Sen lisäksi, että Verkkokauppa.com on menettänyt maineensa edullisena ostospaikkana, Verkkokauppa.com on viitannut kintaalla suomalaiselle kuluttajalainsäädännölle ja onnistunut unohtamaan kaupanteon tärkeimmän jälkivaiheen. Sen miten yritys hoitaa takuu- ja huoltoasiat silloin kun kuluttajalla on ongelmia ostettujen tuotteiden kanssa.
Verkkokauppa.com:in palvelu ja toiminta on ollut kuluttajansuojaan liittyvissä asioissa ala-arvoista. Nyt kun Verkkokauppa.com on vielä noussut oman tuoteryhmänsä kalliimpien tuotteiden myyjäksi, täytyy vain ihmetellä miksi kuluttajan kannattaisi käyttää liikkeen palveluja, jonka tuotteet ovat muita kalliimpia, asiakaspalvelu muita heikompia ja kuluttajansuojalain tuntemus ja halu noudattaa lakia olematonta?
Verkkokauppa.com – todennäköisesti aina kalliimpi!
Hintavertailu
Hintavertailu on tehty 24.3 - 27.3.2011. Tuotehintoja vertailtiin sattumanvaraisesti 40 tuotteen osalta. Alla olevassa listassa näistä 20 tuotetta. 40 tuotteen joukossa ainoastaan 4 tuotteessa hinta oli halvempi Verkkokauppa.com:ssa kuin esimerkiksi Gigantissa.
Tuote | Verkkokauppa.com | Gigantti | Hintaero |
D-Link DIR-655 WLAN reititin | 90,90 € | 85,00 € | 6,9 % |
LG BD550 Blu-ray -soitin | 99,90 € | 89,00 € | 12,2 % |
Sony 40" LED-TV KDL-40EX600 | 919,90 € | 599,00 € | 53,6 % |
Samsung E1150 simpukkapuhelin | 41,90 € | 28,00 € | 49,6 % |
Nokia 2720 fold simpukkapuhelin | 74,90 € | 61,00 € | 22,8 % |
Nokia C5-03 | 199,90 € | 195,00 € | 2,5 % |
Apple iPad 32Gb | 449,90 € | 399,00 € | 12,8 % |
Samsung RV510 15.6"" kannettava" | 499,90 € | 445,00 € | 12,3 % |
Brutal Legend PS3-peli | 20,90 € | 9,95 € | 110,1 % |
inFamous 2 PS3-peli (ennakko) | 59,90 € | 54,95 € | 9,0 % |
Samsung WB2000 digikamera | 239,90 € | 195,00 € | 23,0 % |
Nikon D3100 järjestelmäkamera | 499,90 € | 495,00 € | 1,0 % |
Topfield TF500 digiboksi | 299,90 € | 268,00 € | 11,9 % |
LG 60LD550 60"" Full HD LCD-televisio" | 2 447,90 € | 2 395,00 € | 2,2 % |
LG 42LX650 42"" Full HD LED 3D-televisio" | 1 098,90 € | 995,00 € | 10,4 % |
Tom Tom Go 750 Navigaattori | 170,90 € | 149,00 € | 14,7 % |
Garmin Nüvi 1490T Navigaattori | 194,90 € | 192,00 € | 1,5 % |
Kingston 2Gb SD muistikortti | 7,90 € | 6,90 € | 14,5 % |
Topfield TF100T digiboksi | 69,90 € | 59,00 € | 18,5 % |
LG HB405SU Blueray kotiteatteri | 375,90 € | 349,00 € | 7,7 % |
Lue myös:
Ilmaista konsultointia Verkkokauppa.com:lle
Katevarauksen kirous
Miksi Suomessa saa myydä valmiiksi viallisia laitteita uusina?
Kuluttajan oikeudet
Minä olen lopettanut jo kauan sitten verkkokauppacomissa asioinnin. Hinnat ovat nousseet kalliimiksi kuin muissa liikkeissä. Muutamia tarjouspoikkeuksia löytyy, mutta jos katsoo perushintahaarukkaa niin gigantti, onoff, veikko ja pörssikin on halvempia kuin verkkokauppacomi.
VastaaPoistaTaistelen juuri parhaillaan verkkokappa.com:in kanssa kuluttajariitalautakunnassa. Asia on kesken, mutta on ollut todella huvittaa huomata että verkkokauppa.com:in reklamaatiopäällikkö vastineissaan lautakunnalle väittää ettei asiakkaan, siis minun, vaatimukset ole kohtuullisia enkä heidän mielestään ole toiminut oikein. Väitettä vastaan kuitenkin sotii se tosiasia että verkkokauppa.com:in toimitusehdoissa käsketään nimenomaan toimia kuten olen menetellyt. Verkkokauppa.com:in reklamointipäällikön mielestä kuitenkaan näin ei pitäisi toimia, eli minun olisi pitänyt toimia vastoin sopimusehtoja. Nyt kun noudatin sopimusehtoja kauppa haluaa vetääntyä vastuusta. Ei kyllä ole kaikki lääkkeet ihan kohdallaan. Mielvaltaista touhua, en voi suositella kenellekään.
VastaaPoistaSamuli Seppälä on pilannut koko liikeideansa ottamalla myyntiin kiinalaista ja korealaista roskatuotetta. Vähääkin arvostavissa IT piireissä Samulin verkkokauppa.com on lähinnä hyvä vitsi.
VastaaPoistaVerkkokauppa.com:in maine on peräisin siltä ajalta kun siellä myytiin vielä IT-tarvikkeita, edullisesti ja ammattitaitoisesti.
VastaaPoistaNyt siellä myydään PEHMOLELUJA!!! Kuinka alas voi vajota. aha sokaisee ja ahneus iskee?
Verkkokauppa.com on täysin samaa luokkaa kuin Citymarket tai Prisma. Tosin jälkimmäisessä sentään hinnat on halvempia.
Heh, ei muuta pahaa sanottavaa kuin se että takuuasiat ei pelaa. Verkkokauppa on ohjeistanut huoltoaan väilttämään vastuuta. Jos takuuaika on yhdenkin päivän ohi takuun päättymisen niin se siitä. Kukaan ei ole koskaan kuullutkaan virhevastuusta.
VastaaPoistaKiitos muuten blogille tuosta "Ilmaistakonsultointia Verkkokauppa.com:lle" artikkelista. Puhut todellakin asiaa!!!!!
Kateellisten panettelua, ei moitteen sanaa.
VastaaPoistaGigantissa on paljon PALJON parempi asiakaspalvelu kuin verkkokaupassa.
VastaaPoistaTerveisin,
Entinen Verkkokauppan työntekijä
nykyinen Gigantin myyjä
Verkkokauppa.com mainostaa että heillä on n+1000 tuotetta myynnissä, mutta käytännössä ainoastaan sen hetken hittituotteita saa myymälästä tai tilaamalla heti, lopuilla onkin "saatavuus: 2-4 viikkoa", joka todellisuudessa voi olla vaikka neljä kuukautta. Lisäksi vähänkin erikoisemmissa tuotteissa, merkkikoneiden muistit, erilaiset adapterit ym. on julmetut katteet. Sama tuote voi olla esim Ebayssä tai Amazonissa myynnissä ja tuotteen hinta toimituskuluineen ulkomailta on ehkä puolet verkkokaupan hinnasta.
VastaaPoistaHeh, meinasin juuri ostaa Verkkokauppacomsta LG:n 42 tuuman plasman, 42PJ350 hintaan 537,90 euroa, MUTTA ENPÄ TAIDAKAAN ...
VastaaPoistakoska sama plasma on
Koneboxissa hintaan 433,00 euroa
josta sen siis ostin, ja nyt vertailin niin
OnOffissa hintaan 499,00 euroa
eli miettikää mistä ostatte!
heheh, todellakin aina kalliimpi ...
VastaaPoista"Taistelen juuri parhaillaan verkkokappa.com:in kanssa kuluttajariitalautakunnassa"
VastaaPoistaOnnea matkaan, itsellänikin oli VK.comia vastaan virhevastuu/takuuhuoltojuttu KRL:ssä jonkin aikaa sitten. KRL:n suositusta sentään noudattivat.
Jos vastapuoli koettaa toisesta vastineesta eteenpäin kommentoida jo alkuperäisessä valituksessa esittämiäsi faktoja niin tähän on hyvä puuttua omassa jatkovastineessasi, jotta homma ei mene ajanpeluuksi.
Onneksi esim. täällä pääkaupunkiseudulla on useita hyviä ja palvelevia liikkeitä tietotekniikka- ym. hankinnoissa.
Olen silloin tällöin ostellut vkcomista ja kaikki on sujunut hyvin. Ei ole onneksi tarvinnut turvautua mihinkään takuujuttuihin. Syy vkcomin valintaan on ollut saatavuus. Asioita, joita olen halunnut ostaa ei ole saanut muualta heti. Vkcomin hinta ei ole ollut tosin edullisin. Vkcomin nettisivuilta on helppo tarkastaa tuotteiden saatavuus. Samaa ei voi sanoa melkein mistään muusta liikkeestä. Vkcomissa saatavuus näkyy suoraan tuotelistauksessa, eikä aikaa tarvitse tuhlata miljooniin klikkailuihin. Varsinkin Gigantti ja Konebox on tässä suhteessa hanurista.
VastaaPoistaTuolla on myös reilusti kokemuksia verkkokauppa.comista, itse en enää paljon sieltä uskalla tilata. Harmittaisi, kun takuuasiat eivät taida oikein toimia...
VastaaPoistahttp://murobbs.plaza.fi/yleista-keskustelua/467668-verkkokauppa-com-108.html (linkitin tämän hetkiselle viimeiselle sivulle)
Tuosta hintavertailusta - miksi luulette, että vk.com on jo aikoja sitten jättäytynyt pois hintaseuranta.fi:stä. Vähän kuluttajien aliarvioimista moinen, jaksan helposti käyttää 30 sekuntia tehdäkseni haun myös vk.comin sivuilta. :)
Enpä tiedä miten nykyään, mutta aikaisemmin verkkokauppa.com taisi käyttää nettiostoksissa ahvenanmaalaista bulvaania. Näin säästävät Suomen verot... Onko asia näin vieläkin, en tiedä. Moni muu nettikauppa tätä porsaanreikää ainakin käyttää.
VastaaPoista"Olen silloin tällöin ostellut vkcomista ja kaikki on sujunut hyvin. Ei ole onneksi tarvinnut turvautua mihinkään takuujuttuihin."
VastaaPoistaKyllähän mikä tahansa elinkelpoinen liike osaa ottaa paketin hyllystä ja antaa/lähettää sen asiakkaalle. Liikkeen todellinen palvelutaso testataan ongelmatilanteissa.
Jo jonkin aikaa on vaikuttanut siltä, että Verkkokauppa.com yrittää olla kodinkonekauppa kodinkonekaupan hintatasolla mutta perinteisen komponenttikaupan "palvelulla".
"miksi luulette, että vk.com on jo aikoja sitten jättäytynyt pois hintaseuranta.fi:stä"
VastaaPoistaNo varmaan siksi, että palvelu maksaa eikä tuon kokoiselle tai vk.com:n statuksen saaneelle ole tarvetta olla siellä.
Tarvitsisimme ilmaisen hintaseurannan, ettei tarvitsisi käydä tarkistamassa hinta erikseen useammasta paikasta. Tosin, kuten joku jo kirjoittikin, hinnan tarkistus myös vk.com:sta käy sukkelaan, joten ei se mikään ongelma ole. Ja ulkomailtahan sitä loppuviimeksi tavara ostetaan, sieltä mistä halvimmalla saadaan.
"miksi luulette, että vk.com on jo aikoja sitten jättäytynyt pois hintaseuranta.fi:stä"
VastaaPoistaEi ole hyvä olla hintaseurannassa jos omat hinnat on järjestäen kalliimmat. Hintaseurannan maksullisuus on vain tekosyy, samalla tavalla se maksaa muillekin kauppiaille eikä heillä ole ongelmaa maksaa palvelusta.
Ihan oli pakko itsekkin katsoa ja verrata toiseen kauppaan:
VastaaPoistaLG 37LE5300 37" -televisio
VK.COM: 709.90
Veikonkone: 599,00
Kummastakohan ostaisi?
Verkkokauppa.comin kanssa asiointi on valtaosin mennyt ihan ok, mutta sen jälkeen kun on kerran joutunut tekemisiin reklamaatiopäällikön kanssa, ei paljon tee mieli liikkeestä mitään ostaa. Ongelma johtui siitä, että liike ottaa tarkastamatta suoraan valmistajan tai maahantuojan kuvauksen tuotteesta sivuilleen. Näissä kuitenkin on varsin usein virheitä, joista selvissä tapauksissa on yleensä liikkeeseen huomautettu ja korjaus on nopeasti tapahtunut. Sen kerran kun kuvauksessa luvattiin pakettiin sisältyvän jotain, mitä ei sitten lopulta sisältynytkään, pyysin kohteliaasti verkkokauppaa kantamaan asiasta vastuunsa. Tämän seurauksena reklamaatiopäällikkö sitten innostui räyhäämään oikein kunnolla, kun pyyntö ei kuulemma ollut kohtuullinen. Kyse oli kuitenkin niin pienestä asiasta, että liike varmasti menetti enemmän rahaa reklamaatiopäällikön räyhäämisaikana, kuin olisi menettänyt toimittamalla puuttuvan tuotteen.
VastaaPoistaItse ostan sieltä mistä halvimmalla saan ja joskus sillä perusteella, mistä helpoiten tai nopeiten saan. Pirkkalan Verkkokaupassa asioin edelleen usein ja pidän sen nörttimyönteisyydestä (nörttilelut, nörttitavara jne.), mutta viimeaikainen kehitys on alkanut huolestuttaa, kauppa panostaa enemmän iIhmisten palveluun kuin meidän peruskäyttäjien. Ja kodinkoneet ovat mietityttäneet jo jonkin aikaa.
VastaaPoistaItse on tullut verkkokaupassa asioitua lähinnä koska se on 10min automatkan päässä. Sinne pääsee helposti ja siellä on laaja tuotevalikoima.
VastaaPoistaKaikki kaupathan nyt itseään halvimpana mainostavat. Jos sitä sokeasti uskoo eikä vertaile hintoja, niin se on ihan kyllä kuluttajan oma moka.
Takuuasioissa ei oo mitään ongelmia ollut myöskään.
Veikkaanpa, että takuiden kanssa on ongelmia myös muidenkin kauppojen kanssa, todnäk melko tapauskohtaista. Jos myyjällä on paska päivä tms.
Verkkokauppa.comin kanssa asiointi on valtaosin mennyt ihan ok, mutta sen jälkeen kun on kerran joutunut tekemisiin reklamaatiopäällikön kanssa, ei paljon tee mieli liikkeestä mitään ostaa.
VastaaPoistaLiekö kyseessä reklamaatiopäällikkö Teemu Lindberg?
Hänen suhtautuminen ja asenne heijastelee tietämättömyyttä kuluttajalainsäädännöstä.
Kuluttajansuojalain mukaan takuuaikana tuotteen korjaamisesta ei saa aiheutua kuluja. Lautakunnan kannanottojen mukaan esimerkiksi matkakulut ym. katsotaan kuluiksi jotka myyjän on korvattava. Eräs kuluttaja vei verkkokauppacomista ostamansa tuotteen suoraan maahantuojan valtuuttamaan huoltoon. Tapaus ei ollut kovin yksinkertainen, mutta tapauksen käsittelyn yhteydessä verkkokauppa.comilta vaadittiin kuluja jotka ovat aiheutuneet tuotteen korjauttamisesta takuuaikana. Yksi peruste oli mm. matkakulut joita koitui useita saman asian takia.
Reklamaatiopäällikkö vetosi siihen että tuotteen voi lähettää takaisin postin ilmaisella palautuksella ja verkkokauppa.com ei maksa muita kuluja koska tuote pitäisi palauttaa huoltoon verkkokauppa.comiin, ei suoraan maahantuojan valtuuttamaan huoltoon.
Tässä reklamaatiopäällikön lausunnossa on vain se erikoisuus, että ...
1. Tuotteen maksukuitissa kehoitetaan ottamaan yhteyttä suoraan maahantuojan huoltoon
2. Verkkokauppa.com:in sopimusehdoissa kohdassa 6.2 kerrotaan että Verkkokauppa.com Oy ohjaa asiakkaansa ottamaan suoraan yhteyden valmistajaan tai tämän valtuuttamaan huoltoliikkeeseen, jos tästä voidaan katsoa olevan etua asiakkaalle.
Eli sekä tositteessa että sopimusehdoissa kehoitetaan asioimaan suoraan maahantuojan huollon kanssa ja reklamaatiopäällikön vastine asiaan on että verkkokauppa.com ei ole velvollinen korvaamaan kuluja koska on asioitu suoraan maahantuojan huollon kanssa.
Tarviiko enempää kertoa?
I rest my case.
Verkkokauppa.com:ista ei ole mitään hyvää kerrottavaa.
VastaaPoistaTuotevalikoimassa on suuri määrä pelkkää rihkamaa. Noh, eihän niitä tarvitse ostaa jos ei halua. Kuitenkin kolmeen ostamaani tuotteeseen on tullut vika. Kahdessa vika ilmeni 4 kk takuun päättymisen jälkeen, mutta virhevastuu oli voimassa. Tämä herra reklamaatiopäällikkö katsoi voivansa ohittaa kuluttajalainsäädännön ja väitti että "takuu on umpeutunut", joten se siitä. Kauhean taistelun jälkeen virhevastuu kuitenkin myönnettiin. Viimeinen tikki ja viimeinen ostos ikinä oli television hajoaminen takuuaikana jota verkkokauppa.com ei suostunut korjauttamaan.
En luottaisi kyseiseen puljuun, täysin alarvoista touhua.
se on itseasiassa ihan sama onko tuote halvempi verkkokaupassa, nimittäin maksan mielelläni 10-20 pinnaa lisää hintaa jos sillä saa paremman asiakaspalvelun ja luotettavan huollon jostain muualta, verkkokauppasta sitä ei saa ...
VastaaPoistaVeikkaanpa, että takuiden kanssa on ongelmia myös muidenkin kauppojen kanssa, todnäk melko tapauskohtaista. Jos myyjällä on paska päivä tms.
VastaaPoistaAivan varmasti takuuasioissa on ongelmia muissakin kaupoissa, mutta uskallan lyödä pääni pantiksi että ei lähelläkään niin mittavia kuin verkkokauppacomissa.
Voin sanoa että verkkokauppa.com on myös täysin PASKA työnantaja. Mielivaltaista pompottamista, liekö johtunee siitä että esimiesasemassa olevat ovat "nuoria" joille ei ole kasvanut mitään todellista kompetenssia toimia esimiesasemassa.
VastaaPoistayrittäjänä teen hankintani ateadirect.com verkkokaupasta. KAIKKI tuotteet ovat halvempia kuin ruoholahdessa, myös Hertzikan Mikromaja pesee VK:n hinnat. tosin kummastakaan noista ei saa radio-ohjattavaa helikopteria.
VastaaPoistaItse ostanut paljon tavaraa verkkokaupasta, tietokoneita, kameroita, objektiivejä ja muuta viihde-elektroniikkaa. Ei valittamista hinnoissa, kaikki tuotteet ovat olleet halvimpia, mitä Suomenmaasta sillä hetkellä löytyi.
VastaaPoistaParin objektiivin kanssa on joutunut takuuhuoltoon, maksuton palautus verkkokauppaan onnistunut hyvin. En ole tosin vaatinut kodin ja postin välisiä matkakuluja.
Nyttemmin on löytynyt myös halvempia vaihtoehtojakin. Tilataan siis sieltä mistä halvimmalla saadaan, joskus vk:sta, joskus jostain muualta.
Ei kait kukaan Verkkokauppa.comista sen takia osta, että siellä on joskus ollut selkeästi halvinta? Voisi kuvitella, että kuluttaja, joka netin kautta tavaraa ostaa, katsoo kaikki vaihtoehdot läpi.
ateadirect.com:in toimitusehdot ovat aika erikoiset. Atealla on oikeus muuttaa jo sovittua hintaa ostohintojen muuttuessa, tavaraa ei tarvitse toimittaa tai mitenkään hyvittää jos siltä tuntuu. Maksuihin tulee luottokortilla maksettaessa 2% ekstraa. Ai niin, ja Atean ilmoittamat tuotetiedot eivät merkitse mitään. Joutuu ostamaan sian säkissä.
VastaaPoistaliekö tuo ateadirect.com tässä relevantti vertailukohta, ymmärtääkseni se ei harrasta yksityiskuluttajakauppaa.
VastaaPoista"ATEA EI KÄY KAUPPAA YKSITYISHENKILÖIDEN KANSSA EIKÄ MYÖSKÄÄN HYVÄKSY YKSITYISOSTOJA, JOITA SUORITTAVAT ASIAKKAIDEMME TYÖNTEKIJÄT. " ref: https://ateadirect.com/fi/m4n?_dl=1&_locale=1&oid=1495
Kävin kovan taistelun VK.comin kanssa ostetun tuotteen virheestä ja menin läpi kuluttajariitalautakunnankin. Voitin tietenkin. Noh, eihän sekään riittänyt vaan kuluttajariitalautakunnan päätöshän oli virheellinen. Pistin asianajajan hoitaan asian ja homma päättyi kuluttajariitalautakunnan päätöksen mukaisesti. Enpä ole sen koommin ostanut Verkkokauppa.comista yhtään mitään.
VastaaPoistaMutta ei ole ihme jollei pelkällä ylioppilaskoulutuksella reklamaatiossa tiedetä kuluttajasuojalaista mitään. Tai edes omista ehdoistaan. Helppo niitä on voittaa virallisesti kun kusevat omille nilkoilleen vaatimalla "vain sähköpostireklamaatiot" joissa sitten selittävät ummet lammet vajaapäisyyksiä omalla nimellä.
Kas vain, muitakin kohtalotovereita. Se että verkkokauppa.com ei noudata lainsäädäntöä, he eivät myöskään halua noudattaa kuluttajariitalautakunnan päätöksiä. Heidän käsityksensä lainsäädännön velvoitteista on ihan omaa luokkaansa, ellen sanoisi ala-aste tasoa. Itse jouduin palkkaamaan myös lakimiehen hoitamaan asiaa ennen kuin antoivat periksi.
VastaaPoistaSanon nyt ihan suoraan että kuluttajalle on äärimmäisen vaarallista ostaa tuote verkkokauppa.com:ista. Jos tuote toimii, ei ongelmia, jos se ei toimi niin kaikki mahdolliset keinot etsitään jolla vastuuta kierretään. Täysin selvät tapaukset nyt menee läpi, mutta aina kun kyseessä on vähänkin kalliimpi ostos niin vääntäminen alkaa heti.
Miksi siis ostaa kaupasta jonka kanssa asioimiseen tarvitsee lakimiehen apua?
Verkkokauppa.com maksaa myös täysin ala-arvoista liksaa. Myyjien palkat on alempaa tasoa kuin muissa liikkeissä eikä näiden "esimiehiksi" ja "päälliköiksi" palkattujen märkäkorvien liksakaan paljoa keiku yli suomalaisen keskiansion. Paska kauppa, paska työpaikka.
VastaaPoistaHyvä että totuus tulee julki. Itse en ole näitä tiennyt, mutta en ole myöskään verkkokaupausta ostanut koska muualta tuotteen on aina saanut halvemmalla.
VastaaPoistaEiköhän tämä artikkeli ja monet kommentit ole laitonta mustamaalamista. Kunnianloukkaus ja törkeä sellainen.
VastaaPoistaEi valittamista kaupasta.
VastaaPoistaEiköhän tämä artikkeli ja monet kommentit ole laitonta mustamaalamista. Kunnianloukkaus ja törkeä sellainen.
VastaaPoistaOikeushenkilön eli yrityksen kunniaa ei voi loukata. Enkä näe arvosteluakaan muuna kuin osana sananvapautta, varsinkin kun kaikki väitteet näyttävät perustuva totuuteen.
Kävin kerran työhaastattelussa kyseisessä lafkassa. Sain töykeätä kohtelua ja tuli sellainen olo etten ollut tervetullut.
VastaaPoistaToistaiseksi ainoa huono kokemus työhaastatteluista.
No joo, VK:n taso on kyllä laskenut sitten alkuajoista. Jotenkin minusta tuntuu, kuin muutos olisi tapahtunut/alkanut Ruoholahteen muuttamisen myötä.
VastaaPoistaMutta on se vaan tyhmää maksaa siellä Gigantissakaan liikaa. Halvemmallakin saa samaa roinaa. Ja aika rimpulatavaraa sielläkin on.
Itse asiassa saako mistään enää laatua hyvällä valikoimalla? Ei saa ja vaikka saisikin, niin harva ostaisi koska se olisi niin saakelin kallista.
Eli paska juttu, mutta ei tule yleismaailmallisesti muuttumaan ennen totaalista maailmatalouden romahtamista ja markkinatalouden korvaamista.
PS. mikä se suomalainen vaihtoehto VK:lle sitten oli?
PS. mikä se suomalainen vaihtoehto VK:lle sitten oli?
VastaaPoistaAinakin minä kun ostan tuotetta, oli se sitten esim. televisio tutustun tuotteisiin netissä. Vertailen teknisiä tietoja ja ihmisten kokemuksia. Käyn katsomassa jossain liikkeessä missä esillä, miltä näyttää jne. Kun päätös on tehty, eli tiedän minkä haluan ostaa, ostan sen sieltä mistä sen halvimmalla saa. Ihan sama minulle onko se Gigantti, Verkkokauppa, Veikon Kone, Pörssi tai muu nettikauppa. Tosiasia kuitenkin on se että viimeiseen kolmeen vuoteen se ei ole ollut Verkkokauppa.com, se oikeasti paljon kalliimpi kuin muut.
Ostin juuri blu-ray soittimen verkkokaupasta. Kotona selvisi, että vehje onkin brittimalli omalla pistoketyypillään eikä adapteria ollut tietenkään mukana. Ja kaupassa ei tästä sanottu mitään.
VastaaPoistaOstin juuri blu-ray soittimen verkkokaupasta. Kotona selvisi, että vehje onkin brittimalli omalla pistoketyypillään eikä adapteria ollut tietenkään mukana. Ja kaupassa ei tästä sanottu mitään.
VastaaPoistaKuluttajansuojalain mukaisen virhevastuun alainen. Tuote pitää olla käytettävissä siihen mihin se on tarkoitettu. Adapterin puuttuminen, kuten suomenkielisten ohjeiden puuttuminen on kuluttajansuojalain mukainen virhe.
Nyt kun käyt hakemassa heiltä puuttuvan adapterin tai purkamassa kaupan, NIIN MUISTA PYYTÄÄ MATKAKULUT!!!!
Hyvä artikkeli. Verkkokauppa.com on paskimipia firmoja mitä löytyy. On suunnattoman suuri riski ostaa yleensäkää mitään koko kaupasta. Asennekin varmasti muuttuisi jos liikevaihto romahtaisi ja kuluttajat siirtyisivät oikean toimijan asiakkaiksi.
VastaaPoistaUusi LG:n televisio pamahti 8 kk oston jälkeen.
VastaaPoistaEi siinä mitään, maanantaikappaleita tulee aina vastaan. Mikä on verkkokauppa.com:in huollon vastaus. Ei mene takuuseen. "Meistä nyt tuntuu että laitetta on käytetty väärin". Miten televisiota voi käyttää väärin? Sitä paitsi näyttövastuu viasta takuuaikana on myyjällä. Tähän heidän kommenttinsa oli että asiakkaan vakuuttelu ei ole riittävä todistus? Siis mitä vittua? Verkkokauppa.com:in tehtävä on todistaa että vika johtuu väärästä käytöstä, ei minun!
Noista matkakulujen korvauksesta kun on ollut puhetta, niin minkäs mukaan ne lasketaan? Halvin mahdollinen julkinen?
VastaaPoistaNyt puhutaan siis todellisista syntyneistä kohtuullisista kuluista. Matkakuluissa oman auton käyttö on ihan normaalia varsinkin jos tuote on kookkaampi. Paljolti nämä on tapauskohtaisia. Kauppiaathan karsastavat näitä kuluja koska lain ja nykyisen tulkinnan mukaan pelkästään laitteen toimittaminen takuuhuoltoon on korvattava. Harvahan kuitenkaan näitä kuluja hakee.
VastaaPoistaMinulla on kuluttajariitalautakunnan päätös jossa hain kauppiaalta laitteen takuuhuoltoon toimittamisessa liittyviä kuluja. En olisi muuten hakenut, mutta kauppias väitti minun rikkoneen laitteen väärällä toiminnalla (takuuaikana). Riitely kesti pitkään. Kauppias ei kuitenkaan pystynyt todistamaan väitettään koska laitteesta ei löytynyt mitään merkkejä väärinkäytöstä. Todistusvastuu takuuaikana on myyjällä.
Hain kuluja seuraavasti:
-Puhelinkuluja 9,50 eur
-Matkakuluja oman auton käytöstä 25,00 euroa (useampi reissu)
-Käyttöhyödyn menetystä 5 euroa päivä jokaiselta takuupäivältä jolta laite ei ollut minun käytössä (peruste myyjän tahallinen viivyttely asian ratkaisussa)
Noista myönnettiin puhelinkulut sekä matkakulut täysmääräisinä. Käyttöhyödyn menetykseksi suositeltiin 0,75 euroa päivä yhteensä 345 päivältä.
Kauppias maksoi lopulta, mutta siihenkin tarvittiin lautakunnan päätöksen jälkeen lakimiesapua jota sain tältä blogilta.
Matti N., kiitoksia esimerkistä, selventää hieman tuota mitä pidetään kohtuullisina kuluina ja mitä voi hakea.
VastaaPoista"Eiköhän tämä artikkeli ja monet kommentit ole laitonta mustamaalamista. Kunnianloukkaus ja törkeä sellainen."
VastaaPoistaOttaako seppälää päähän vai?
Mutta onneksi it-kamat voi tilata saksalaista ja englantilaisista nettikaupoista huomattavasti halvemmalla sekä lyhyemmillä toimitusajoilla. Tavara tulee viikossa eikä toimitusaika ole jotain 2-4 viikkoa niinkuin verkkokauppacomissa.
Olisi kiva kuulla mielipiteitä miten näissä paljon mainostetuissa ulkomaalaisissa verkkokaupoissa takuu pelittää.
VastaaPoistaVinkkinä muuten että jos yksityis/pienyrittäjänä teillä on pieniä ostoja (jolloin yritysmyynnistä ei paljon hyötyä ole), niin kannattaa ostaa tuotteet vaikka käteisellä jolloin kuitin voi laittaa kyllä firmalle, mutta kaupan kannalta olet yksityishenkilö. Yritysasiakkaanahan ei nimittäin luonnollisestikkaan kuluttajasuojasta ole tietoakaan.
Olen ollut pitkään Verkkokauppa.comin asiakkaana ja pitkä asiakassuhde on nyt jälkeenpäin tulkittuna kieltämättä tuo tosiseikka että pääsääntöisesti ei ole ollut tarvetta käyttää takuu tai kuluttajasuojalain alaista palvelua.
VastaaPoistaNyt kun tuo puoli verkkokauppa.comin toiminnasta on tullut koettua reklamaation kautta, saa yritys jäädä historiaan omasta puolestani. Ihmettelen, miten ammattitaidoton ja piittaamaton asiakaspalvelu voi reklamaatio tapauksessa viedä keskustelun väärille raiteille.
Kun tavaran saa muualta kohtuullisemmalta hinnalla ja tänä päivänä jopa rahtivapaasti kotiin postin 16 pakettina niin en näe enää mitään syytä palata heidän asiakkaakseen.
Sikäli esimerkiksi Hintaseuranta.fi palvelusta pois jättäytyminen on heille selkeä liiketaloudellinen päätös, että vertailussa he eivät olisi siellä edullisimmasta päästä ja itsekin olisin kirjoittamaan varsin negatiivisesti palvelun kaupat osioon.
Eräs tehokas tapa on ottaa yhteyttä maahantuojaan ja ilmoittaa sinne että myyjä on vetäytynyt vastuustaan. Maahantuoja on yhdessä myyjän kanssa vastuussa tuotteesta. Toimii parhaiten isojen merkkien kanssa!
VastaaPoistaMyyjältä kannattaa joka tapauksessa pyytää asiat kirjallisesti. Samoin lähettää omansa sähköpostilla ja laittaa kaveri cc:ksi.
Verkkokauppa.com on varmasti pakonkin edessä nostannut hintojaan kun hommasivat hiljattain kalliit ja uudet toimitilat. Olin itsekin sitä rakentamassa. Koko laitos on suuruuden hulluutta, ja yritys tulee ennemmin tai myöhemmin kaatumaan omaan mahdottomuuteensa.
VastaaPoistaAivan samanlaisia kokemuksia!! EN OSTA ENÄÄ MITÄÄN takuutuotteita verkkokauppa.com ...Takuuta laitteille on mahdoton saada tästä liikkeestä. Ostin aikoinaan kalliin puhelime ja siinä oli jatkuvasti vikoja ja verkkokauppa ei suostunut vaihtamaan laitetta. Asiasta riidelty jo yli vuosi ja olen ostanuty jo toisesta liikkeestä uuden puhelimen. Aivan ala-arvoista toimintaa verkkokaupassa. nimimerkki "taas yksi verkkokaupan petetty"
VastaaPoistaKuka valittaisi tästä kuluttajavirastoon....harhaanjohtavaa mainontaa, verkkokauppa.com ei todellakaan ole todennäköisesti halvin.
VastaaPoista