
Ei korvauksia. Voi Veritas ja Fennia! (12/2006)
Tosi kertomuksia pienestä ihmisestä korporaatioiden hallitsemassa maassa, jossa oikeus ei kohtaa yksilöä, ja missä kohtuus on viranomaisten ja yritysten määrittelemä totuudeton arvo. Sota omien oikeuksien puolesta jatkuu ...
Lue lisää: Älä maksa yksityistä sakkoa! |
Irtisanoudu sotilasvalasta Monikulttuurisuus - raiskaukset Missä kohtuus on ... Kohtuullista oikeutta Suomalaisittain Nettisensuuri iskee ... Vapaamatkustajat Potilaan oikeus saada hoitoa Lasten oikeus päivähoitoon Missä on kiusaajan oikeusturva Medikalisaatio Kun mikään ei riitä ... Ahvenanmaa Ruotsin kielen asema purettava Ilmastonmuutos Kadotettu oikeudenmukaisuus Poikkeusolot Rasismin varjolla Kolesteroli on elämistä varten Sananvapaus murenee |
HELSINGIN OPETUSVIRASTO Helsingin opetusvirasto toimii mielivaltaisesti ja lainvastaisesti. Ohjeita vanhemmille. Oppilaan oikeus tukiopetukseen ja erityisopetukseen Mielivaltaa Helsingin opetusvirastossa Koulukirjat |
oikeusjakohtuus.blogspot.com oikeusjakohtuus(a)yahoo.com
Mikäli Teillä on tarvetta ottaa yhteyttä blogin ylläpitäjään, käyttäkää blogin sähköpostiosoitetta oikeusjakohtuus(a)yahoo.com. Saapunut sähköposti käydään läpi muutaman kerran kuukaudessa. Kaikkien kirjoitusten asiasisältö on pyritty tarkistamaan mahdollisimman paikkaansapitäväksi. Artikkelit ovat mielipiteitä. Blogi ei vastaa sisällön virheistä. Mikäli sivustolla on kuitenkin mielestänne selkeitä virheellisyyksiä, ottakaa yhteys perusteluineen ja korjausehdotuksineen blogin ylläpitäjään. Kaikki asialliset korjausehdotukset selvitetään. Kommentit ovat tervetulleita. Blogin ylläpitäjät eivät vastaa artikkelien kommenttipalstoille lähetetyistä kirjoituksista. Jokainen kommentoija vastaa itse omasta kirjoittelustaan. Kommentit julkaistaan realiajassa osaksi artikkelia eikä kommentteja blogin ylläpitäjien toimesta seurata, moderoida tai editoida ennen julkaisua. "Lukijan artikkeli" on blogin lukijan kirjoittama artikkeli, jonka aihesisältö ja ajankohtaisuus sopii blogin omaan sisältöön. Lukijan kirjoittaman artikkelin julkaisemisesta päättää blogin ylläpitäjä lukijan toivomuksesta. Artikkelin sisällöstä vastaa kirjoittaja. "Q&A artikkeli" on blogin kirjoittama vastaus tai mielipide blogin lukijan lähettämään kysymykseen. Kysymykseen vastaamisesta päättää blogin ylläpitäjä. Vastaukset on pyritty antamaan mahdollisimman paikkaansapitäviksi. Blogi ei vastaa artikkelin tietosisällössä olevasta virheestä. Ehdotuksia artikkeleiksi? Erityisen kiinnostavia ovat aiheet joiden julkaisemisesta on hyötyä ja oppia myös muille lukijoille. Lähettäkää ehdotukset osoitteeseen oikeusjakohtuus(a)yahoo.com. Kaikki ehdotukset luetaan ja arvioidaan. Kaikista ehdotuksista ei välttämättä tehdä artikkelia tai ne jäävät odottamaan muita vastaavanlaisia tapauksia. Mikäli artikkeli aiheesta julkaistaan se voi tapahtua ajankohtaisuudesta riippuen muutamassa päivässä tai vasta kuukausien tai jopa puolen vuoden jälkeen. |
9 kommenttia:
Näinhän se menee, joopa joo. Ainoa hyvä jos sellaista haluaa ettii on se että tuolle rahalle on saanut sentään 11% viivästyskoron. Ei taida mistään saada niin hyvää tuottoa "riskittömästi".
Fenniasta ei ole mitään hyvää sanottavaa. Korvauspalvelu tekee kaikkensa jotta löytyisi aina joku pykälä, keino, ehto tai tapa jolla kieltäytyä maksamasta korvauksia. Kokemusta on sekä liikennevahingosta. Vähän samankaltainen kuin ylä oleva, sekä kotivakuutuksesta. Täysin paska paikka. Vaihdoin vakuutukseni Tapiolaan, mutta eipä sekään yhtään paremmaksi muuttunut. Samaa paskaa, ehkä vähän vähemmällä lapioinnilla.
Ei pitäis ajaa autoa, menkää bussilla ...
Ei pitäis ajaa autoa, menkää bussilla ...
Ja se bussi eroaa autosta mitenkä?
Tätä artikkelia mä olen odottanutkin. Hienoa että homma päättyi hyvin. Olen kyllä samaa mieltä kanssasi siitä että koska lautakunnan työ on niin ruuhkaantunutta niin ainoa syy siihen on vain ja ainoastaan se että vakuutusyhtiöt yrittävät mennä sieltä mistä aita on matalin. Veikkaampa että yhtiöissä on ihan erikseen henkilöt jotkavat miettivät miten vakuutustapahtuman korvaus voidaan evätä.
Olin töissä vakuutuskäsittelijänä. Ensimmäinen ohje vakuutuskorvausten käsittelyssä on, että pitää etsiä kaikki mahdolliset keinot jolla korvaus voidaan jättää maksamatta.
Lähtökohta siis on että korvausta ei makseta. Jos mitään keinoa ei ole niin sitten korvaus maksetaan. Jos kyseessä on autovahinko, silloin on helpointa keksiä joku syy millä korvaus evätään ja odottaan josko asiakas veisi päätöksen lautakunnan käsittelyyn. Aikamonesti asia jää siihen.
Sain aikoinaan IF-vakuutusyhtiöltä korvauspäätöksen, jossa vahinko suostuttiin kylläkin korvaamaan kaskosta, mutta ei ilkivaltavakuutuksesta, johon se vahingon luonteen mukaisesti olisi kuulunut (vahinkoa ei siis ollut aiheutettu ajoneuvolla, joka perinteisesti on ollut kaskon ja ilkivaltavakuutuksen erottava tekijä). Kaskon bonusmenetykset huomioiden korvauspäätös oli kuitenkin sama kuin kielteinen päätös, sillä olisin joutunut maksamaan korotettuna vakuutusmaksuna suurinpiirtein saman summan rahaa kuin mitä korvaus olisi ollut. En jaksanut viedä asiaa lautakunnan käsittelyyn (vaikka olisi pitänyt jaksaa), mutta jostain kumman syystä tuli ajatus kilpailuttaa vakuutukset uudelleen. Tällä hetkellä autoni ei sitten enää olekaan IFin vakuuttama.
Itse olen ollut vastaavassa tilanteessa, että ei korvata, koska ei voida osoittaa (todistaa) syyllistä. Fennia on mielestäni todella huono yhtiö, joka maksaa vasta kun pakko. En suosittele kenellekään Fennian autovakuutuksia ja jos joudutte kolariin, jossa toisen osapuolen vakuutus Fenniassa, hankkikaa äkkiä todistajat! Näin huonoa kohtelua en ole koskaan saanut kun FENNIAssa!
En kommentoi blogipostaukseen, vaan kommentteihin joita tähän on tullut, varsinkin vakuutuskäsittelijän kommentteihin siitä, että maksuista koitetaan luistaa jos jokin syy löytyy.
Uskon että tuo on koko vakuutusyhtiön idea, vakuutusehtoihin laitetaan tarpeeksi tarkat määrittelyt mitä korvataan ja mitä ei, näin saadaan pidettyä vakuutusten hinnat edes jonkinverran matalemmalla
Lähetä kommentti