakuutus sisältää rajoituksia, joiden vuoksi vakuutuksen tuoma turva on lakisääteistä turvaa niukempi. Esimerkiksi vakuutus kattaa vain yli 40 ja alle 3000 euroa kattavat tuotteet. Vakuutus rajaa myös joitakin tuoteryhmiä vakuutusturvan ulkopuolelle.<BR/><BR/>Laissa ei ole asetettu rajoja sille, minkä kokoiset ostokset luottokorttiyhtiön on asiakkaalle korvattava. Korvausvelvollisuus ei myöskään riipu siitä, minkälainen tuote on.<BR/><BR/> – Tätä vakuutusta ei saisi markkinoida tuomatta esille sitä, että meillä on vastaava lakisääteinen turva, Kokko-Herrala sanoo.<BR/><BR/>Pankin pitäisi siis tiedottaa asiakkaille, että lain mukaan kuluttajan suoja luottokorttiostoksissa on paljon laajempi kuin luottokortin mukana tulevan vakuutuksen turva. Nyt joku voi luulla, että pikkuostoksien tai todella suurten ostoksien osalta asiakas on oman onnensa varassa.<BR/><BR/>– Vakuutuksen esitteissä myös mainitaan, että se korvaa mahdolliset tuotteen palautuskulut. Suomessa tätäkään turvaa ei tarvita, sillä lain mukaan kuluttaja saa palauttaa virheellisen tuotteen kuluitta, Kokko-Herrala sanoo.<BR/><BR/><BR/><BR/></I>Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-14860179.post-24801745341170051032009-03-18T21:54:00.000+02:002009-03-18T21:54:00.000+02:00Ota ruutukaappaus (näppäimistöllä print scr) liitä...Ota ruutukaappaus (näppäimistöllä print scr) liitä kuvankäsitelyohjelmassa ja lähetä eteenpäin.<BR/><BR/>Veikkaan itse että tämä on Nordean propagandaa saada ihmiset hyväksymään ehdot!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-14860179.post-16908458209860847302009-03-17T10:31:00.000+02:002009-03-17T10:31:00.000+02:00Hyvä AsiakkaammeVisan verkkokäyttöön allaoleva sel...<I>Hyvä Asiakkaamme<BR/>Visan verkkokäyttöön allaoleva selvennys.<BR/><BR/>- Mahdollisessa väärinkäytöstapauksessa pankki on luotonantajana korvausvelvollinen, <B>huolimatta siitä onko asiakas asioinut Verified by Visa -palveluun liittyneen kauppiaan kanssa vai ei</B>.<BR/>- Asiakas voi käytännössä tehdä ostoksia muidenkin verkkokauppiaiden sivuilla kuten tähänkin asti. Mahdolliset reklamaatiot käsitellään aina tapauskohtaisesti.<BR/>- Internet Ostoturva -voimassaoloon ei vaikuta se, onko kauppias liittynyt Verified by Visa -palveluun.</I><BR/><BR/>Tämähän on mielenkiintoista. Pankki on nyt asiakaspalvelunsa suulla kertonut aivan jotain muuta mitä on viestitetty aikaisemmin ja mitä itseasiassa lukee ehdoissa.<BR/><BR/>Pistäppä tosta palveluviestistä ruutukauppaus blogille niin uskoisin että blogi olisi kiinnostunut palaamaan aiheeseen uudelleen liittyen Nordean VISA puhallukseen. Nythän pankki on todennut että riippumatta mitä sopimusehdoissa lukee pankki vastaa kuten pitääkin. Minusta tämä olisi syytä saada laajempaan tietoisuuteen jos vain blogi aiheesta kirjoittaisi.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-14860179.post-73584595886284293282009-03-16T23:47:00.000+02:002009-03-16T23:47:00.000+02:00Veikkaan että Nordean ylin porras haluaa jotain uu...Veikkaan että Nordean ylin porras haluaa jotain uusia optioita/palkkioita. Taitaa olla niin iso pankki nykyään että että ei kiinnosta enää muu kuin rahan nyyhtäminen. Ilmoitetaan uudet sopimusehdot ja toivotaan että ihmiset eivät ymmärrä lukemaansa.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-14860179.post-25813194363182665422009-03-16T22:03:00.000+02:002009-03-16T22:03:00.000+02:00Tällaisen vastauksen sain Nordeasta:Vastaanotettu:...Tällaisen vastauksen sain Nordeasta:<BR/><BR/>Vastaanotettu: 13.03.2009 15:55<BR/>Aihe: Visan verkkokäyttö<BR/><BR/>Hyvä Asiakkaamme<BR/>Visan verkkokäyttöön allaoleva selvennys.<BR/><BR/>- Mahdollisessa väärinkäytöstapauksessa pankki on luotonantajana korvausvelvollinen, huolimatta siitä onko asiakas asioinut Verified by Visa -palveluun liittyneen kauppiaan kanssa vai ei.<BR/>- Asiakas voi käytännössä tehdä ostoksia muidenkin verkkokauppiaiden sivuilla kuten tähänkin asti. Mahdolliset reklamaatiot käsitellään aina tapauskohtaisesti.<BR/>- Internet Ostoturva -voimassaoloon ei vaikuta se, onko kauppias liittynyt Verified by Visa -palveluun.<BR/><BR/>Ystävällisin terveisin<BR/><BR/>Nordea Asiakaspalvelu<BR/>Vxxxxx, Sxxxx<BR/>0200 3000 (pvm/mpm)<BR/>ma-pe 8-20Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-14860179.post-84215333149054606132009-03-15T18:34:00.000+02:002009-03-15T18:34:00.000+02:00"Tämäpäs mielenkiintoista. Luottokunnan VISA lasku..."Tämäpäs mielenkiintoista. Luottokunnan VISA laskun mukana tuli Nordea VISA Gold kortin vuosimaksu veloitus vuodeksi eteenpäin. Kortti siirtyy Nordealla toukokuussa joka aloittaa veloittamaan kuukausittaista maksua kortista. Eli nähtävästi olettavat minun maksavan vuosimaksun kahdesti, Luottokunnan ja Nordea. Luottokunnan puhelinneuvosta sanottiin että jos maksaa Luottokunnan vuosimaksun ei tarvitse maksaa vuoteen Nordean VISA kuukausimaksuja. Nordeasta taas sanottiin että maksut alkavat juosta kesäkuun alusta."<BR/><BR/>Auttaisiko tämä:<BR/>http://www.nordea.fi/Henkil%C3%B6asiakkaat/Kortit%2bja%2bmaksut/Hinnat/Tulevat%2bhintamuutokset/945672.html<BR/><BR/>"Kortin uudet vuosimaksut tulevat voimaan vuosimaksukauden päätyttyä, kuitenkin aikaisintaan 1.5.2009. Rinnakkaiskortin maksut tulevat voimaan toukokuussa 2009."<BR/><BR/>Taitaa Nordeallakin olla vähän pallo hukassa. Ei ole ihme ettei neuvontakaan pysy perässä kun systeemit muuttuu koko ajan. Nythän sopimuksen hyväksymisaikaa on jatkettu 30.4 asti ;)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-14860179.post-64420119378301323352009-03-15T17:13:00.000+02:002009-03-15T17:13:00.000+02:00Joo, Madonnan konserttilippujen jonotusmaksuista p...Joo, Madonnan konserttilippujen jonotusmaksuista puhelimessa kyllä nostetaan kauhea meteli, mutta ihmisten kusettamisessa pankin ja luottokunnan osalta ei korvia heilauteta. Se on katsokaas niin että kuluttajavirasto on täysin isojen yritysten talutusnuorassa.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-14860179.post-29717342515531060882009-03-15T17:12:00.000+02:002009-03-15T17:12:00.000+02:00Tein tästä Luottokunnan ja Nordean sopimushuijauks...Tein tästä Luottokunnan ja Nordean sopimushuijauksesta ilmoituksen kuluttajavirastoon. Vastausta ei ole tullut vaan yleinen ilmoitus kuluttajaviraston toiminnasta. Täysin turha virasto.<BR/><BR/><I>Ilmoituksenne Kuluttajavirastoon <BR/><BR/>Kiitämme yhteydenotostanne! <BR/><BR/>Jokainen yhteydenotto on Kuluttajavirastolle tärkeä. Niiden perusteella seuraamme kuluttaja n asemaa kulutusmarkkinoilla ja puutumme epäkohtiin eri tavoin. Yhteydenottojen suuren määrän vuoksi emme kuitenkaan pysty vastaamaan niihin kaikkiin yksilöllisesti. <BR/><BR/>Mitä Kuluttajavirasto/kuluttaja-asiamies tekee? <BR/><BR/>Kuluttajavirasto/kuluttaja-asiamies valvoo kuluttajan taloudelliseen turvallisuuteen liittyvää lainsäädäntöä. <BR/><BR/>· Valvomme esimerkiksi yritysten mainontaa ja niiden kauppa- ja muita sopimusehtoja sekä perintää. <BR/><BR/>· Laadimme ala- ja aihekohtaisia pelisääntöjä. <BR/><BR/>· Neuvottelemme elinkeinoelämän järjestöjen kanssa toimintatavoista ja niiden käyttöön otosta yrityksissä. <BR/><BR/>· Vaikutamme lainsäädäntöön ja osallistumme EU- ja muuhun kansainväliseen yhteistyöhön. <BR/><BR/>Käsittelemme suuren osan saamistamme ilmoituksista laajemp ina kokonaisuuksina, jolloin emme lähetä niihin yksilöllistä vastausta. Osa ilmoituksista on kuitenkin tarpeen käsitellä yksittäin. Tällaisia saattavat olla esimerkiksi ilmoitukset, joissa on kyse toistuvasta lain rikkomisesta tai joista tarvitaan ns. lin j aratkaisu. Näissäkään yksittäistapauksissa emme kuitenkaan anna kuluttajille neuvontaa. <BR/><BR/>Kerromme, mihin toimenpiteisiin olemme päätyneet, kun asia on ratkaistu. Saatte myös tiedon siitä, jos yhteydenottonne on siirretty toiselle viranomaiselle. <BR/><BR/>Kuluttajav irasto/kuluttaja-asiamies ei ratkaise yksittäisiä kuluttajan ja yrityksen välisiä riitatapauksia <BR/><BR/>Emme myöskään voi puuttua seuraaviin asioihin: <BR/><BR/>· k ahden yksityishenkilön tai kahden yrityksen väliset kaupat <BR/><BR/>· yrityksille suunnattu markkinointi <BR/><BR/>· verovaroin rahoitetut julkiset palvelut (esim. sosiaaliturva, peruskoulut) <BR/><BR/>· asunto-osakeyhtiön ja osakkaan väliset kiistat <BR/><BR/>· asunnon vuokrasopimusta koskevat kiistat silloin, kun vuokranantaja on yksityishenkilö tai kaupunki/kunta <BR/><BR/>Joshaluatte yksilöllistä neuvontaa tai hyvitystä ostamastanne tavarasta tai palvelusta <BR/><BR/>Katsokaa toimintaohjeet ja kuluttajaneuvonnan yhteystiedot osoitteesta www.kuluttajaneuvonta.fi <BR/><BR/>Kuluttajaneuvonta neuvoo sekä kuluttajia että elinkeinonharjoittajia ja avustaa kuluttajaa tarvittaessa yksittäisessä ristiriitatilanteessa elinkeinonharjoittajan kanssa. Jos riidan sovittelu ei onnistu kuluttajaneuvonnankaan kanssa, neuvonnasta saa apua valituksen tekemiseen kuluttajariitalautakunta a n ( www.kuluttajariita.fi ). <BR/><BR/>Lisää tietoa kuluttajille ja yrityksille Kuluttajaviraston verkkosivuilta www.kuluttajavirasto.fi <BR/><BR/>Sivuilta löytyy muun muassa tietoa kuluttajan oikeuksista ja usein kysyttyjä kysymyksiä vastauksineen. <BR/><BR/>KULUTTAJAVIRASTO/KULUTTAJA-ASIAMIES<BR/><BR/></I>Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-14860179.post-45483860302043207192009-03-15T17:09:00.000+02:002009-03-15T17:09:00.000+02:00Tämäpäs mielenkiintoista. Luottokunnan VISA laskun...Tämäpäs mielenkiintoista. Luottokunnan VISA laskun mukana tuli Nordea VISA Gold kortin vuosimaksu veloitus vuodeksi eteenpäin. Kortti siirtyy Nordealla toukokuussa joka aloittaa veloittamaan kuukausittaista maksua kortista. Eli nähtävästi olettavat minun maksavan vuosimaksun kahdesti, Luottokunnan ja Nordea. Luottokunnan puhelinneuvosta sanottiin että jos maksaa Luottokunnan vuosimaksun ei tarvitse maksaa vuoteen Nordean VISA kuukausimaksuja. Nordeasta taas sanottiin että maksut alkavat juosta kesäkuun alusta.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-14860179.post-12454536107830174052009-03-10T19:42:00.000+02:002009-03-10T19:42:00.000+02:00Muutamalle tutulle on Nordean pankkineuvoja soitel...Muutamalle tutulle on Nordean pankkineuvoja soitellut ja anellut sopimuksen hyväksymistä. Mikään ei kuulemma muutu, mutta yhteenkään kysymykseen uusista ehdoista ei kuulemma ole vastannut. Ei edes siihen, koska kortti lakkaa toimimasta.<BR/><BR/>Itse odottelen puhelua... samalla lähtee Nordealta niin pankki- kuin vakuutusasiat.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-14860179.post-2046276435192893912009-03-09T21:40:00.001+02:002009-03-09T21:40:00.001+02:00Nordean VISA irtisanottu, olikin turha kapistus.Nordean VISA irtisanottu, olikin turha kapistus.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-14860179.post-57745708423813614052009-03-09T21:40:00.000+02:002009-03-09T21:40:00.000+02:00Nordean VISA irtisanottu, olikin turha kapistus.Nordean VISA irtisanottu, olikin turha kapistus.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-14860179.post-63179700694185273702009-03-05T21:05:00.000+02:002009-03-05T21:05:00.000+02:00ettei heillä tarvitse laittaa kaikkia munia samaan...<I>ettei heillä tarvitse laittaa kaikkia munia samaan koriin.</I><BR/><BR/>Ei kai niitä samaan koriin pidäkään laittaa. Mulla menee palkka kahteen pankkiin ja kolmen pankin asiakas. Kaikista pankeista luottokortit ja tilit. Jos toinen jättää niin toinen ottaa.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-14860179.post-68260054490313030432009-03-05T16:53:00.000+02:002009-03-05T16:53:00.000+02:00"Surullinen esimerkki tästä on Tapiola, joka haist..."Surullinen esimerkki tästä on Tapiola, joka haistatti pitkät vanhoille asiakkailleen uudella omaetu-keskittämisohjelmallaan."<BR/><BR/>- Mitä tarkoitat?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-14860179.post-28684248011003310732009-03-01T21:52:00.000+02:002009-03-01T21:52:00.000+02:00Etenkään pankit eivät nykyään tunnu pätkääkään arv...Etenkään pankit eivät nykyään tunnu pätkääkään arvostavan asiakkuuden pituutta. Tärkeintä on saada ylihintaisista palveluista etuja lupaamalla asiakkaat ns. keskittämään eli tuomaan enemmän rahaa sisään.<BR/><BR/>Surullinen esimerkki tästä on Tapiola, joka haistatti pitkät vanhoille asiakkailleen uudella omaetu-keskittämisohjelmallaan.<BR/><BR/>Siirryin S-Pankin asiakkaaksi myös siitä syystä, ettei heillä tarvitse laittaa kaikkia munia samaan koriin.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-14860179.post-6306440305139896122009-03-01T20:06:00.000+02:002009-03-01T20:06:00.000+02:00Itse olen ollut saman pankin asiakas jo 30 vuotta....Itse olen ollut saman pankin asiakas jo 30 vuotta. Tai siis jatkumon STS->KOP->Merita->Nordea kautta, eikä koskaan ole tullut mieleenkään vaihtaa pankkia. Mutta nyt kun pelkästään maksuaikakorttina käyttämäni Visan vuosimaksu tapauksessani nousee törkeästi entisestä 20 eurosta 52:een, oli pienen tarkistuksen aika. Samasta pankista kun on myös MasterCard niin tämän loistavan uudistuksen jälkeen maksaisin pelkkiä palvelumaksuja 107 euroa vuodessa! Kun lisäksi kaikki muukin itsestään selvä maksaa tuolla erikseen kuten nettipankki tunnukset 1e ja korttien tapahtumien tarkastelun mahdollisuus 0.50e/kortti. Ei siis jäänyt muuta mahdollisuutta kuin lopettaa Tanskalaisen talouskriisipankin tukeminen ja vaihtaa kortit toiseen pankkiin ja sitä kautta tietysti tilitkin. Kummastuttaa vaan, että Nordealla on näinkin huonoina aikoina varaa häätää uskolliset asiakkaansa toisten pankkien hoiviin törkeällä yksipuoleisella ehtojen muuttelulla ja pöyristyttävillä palvelumaksuilla!<BR/><BR/>Hyvästi siis pitkä asiakassuhde!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-14860179.post-19711466453961508242009-02-24T21:04:00.000+02:002009-02-24T21:04:00.000+02:00Sen verran vielä, että kannattaa ihan oikeasti han...Sen verran vielä, että kannattaa ihan oikeasti hankkiutua eroon Nordean pankista. Pankilla ei mene niin hyvin kuin luulette ja veikkaan että 6-8kk päästä tulee pahoja ongelmia joista tietysti eniten kärsivät asiakkaat.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-14860179.post-81442075978186299512009-02-24T21:02:00.000+02:002009-02-24T21:02:00.000+02:00Puhuin juuri tuttuni kanssa joka on kohtuullisen k...Puhuin juuri tuttuni kanssa joka on kohtuullisen korkeassa asemassa Nordeassa. Hän sanoi "epävirallisesti" tietenkin, että kyse tässä VISA asiassa on juuri siitä mistä täällä kirjoitetaan. Nordea pyrkii minimoimaan tappioitaan pyrkimällä sopimuskeinoin ulos lainsäädännön velvotteista. Hän oli kuulema ollut palaverissa jossa suoraan oli naureskeltu Kuluttajaviraston saamattomuudelle eikä koko virastoa pidetty minkäänlaisena ongelma. Tarkoitus on nostaa tuottoja korttien käytössä asiakkaiden kustannuksella samalla kun pienennetään omia riskejä. Sopimusten ongelmat on tiedossa mutta on kylmästi laskettu vaikutusanalyysi siitä kuinka monta hekilö lopettaa pankkisuhteensa Nordeaan. Määrä on arvioitu mitättömäksi pankin volyymiin nähden.<BR/><BR/>Luonnollisesti en pysty kertomaan tiedon antajan nimeä koska se olisi varma tapa hankkiä hänelle potkut. Näin se asia kuitenkin menee. Peli on kylmää ja ihmiset nappuloita.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-14860179.post-89837826665008748482009-02-23T20:52:00.000+02:002009-02-23T20:52:00.000+02:00Ja itselleni Nordea lähetti vastauksen, joka entis...<EM>Ja itselleni Nordea lähetti vastauksen, joka entistä enemmän sekoittaa pakkaa</EM><BR/><BR/>Kyllähän tuo vastaus on aivan korttiehtojen mukainen. Siinä on vain jaettu oleellinen informaatio tipoittain useampaan kappaleeseen.<BR/><BR/><EM>Kortti- ja luottotilin ehtojemme mukaan edellytämme Verified by Visa -palvelun käyttöä aina, kun kauppias palvelua tarjoaa. Ostokset onnistuvat muidenkin verkkokauppiaiden sivuilla kuten tähänkin asti. Verified by Visa -palvelun tuomaa turvallisuutta sinun ei kuitenkaan ole mahdollista saada asioidessasi muissa verkkokaupoissa</EM><BR/><BR/>Eli yrittävät irtisanoutua vastuusta muissa kuin Verified by Visa -palvelun kaupoissa. Kertovat samalla kuitenkin että myös muissa verkkokaupoissa voi asioida, hehän saavat siivunsa joka tapauksessa.<BR/><BR/><BR/><EM>Verkkomaksujen tekemistä ei ole estetty palveluun kuulumattomissa verkkokaupoissa, vaikka uusissa Visa-luottotilin ehdoissa 5/2009 sanotaan, että ostoksia voi maksaa ainoastaan palveluun liittyneille kauppiaille. Jos olet tottunut käyttämään tietyn kauppiaan palvelua, ei ole syytä miksi et voisi jatkaa tämän kauppiaan palveluiden käyttöä havaittuasi kauppiaan luotettavaksi</EM><BR/><BR/>Ja tässä vielä oikein kannustavat ihmisiä tekemään sopimusehtojen vastaisia ostoksia, koska tietävät aina saavansa siivun kävi miten kävi.<BR/><BR/>Kyllä tässä Nordea pyyhkii persettään KKO:n päätöksellä...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-14860179.post-1901260169823647352009-02-23T20:29:00.000+02:002009-02-23T20:29:00.000+02:00Saman uhkauskirjeen Nordealta sain. Luottokunnan i...Saman uhkauskirjeen Nordealta sain. Luottokunnan irtisanomista odotellessa. Mutta ei toimettomana. Korvaava Visa tulossa ja pankin vaihto edessä samalla hetkellä, kun alkuperäinen kortti irtisanotaan.<BR/><BR/>ps. terveisiä perseestä, sori ei kun NordeastaAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-14860179.post-4637311660282491822009-02-20T11:11:00.000+02:002009-02-20T11:11:00.000+02:00Hintatietoisena otin S-Pankin Visa debit/credit ko...Hintatietoisena otin S-Pankin Visa debit/credit kortin, jolla on hoitunut verkko-ostokset ulkomaita myöten kivuttomasti. Parissa paikassa Kuopiossa kortin debit-puoli ei ole toiminut, mutta veloitukset ovat onnistuneet credit-puolelta. Nordean korttini kävin leikkauttamassa konttorissa, kysyttäessä syytä totesin ottaneeni S-Pankin kortin käyttöön ja että ilmaisen kanssa on vaikea kilpailla. Aiemmin olin tyytyväinen noin 20 eur vuosimaksuun Nordean kortista, mutta tämä uusi hintapolitiikka ei miellytä. Palkkatilini vaihdoin myös Nordealta pois. Hyvästä palvelusta maksan, mutta sitä Nordea ei nykyisellään tarjoa.Anonymousnoreply@blogger.com