Lue lisää: Älä maksa yksityistä sakkoa! |
tiistaina, elokuuta 18, 2009
Sikainfluenssa
Onko sikainfluenssa rokote terveydelle vaarallinen?
Sikainfluenssaan (H1N1) ) ollaan kehittämässä parhaillaan rokotetta joka viimeisten tietojen mukaan on tulossa jo syksyllä toimitusvalmiiksi. Useat maat kuten Suomi ovat sitoutuneet ostamaan tai varanneet oikeuden ostaa rokotetta itselleen. Ranska on varautunut rokotemäärän hankintaan joka vastaa kaikkien kansalaisten rokottamista kahteen kertaan. Rokotteen tarpeellisuudesta ja ennen kaikkea turvallisuudesta herää useita kysymyksiä.
Valtakunnan medioista saadun tiedon mukaan uutta H1N1 -rokotetta testataan ranskalaisilla aikuisilla ja suomalaisilla lapsilla ennen varsinaisten toimitusten alkamista. Väkisin herää vakava ja oikeutettu kysymys riittävästä testauksesta. Lääkeyhtiöillä on kiire maksimoida rokotteesta kerättävät voitot ja siksi rokotteen tuominen mahdollisen pandemian ensimmäiseen aaltoon syksyllä on lääkeyhtiöille äärimmäisen tärkeää. Rokotetta on kuitenkin kehitetty vasta hyvin vähän aikaa. Normaalisti rokotteet testataan ensin aikuisilla ja sitten lapsilla. Tähän prosessiin menee vähintään 7 kk, helposti jopa vuosi. Nyt aikatauluista ja normaaleista testirutiineista tingitään turvallisuuden kustannuksella. Rokote on saatava markkinoille nopeasti. Normaalin rokotteen kehittämis- ja testausprosessin mukaisesti turvallinen sikainfluenssa rokote voisi olla valmiina aikasintaan vuoden 2010 keväällä. Kuinka turvallinen on kiireessä kehitetty rokote käyttäjälleen?
Väkisin tulee mieleen 1950 -luvun Talidomidi -lääkkeen aiheuttama katastrofi. Alun perin rauhoittavaksi ja unilääkkeeksi tarkoitettua lääkettä käytettiin myös raskaana olevien naisten pahoinvoinnin lievittämiseen. Seuraukset olivat katastrofaaliset, koska jopa kahden tabletin ottaminen 3-8 raskausviikoilla invalidisoi lapsen loppuiäkseen. Kyse oli historian suurimmasta lääkeskandaalista jonka taustalla oli lääkeyhtiön pohjaton voitontavoittelu ihmisten terveyden kustannuksella. Oikeudenkäynneissä jälkeenpäin selvisi että lääkeyhtiö oli tehnyt monia asioita väärin, puutteellisesti ja jopa väärentänyt testituloksiin liittyviä tietoja.
Täytyy kyllä ihmetellä mitä liikkuu niiden vanhempien päässä jotka altistavat lapsensa sikainfluenssa rokotteen testaamiselle? Lapseen kohdistuu täysin tuntemattomia riskejä ja jopa koko elämän läpivaikuttavia terveyshaittoja. Sitäkö on vanhemman rakkaus jälkeläistä kohtaan? Miksi jälleen testataan suomalaislapsilla? Saako valtio alennuksen rokotteista osallistuessaan testauksiin ja uhraamalla muutaman suomalaislapsen terveyden?
Suomalaiset lapset eivät nimittäin ole ensimmäistä kertaa maailman koekaniineina. 1980-luvun puolivälissä polion lopullista kitkemistä varten suomalaisille lapsille kuten myös aikuisille syötettiin "sokeripala" -rokotetta. Sokeripala sisälsi heikennettyä polio-virusta. Rokotetta testattiin ensin suomalaisilla. "Sokeripalan" tulokset virallisesti olivat hyviä. 95% väestöstä rokotettiin ja rokotuksella hävitettiin polio Suomesta. Rokotteen aiheuttamista poliotartunnoista, halvaantumisista ja kuolemista vaiettiin. Epävirallisesti myönnettiin muutama tapaus jossa henkilö oli mahdollisesti saanut polion rokotteesta. Todellisuudessa näitä tapauksia oli satoja, ellei jopa tuhansia. Kuten arvata saattaa, syy - seuraus yhteyden todentaminen jälkeenpäin sairauden ja rokotteen välillä oli käytännössä mahdotonta. Kukaan ei joutunut vastuuseen tehdyistä päätöksistä.
Rokotukset ovat tärkeitä. Edellytys tietysti on, että rokote on asianmukaisesti kehitetty ja testattu. Rokotteilla on Suomessa hävitetty useita sairauksia ja monet vaaralliset taudit ovat muuttuneet hyvin harvinaisiksi. Harkitsisin kuitenkin sikainfluenssa rokotteen ottamista hyvin tarkkaan ensimmäisessä vaiheessa enkä missään tapauksessa altistaisi omaa lasta lääketeollisuuden testeille. Komplikaatiosta ei kukaan vastaa eikä syy yhteyttä pysty todistamaan vaikka tapauksia käsiteltäisiin aikanaan oikeudessa. Viranomaisten ja lääkelaitoksen vakuuttelut kannattaa jättää huomioimatta. Heidän tehtävänsä on alentaa yhteiskunnalle tulevia kustannuksia ja todennäköisesti laskelmissa muutama kuollut potilas ei muuta vakuuttelua suuntaan eikä toiseen.
Kysymyksiä herää paljon ja emme epäile ettei sikainfluenssa rokote olisi joskus turvallinen. Tarvitaanko rokotetta, se on taas toinen asia. Onko rokote ensimmäisessä vaiheessa vaarallinen terveydelle? Sen näyttää aika. Paljonko rokotteen kehittäjät ja lääkeyhtiöt ovat valmiina uhraamaan voiton tavoittelussaan? Kuinka moni kuolee sikainfluenssaan ja kuinka moni vaaralliseen rokotteeseen?
Suomessa ihmiset jäävät hoidotta
"Viruslääkkeitä ei pidä määrätä muille kuin edellämainittuun riskiryhmään kuuluville. Näin ollen sitä ei tulisi määrätä muille influenssaan sairastuneille eikä myöskään oireettomille henkilöille sairauden ehkäisemiseksi tai mahdollisen ulkomaan matkan aikaiseen tartuntaan varautumiseksi. Myöskään pro auctore reseptejä ei tule kirjoittaa. Yksityisen avoterveydenhuollon toimintayksiköille ei tule toimittaa Tamiflu- eikä Relenza -lääkettä." (Sosiaali- ja terveysministeriön ohje 24.7.2009)
Tamiflu on yksi viruslääkkeistä joka kohtuullisen tehokkaasti estää influenssaviruksen lisääntymisen kehossa, lievittää oireita, sairauden kestoa ja vähentää sairastuneen riskiä vakaviin jälkikomplikaatioihin. Heinäkuussa 2009 Suomessa astui voimaan sosiaali- ja terveysministeriön määräys lääkäreille olla kirjoittamatta muille kuin riskiryhmään kuuluville potilaille Tamiflu -lääkettä. Lääkäreiden oikeuksia hoitaa potilastaan on vakavasti rajoitettu. Lisäksi apteekkeja on pyydetty varmistamaan että lääkettä ei anneta muille kuin riskiryhmään kuuluville.
Kannattaa muistaa, että vielä keväällä kyseessä oli vakava sairaus. Sairaus itse ei ole muuttunut miksikään, ainoastaan viranomaisten tulkinta. Kun taudin leviämistä ei ole voitu estää täytyy Suomen hallituksen ja viranomaisten minimoida sairaudesta syntyvät kustannukset välittämättä kansalaisten hengelle ja terveydelle aiheutetuista seurauksista. Suomi näyttää jälleen kerran olevan ainoa kiltisti EU:n suosituksia noudattava valtio ja evää kansalaisiltaan perustuslaissa turvatun oikeuden hyvään terveydenhoitoon. Monissa muissa Euroopan maissa kuten Isossa-Britanniassa Tamifluta määrätään lieventämään sairauden oireita ja reseptin saa pyytämällä lääkäriltään tai automaattisesta puhelinpalvelusta. Näyttää siltä että ministeriön mielestä ainut hyvä suomalainen on kuollut sellainen.
Jälleen kerran esimerkki täysin ammattitaidottoman ministeri Liisa Hyssälän tavasta toimia pikkuvirkamiesten kumileimasimena. Eikö ministerin tehtävään pitäisi olla edes jonkinlainen kompetenssi vaatimus? Montako suomalaishenkeä tämä päätös tulee aikanaan maksamaan? On selvää että rikosoikeudellisia tapauksia influenssaepidemian jälkeen tulee päätymään tuomioistuimen käsiteltäväksi varsinkin silloin kun potilas on kuollut eikä potilaalle ole annettu oireita lieventävää lääkitystä. Tuomiotkin ovat jo valmiiksi selvillä. Mitään syy-yhteyttä Tamiflun käyttämättä jättämiselle ja potilaan kuoleman välille ei tietenkään voida osoittaa. Tämä on Suomen hallituksen, sosiaali- ja terveysministeriön, Liisa Hyssälän kuten myös lääkelaitoksen ja muiden viranomaisten tiedossa. Suomalaisten uhraaminen rahan ja kustannusten takia on turvallista. Kuinka moneen kuolemantuottamukseen nämä tahot tulevat syyllistymään kieltämällä kansalaisiltaan lääkityksen?
Lue myös:
Vapaamatkustajat
Medikalisaatio
Sikainfluenssaan (H1N1) ) ollaan kehittämässä parhaillaan rokotetta joka viimeisten tietojen mukaan on tulossa jo syksyllä toimitusvalmiiksi. Useat maat kuten Suomi ovat sitoutuneet ostamaan tai varanneet oikeuden ostaa rokotetta itselleen. Ranska on varautunut rokotemäärän hankintaan joka vastaa kaikkien kansalaisten rokottamista kahteen kertaan. Rokotteen tarpeellisuudesta ja ennen kaikkea turvallisuudesta herää useita kysymyksiä.
Valtakunnan medioista saadun tiedon mukaan uutta H1N1 -rokotetta testataan ranskalaisilla aikuisilla ja suomalaisilla lapsilla ennen varsinaisten toimitusten alkamista. Väkisin herää vakava ja oikeutettu kysymys riittävästä testauksesta. Lääkeyhtiöillä on kiire maksimoida rokotteesta kerättävät voitot ja siksi rokotteen tuominen mahdollisen pandemian ensimmäiseen aaltoon syksyllä on lääkeyhtiöille äärimmäisen tärkeää. Rokotetta on kuitenkin kehitetty vasta hyvin vähän aikaa. Normaalisti rokotteet testataan ensin aikuisilla ja sitten lapsilla. Tähän prosessiin menee vähintään 7 kk, helposti jopa vuosi. Nyt aikatauluista ja normaaleista testirutiineista tingitään turvallisuuden kustannuksella. Rokote on saatava markkinoille nopeasti. Normaalin rokotteen kehittämis- ja testausprosessin mukaisesti turvallinen sikainfluenssa rokote voisi olla valmiina aikasintaan vuoden 2010 keväällä. Kuinka turvallinen on kiireessä kehitetty rokote käyttäjälleen?
Väkisin tulee mieleen 1950 -luvun Talidomidi -lääkkeen aiheuttama katastrofi. Alun perin rauhoittavaksi ja unilääkkeeksi tarkoitettua lääkettä käytettiin myös raskaana olevien naisten pahoinvoinnin lievittämiseen. Seuraukset olivat katastrofaaliset, koska jopa kahden tabletin ottaminen 3-8 raskausviikoilla invalidisoi lapsen loppuiäkseen. Kyse oli historian suurimmasta lääkeskandaalista jonka taustalla oli lääkeyhtiön pohjaton voitontavoittelu ihmisten terveyden kustannuksella. Oikeudenkäynneissä jälkeenpäin selvisi että lääkeyhtiö oli tehnyt monia asioita väärin, puutteellisesti ja jopa väärentänyt testituloksiin liittyviä tietoja.
Täytyy kyllä ihmetellä mitä liikkuu niiden vanhempien päässä jotka altistavat lapsensa sikainfluenssa rokotteen testaamiselle? Lapseen kohdistuu täysin tuntemattomia riskejä ja jopa koko elämän läpivaikuttavia terveyshaittoja. Sitäkö on vanhemman rakkaus jälkeläistä kohtaan? Miksi jälleen testataan suomalaislapsilla? Saako valtio alennuksen rokotteista osallistuessaan testauksiin ja uhraamalla muutaman suomalaislapsen terveyden?
Suomalaiset lapset eivät nimittäin ole ensimmäistä kertaa maailman koekaniineina. 1980-luvun puolivälissä polion lopullista kitkemistä varten suomalaisille lapsille kuten myös aikuisille syötettiin "sokeripala" -rokotetta. Sokeripala sisälsi heikennettyä polio-virusta. Rokotetta testattiin ensin suomalaisilla. "Sokeripalan" tulokset virallisesti olivat hyviä. 95% väestöstä rokotettiin ja rokotuksella hävitettiin polio Suomesta. Rokotteen aiheuttamista poliotartunnoista, halvaantumisista ja kuolemista vaiettiin. Epävirallisesti myönnettiin muutama tapaus jossa henkilö oli mahdollisesti saanut polion rokotteesta. Todellisuudessa näitä tapauksia oli satoja, ellei jopa tuhansia. Kuten arvata saattaa, syy - seuraus yhteyden todentaminen jälkeenpäin sairauden ja rokotteen välillä oli käytännössä mahdotonta. Kukaan ei joutunut vastuuseen tehdyistä päätöksistä.
Rokotukset ovat tärkeitä. Edellytys tietysti on, että rokote on asianmukaisesti kehitetty ja testattu. Rokotteilla on Suomessa hävitetty useita sairauksia ja monet vaaralliset taudit ovat muuttuneet hyvin harvinaisiksi. Harkitsisin kuitenkin sikainfluenssa rokotteen ottamista hyvin tarkkaan ensimmäisessä vaiheessa enkä missään tapauksessa altistaisi omaa lasta lääketeollisuuden testeille. Komplikaatiosta ei kukaan vastaa eikä syy yhteyttä pysty todistamaan vaikka tapauksia käsiteltäisiin aikanaan oikeudessa. Viranomaisten ja lääkelaitoksen vakuuttelut kannattaa jättää huomioimatta. Heidän tehtävänsä on alentaa yhteiskunnalle tulevia kustannuksia ja todennäköisesti laskelmissa muutama kuollut potilas ei muuta vakuuttelua suuntaan eikä toiseen.
Kysymyksiä herää paljon ja emme epäile ettei sikainfluenssa rokote olisi joskus turvallinen. Tarvitaanko rokotetta, se on taas toinen asia. Onko rokote ensimmäisessä vaiheessa vaarallinen terveydelle? Sen näyttää aika. Paljonko rokotteen kehittäjät ja lääkeyhtiöt ovat valmiina uhraamaan voiton tavoittelussaan? Kuinka moni kuolee sikainfluenssaan ja kuinka moni vaaralliseen rokotteeseen?
Suomessa ihmiset jäävät hoidotta
"Viruslääkkeitä ei pidä määrätä muille kuin edellämainittuun riskiryhmään kuuluville. Näin ollen sitä ei tulisi määrätä muille influenssaan sairastuneille eikä myöskään oireettomille henkilöille sairauden ehkäisemiseksi tai mahdollisen ulkomaan matkan aikaiseen tartuntaan varautumiseksi. Myöskään pro auctore reseptejä ei tule kirjoittaa. Yksityisen avoterveydenhuollon toimintayksiköille ei tule toimittaa Tamiflu- eikä Relenza -lääkettä." (Sosiaali- ja terveysministeriön ohje 24.7.2009)
Tamiflu on yksi viruslääkkeistä joka kohtuullisen tehokkaasti estää influenssaviruksen lisääntymisen kehossa, lievittää oireita, sairauden kestoa ja vähentää sairastuneen riskiä vakaviin jälkikomplikaatioihin. Heinäkuussa 2009 Suomessa astui voimaan sosiaali- ja terveysministeriön määräys lääkäreille olla kirjoittamatta muille kuin riskiryhmään kuuluville potilaille Tamiflu -lääkettä. Lääkäreiden oikeuksia hoitaa potilastaan on vakavasti rajoitettu. Lisäksi apteekkeja on pyydetty varmistamaan että lääkettä ei anneta muille kuin riskiryhmään kuuluville.
Kannattaa muistaa, että vielä keväällä kyseessä oli vakava sairaus. Sairaus itse ei ole muuttunut miksikään, ainoastaan viranomaisten tulkinta. Kun taudin leviämistä ei ole voitu estää täytyy Suomen hallituksen ja viranomaisten minimoida sairaudesta syntyvät kustannukset välittämättä kansalaisten hengelle ja terveydelle aiheutetuista seurauksista. Suomi näyttää jälleen kerran olevan ainoa kiltisti EU:n suosituksia noudattava valtio ja evää kansalaisiltaan perustuslaissa turvatun oikeuden hyvään terveydenhoitoon. Monissa muissa Euroopan maissa kuten Isossa-Britanniassa Tamifluta määrätään lieventämään sairauden oireita ja reseptin saa pyytämällä lääkäriltään tai automaattisesta puhelinpalvelusta. Näyttää siltä että ministeriön mielestä ainut hyvä suomalainen on kuollut sellainen.
Jälleen kerran esimerkki täysin ammattitaidottoman ministeri Liisa Hyssälän tavasta toimia pikkuvirkamiesten kumileimasimena. Eikö ministerin tehtävään pitäisi olla edes jonkinlainen kompetenssi vaatimus? Montako suomalaishenkeä tämä päätös tulee aikanaan maksamaan? On selvää että rikosoikeudellisia tapauksia influenssaepidemian jälkeen tulee päätymään tuomioistuimen käsiteltäväksi varsinkin silloin kun potilas on kuollut eikä potilaalle ole annettu oireita lieventävää lääkitystä. Tuomiotkin ovat jo valmiiksi selvillä. Mitään syy-yhteyttä Tamiflun käyttämättä jättämiselle ja potilaan kuoleman välille ei tietenkään voida osoittaa. Tämä on Suomen hallituksen, sosiaali- ja terveysministeriön, Liisa Hyssälän kuten myös lääkelaitoksen ja muiden viranomaisten tiedossa. Suomalaisten uhraaminen rahan ja kustannusten takia on turvallista. Kuinka moneen kuolemantuottamukseen nämä tahot tulevat syyllistymään kieltämällä kansalaisiltaan lääkityksen?
Lue myös:
Vapaamatkustajat
Medikalisaatio
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
79 kommenttia:
Talidomidia ja sikainfluenssavirusrokotetta on nyt hieman turha ryhtyä vertaamaan keskenään. Sikainfluenssarokote on teknisesti melko samanlainen kuin jo kymmeniä vuosia käytössä olleet influenssarokotteet, ainoastaan virus on erilainen. Tässäkin rokotteessa on käsittääkseni kyse ns. inaktivoidusta rokotteesta, joka ei sisällä elävää virusta, toisin kuin artikkelissa mainittu sokeripalassa tarjoiltu poliorokote.
Kyllä minä ihmettelen vanhempia jotka altistavat lapsensa rokotetestauksille? Onko järkeä päässä vai mikä muutoin on vikana? Kukaan ei vastaa jos testauksesta tulee komplikaatioita nyt tai vasta vuosien päästä. Saatteko edes rahaa altistaessanna lapsenne testaukselle? Jos rokote olisi varmasti turvallinen sitä ei tarvitsisi enää testata? Minusta vanhemmat jotka uhraavat lastensa terveyden eivät saisi edes hankkia lapsia. Olette vanhemmiksi kelpaamattomia.
Varsinkin kun tänään uutisissa juuri sanottiin että rokotetta ei normaalisti testata ensin lapsilla riskien takia, mutta nyt on kiire? Haloo ...
Kysymys on siitä että ne vanhemmat jotka VAPAAEHTOISESTI ovat pistäneet lapsensa testiin LUOTTAVAT SOKEASTI viranomisten ja asiantuntijoiden vakuutteluihin että rokotetestauksesta ei ole vaaraa lapselle. Jos kuitenkin myöhemmin ilmenee komplikaatiota niin kukaan ei tule ottamaan vastuuta.
Eilen tuli juuri ohjelma tästä tanskalaisesta lääkeyhtiöstä jonka "ryppäjätasoittava" aine (pistetään neulalla ihon alle) aiheuttaa vakavia komplikaatioita muutamalle prosentille ihmisiä jopa vasta 4-5 vuoden jälkeen. Ei kun myynti ja valheellinen markkinointi jatkuu. Tansakalaista lääkelaitosta ei kiinnosta eikä viranomaiset puutu asiaan. Siinä sitten ihmiset luottavat "kotimaiseen" ja "turvalliseen" yhtiöön kun viranomaisetkin ovat vielä "samaa" mieltä. Touhu on ihan samanlaista Suomessa.
Tollaset vanhemmat pitäis viedä ladon taakse ja ampua. Lapset parempaan hoitoon!
Ihan sama rokotteelle mutta olen blogin kanssa samaa mieltä siitä että miksi viruslääkettä ei anneta sairastuneelle? Vähän sama kuin olisi päänsärkyä ja sanottaisiin että ei saa määrätä särkylääkettä.
Viruslääke on ainoa joka "lievittää" oireita ja aloitettuna vähintään kahden päivän sisällä taudin puhkeamisesta oikeasti auttaa parantumaan nopeammin ja vähentää mahdollisuuksia komplikaatioille. Kuitenkaan tätä lääkettä ei anneta. Uutisten mukaan suomessa on koko lääkettä 1,3 miljoonaa annosta, ei siis kaikille? Siinäkö syy? Jokatapauksessa lääkkeen maksaa potilas joten ei ole mitään syytä miksei lääkettä voi hankkia tarpeeksi.
Eihän tossa Tamiflu kiellossa ole muuta takana kuin että sosiaali- ja terveysministeriö haluaa eroon heikoista yksilöistä. Kuolkoon ne niin yhteiskunnan varoja säästyy. Oiskohan natsit ottaneet vallan suomessa? Sovitaan seuraavaksi muitakin rajoituksia? Sydänkohtaukseen ei anneta enään nitroja, jos selviää niin hyvä jos ei niin parempi yhteiskunnalle, mitäs olet sairas!
Talidomidia ja sikainfluenssavirusrokotetta on nyt hieman turha ryhtyä vertaamaan keskenään. Sikainfluenssarokote on teknisesti melko samanlainen kuin jo kymmeniä vuosia käytössä olleet influenssarokotteet, ainoastaan virus on erilainen. Tässäkin rokotteessa on käsittääkseni kyse ns. inaktivoidusta rokotteesta, joka ei sisällä elävää virusta, toisin kuin artikkelissa mainittu sokeripalassa tarjoiltu poliorokote.
Sä et tainnut ymmärtää pointtia vertailusta? Minusta artikkelissa ei vertailtu keskenään sikainfluenssa rokotetta ja talidomidia tai sokeripalaa, vaan sitä tosiasiaa että kumpikin aikaisempi tapaus niin talidomidin kuin sokeripalankin osalta osoittavat että järjestelmä ei ole aukoton, lääkeyhtiöt voivat huijata ja rahan ahneuksissaan vähät välittää tuoteensa terveydestä ja samaan aikaan viranomaiset kusevat suoraan silmiin ja valehtelevat tietoisesti vaaroista. Ei viranomaisiin voi luottaa koska eivät ne koskaan tule sanomaan "testataanko rokotetta lapsellasi, siinä voi olla tätä ja tätä haittavaikutusta mutta todennäköisesti ei". Viranomaisten vastaus on aina "ei ole mitään vaaraa".
"Viranomaisten vastaus on aina "ei ole mitään vaaraa"."
Aivan kuten tsunami katastrofin aikana. Aamulla tsunami ja iltapäivällä ministeriö kertoo että "kaikkiin suomalaisiin on saatu yhteys". Aika hieno suoritus ja hyvät yhteydet ellei peräti taivaallinen operaattori kun siinä vaiheessa vajaa 200 suomalaista oli jo kuollut.
Terveisin,
poikansa tsunamissa menettänyt
Voiko työnantaja pakottaa ottamaan rokotteen? Meillä ainakin esimies sanoi että rokotteen ottaa sitten kaikki jos haluaa jatkaa täällä duunissa ...
Se on sääli että tällainen artikkeli jälleen kerran pilaa suomalaisen yhteiskunnan ja viranomaistoiminnan mainetta, aivan turhaan. Viranomaiset ovat kansalaisia varten ja toimivat meidän kaikkien hyväksi.
"Jälleen kerran esimerkki täysin ammattitaidottoman ministeri Liisa Hyssälän tavasta toimia pikkuvirkamiesten kumileimasimena. Eikö ministerin tehtävään pitäisi olla edes jonkinlainen kompetenssi vaatimus? Montako suomalaishenkeä tämä päätös tulee aikanaan maksamaan? "
Napakymppi!
"Se on sääli että tällainen artikkeli jälleen kerran pilaa suomalaisen yhteiskunnan ja viranomaistoiminnan mainetta, aivan turhaan. Viranomaiset ovat kansalaisia varten ja toimivat meidän kaikkien hyväksi."
Mistä tai minkä pensaan alta näitä löytyy?
Kun rokote tai lääketesteihin pyydetään niin ovat kyllä aika agressiivisia. Perheeseen kun synty poikavauva niin halusivat hänet johonkin rota- tai norovirus rokotteen testihin. Sanoin että ei tule onnistumaan. Sen jälkeen tuli puhelinsoittoja ja kirjeitä ja jatkuvaa painostusta. Lopulta hermostuin henkilölle joka jatkuvasti soittelin ja sanoin että kohta täältä tulee vauvan isä ja vetää pesäpallomailalla turpaan jos soittelu ei nyt lopu. Lapsi ei osallistu testeihin. Ämmä solotti rikosilmoituksen tekemisestä uhkailusta, sanoin että antaa mennä vaan mutta lapsi ei testeihin tule.
Itse asun keski-suomessa ja kävin lääkärillä muista syistä. Kyselin että josko hän kirjoittaisi "varmuuden vuoksi" Tamifluta. Ennestään sitä on kotona mutta vanhenee ennen vuoden vaihdetta. Lääkäri sano että ei voi kirjoittaa kun on annettu uudet ohjeet. Sano myös että älä missään tapauksessa heitä pois Tamifluta vaikka vanheneekin. Nykyiset määräykset ovat hänenkin mielestään täysin moraalittomat ja se Tamiflu voi vielä olla tarpeeseen. Mitään takeita ei ole että saat sitä sairauden aikana vaikka kuinka kipeä tahansa olisit.
Aloittakaa vaikka tästä lukeminen miten niitä rokotteita oikein tehdään. http://www.naturalnews.com/026779_swine_flu_patents_vaccines.html
http://www.iltalehti.fi/sikainfluenssa/2009081810096937_si.shtml
Hienoa! Nyt Turun kouluissa oikein merkataan sikainfluensaa mahdollisesti sairastavat hengityssuojaimella. Mitä vielä? Mitäs jos eristettäisiin nänä sairaat ihmiset vaikka kellariin? Taitaa nyt hysteria saada vallan ...
"Aloittakaa vaikka tästä lukeminen miten niitä rokotteita oikein tehdään"
Se varmaan melko yhdentekevää miten ne tehdään! Yhtäkään pistosta en ota ennen kuin voin olla varma että rokote on KUNNOLLA ja ASIANMUKAISESTI testattu. Nyt tuleva rokote ei kuulu tähän kategoriaan. Lääkelaitoksen edustaja sanoi lehdessä että "aikataulun takia rokotteen kanssa pitää kiirehtiä ja ohittaa normaaleja testauskäytäntöjä, mutta tästä ei kuitenkaan aiheudu varaa"
Siis miettikää mitä paskaa!!!! Jos kerran olemassa prosessi miten rokotteet testataan huolella ja varmistetaan niiden toimivuus, se prosessi on rakennettu sitä varten että rokotteet tulee testattua kunnolla. Jos tämän prosessin ohittamisesta ei kerta synny mitään vaaraa, niin miksi se prosessi on alunperin tehty niin monimutkaiseksi kun kerta vähempikin riittää?
Fakta on se kuten blogikin ansiokkaasti vihjaisee. Raha ja lääkeyhtiöiden voitot ratkaisevat. Jos rokote ei ole "ajoissa" valmiina menettää läkkeyhtiöt isot voitot.
Se miksi testataan suomalaislapsilla on harvinaisen selvää. Hallitus valitsee testattavan rokotteen ja saa siitä ALENNUKSEN, eli vähemmillä kustannuksilla kunhan ensi uhrataan muutaman suomalaislapsen terveys.
"Se miksi testataan suomalaislapsilla on harvinaisen selvää. Hallitus valitsee testattavan rokotteen ja saa siitä ALENNUKSEN, eli vähemmillä kustannuksilla kunhan ensi uhrataan muutaman suomalaislapsen terveys."
Niiden vanhempien nimet pitäisi julkistaa joiden mielestä oman lapsen terveys on yhdentekevää? Ehkä nämä vanhemmat kuuluvat siihen paskasakkiin joiden tarkoitus on kasvattaa lapsia koekaniineiksi?
Ah tätä ihanaa hysteriaa! Kuten Hyssälän ministeriökin on ohjeistanut. Tamiflu kuuluu vain poliitikoille, heidän tutuilleen ja rikkaille.
Voiko työnantaja pakottaa ottamaan rokotteen? ----- Ei tietenkään. Kukaan ei voi pakottaa sinua ottamaan rokotetta.
Suomessa nyt lapsille testaukseen menevä rokote ei ole sama rokote kuin mitä Suomeen ostetaan tulevaisuudessa. Valmistaja eri ja adjuvantti eri:
http://www.uta.fi/rokotetutkimuskeskus/uutinen.php?item=37268
http://www.thl.fi/fi_FI/web/fi/uutinen?id=15578
Miksi testataan suomalaisilla lapsilla? Mikse norjalaisilla, ruotsalaisilla tai saksalaisilla? Koska tuskin on niin että joka maa testaa itse rokotteen ....
Yleensä varsin tasokkaalta blogilta varsin ristiriitainen ja paniikkia lietsova postaus.
Ensin ei olla tyytyväisiä siihen, että ennaltaehkäisevää rokotetta tuodaan nopeutettua vauhtia markkinoille ja sitten valitellaan sitä, että sosiaali- ja terveysministeriö pyrkii estämään Tamiflun hamstraamisen ja tarpeettoman käytön.
Mikäli tavanomaisia influenssarokotteita voidaan pitää samankaltaisina H1N1-rokotteen kanssa (ja niitä voidaan), on riski saada sivuvaikutuksia kokeellisestakin rokotteesta rokotteesta pienempi kuin kuolla varsinaiseen tautiin. Ongelmaksi tämä muodostuu jos annettu rokote ei suojaakaan H1N1:stä vastaan. On turha lähteä moralisoimaan promillen murto-osien todennäköisyyksillä, varsinkin jos ei ole esittää tarkkoja lukuja priorijakaumista vaan vain täysin epärelevantteja vertauksia.
Tamiflu:n käyttökielto taas on usealta kannalta järkevä proseduuri. Jos sitä määrättäisiin taudin ennaltaehkäisemiseen, hamstrattaisiin 1.3 miljoonaa annosta apteekeista parissa päivässä, eivätkä ne riittäisi mitenkään merkittävälle osalle väestöä koko riskiajaksi.
Tartunnan saamisen jälkeen Tamiflulla on lähinnä tautia lyhentävä vaikutus, ja tässä kohtaa ministeriö on selkeästi laskenut hinnan keskimäärin päivän pidemmälle inhimilliselle kärsimykselle. Jos oireita pitää lievittää, toimivat normaalit kuumelääkkeet aivan yhtä hyvin. Lisäksi holtiton Tamiflun käyttö ympäri maailmaa aiheuttaa riskin resistentin kannan syntymiselle. Jos lääkettä annetaan vain riskiryhmille (eli juuri niille heikoille), on pienempi riski että samaiset riskiryhmät kuolevat puoli vuotta - vuoden myöhemmin resistenttiin kantaan.
Kannattaa myös muistaa, että vielä keväällä taudista ei tiedetty juuri mitään ja oletettiin pahinta. Possunuha on osoittautunut varsin miedoksi pahimpiin pelkoihin nähden.
Sikaflunssa on istutettu tahallaan jotta ihmiskunnan määrää saisi vähennettyä. Lisäksi aika on otollinen kaikenlaisen paniikin lietsonnalle. Saadaan ihmisten ajatukset pois todellisista ongelmista. Ihmisiä on hallittu pelolla ennenkin. Sikaflunssan tiedotus on ollut alusta asti hyvin kummallista ja hämärää.
Parhaan tiedon asioista saa vaihtoehtomedioista esim. Infosota,
Havaintoja uudesta maalmanjäjestyksestä blogeista ym. lukemattomista ulkolaisista medioista.
Minkähän takia USA:ssa on varustauduttu muoviarkuin ja niitä on paljon?
Miksi lapsia käytetään koekaniinineina meillä Suomessa?
Jos minulla olisi vielä sen ikäisiä en missään nimessä antaisi rokottaa.
Suomalaiset uskovat sinisilmäisesti
viranomaisiin olivatpa he miltä alalta tahansa.
http://www.infosota.fi
"Se miksi testataan suomalaislapsilla on harvinaisen selvää. Hallitus valitsee testattavan rokotteen ja saa siitä ALENNUKSEN, eli vähemmillä kustannuksilla kunhan ensi uhrataan muutaman suomalaislapsen terveys."
Ehei, suomalaiset eivät saa edes mitään alennusta, koska rokotetutkimus on ranskalaisyhtiön tekemä. Me olemme tilanneet rokotetta GlaxoSmithKlinelta ja olemme jonossa. Rokotetta ei todennäköisesti riitä kaikkiin maihin, ainakaan ensimmäiseen aaltoon. Isot maat tahtovat tietysti rokottaa ensin oman väestönsä.
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2009/07/919566
Lääketieteellisen aikakauskirja Duodecimin (11/2009) pääkirjoituksessa infektiotautiopin professori ja ylilääkäri Heikki Peltola ruotii karuja faktoja sikainfluenssarokotteen valmistamisesta ja myymisestä.
"Yleensä varsin tasokkaalta blogilta varsin ristiriitainen ja paniikkia lietsova postaus."
Ei minusta. Artikkeli tuo hyvin esille monta oleellista ja tärkeää kysymysta tai huomiota.
1. Julkisuudessakin on myönnetty että rokotetestaukset tehdään kiireellä. Miten on mahdollista että testausprosesseissa voidaan oikaista. Nehän on määritelty juuri rokotteen turvallisuuden takaamiseksi.
2. Talidomidi ja sokeripalat ovat erinomaisia esimerkkejä sikainfluenssan rinnalle siitä, että lääkelaitoksiin ja viranomaisiin EI VOI luottaa näissä asioissa. Heidän intressit on aivan muualla kuin tuotteiden turvallisuudessa.
3. Tamifluta on hamstrattu, ei ole kuitenkaan mitään estettä hankkia sitä lisää. Se että tautiin on lääke joka vähentää tai lopettaa virusten lisääntymisen ja sitä ei kuitenkaan saa määrätä on täysin sama kuin astmapotilaalta kiellettäisiin tautia helpottavat lääkkeet. On täysin moraalitonta kieltää lääkitys ainoastaan kustannusten säästämiseksi. Nyt tilanne on se että osalla väestöä lääkettä on ja osa ei sitä saa ollenkaan.
Erinomainen artikkeli!
Sikaflunssa on istutettu tahallaan jotta ihmiskunnan määrää saisi vähennettyä. Sikaflunssa on lähtöisin armeijan tutkimuslaitokselta jossa valmistettu bakteeri/virus aseita. Pääsi karkuun vahingossa.
Hieno artikkeli, blogi seuraa tyyliään viranomaisten arvostelussa. Tamiflu kielto sekoilu on täysin käsittämätöntä ja Hyssälä hyväksyessään määräyksen tulee syyllistymään moneen tappoon.
Katsoin eilen klo 23.00 Nelosen uutiset jossa näytettiin perheenäiti joka avoimesti ja vapaaehtoisesti antaa lääkeyhtiön testata rokotetta lapsellaan. Samaan aikaan haastatellaan asiantuntijaa joka kertoo että ei ole tiedossa että rokote aiheuttaisi vakavia sivuoireita. Ei tietenkään ole koska vastahan sitä testataan. Samalla asiantuntija totesti että pistokohtaan voi tulla kutinaa ja ihottumaa sekä kipua. Kuka vanhempi altistaa lapsensa testaukselle? Ei tulisi mieleenkään.
Toinen asia on se miksi testataan suomalaislapsilla? Mitä suomen hallitus hyöytyy tästä. Vaikka riski olisikin promillen luokkaa kuten joku väitti, en silti asettaisi lastani vaaraan, koska promillenkin riski on todellinen. Sen osoitti "sokeripala" kokeilu aikanaan. Tuhansia polioon sairastuneita suomessa joista hallitus ja viranomaiset vaikenivat.
TÄSSÄ AVOIN KIRJE LAPSENSA TESTEILLE ALTISTAVILLE VANHEMMILLE:
Oletteko mielestänne hyvä vanhempia? Rakastatteko lapsianne? Oletteko koskaan miettineet oikeasti mitä seurauksia lapselle testistä voi tulla? Ette, ette, ette! Teidän laisillanne ihmisillä ei pitäisi olla lapsia. Olette kelpaamattomia vanhemmiksi ja kykenemättömiä toimimaan lapsenne parhaaksi. Syyllistytte pahoinpitelyyn, joten en yhtään ihmettele vaikka pahoinpitelisitte tai hyväksikäyttäisitte lapsianne fyysisesti muutoinkin. Lapsen elämällä ja terveydellä ei ole teille merkitystä. Otteenne on suoraan natsisaksasta. Onkohan Hitler ollut teidän idollinne? Hänkin kidutti ihmisiä. Uskon että lapsenne aikuisena mahdollisine jälkiseurauksineen ja sairauksiineen kiittää teitä varmasti, siitä kuinka hyvin pystyitte huolehtimaan hänestä. Hän on varmasti hyvin kiitollinen sairauksistaan ja kärsimyksistään. Toivon todella että joku ottaa teiltä lapsenne pois. Ette ole ihmiselämän arvoisia. Olette surkeita piittaamattomia vanhempia ja lapsellanne olisi parempi olla jossain muualla.
Tartunnan saamisen jälkeen Tamiflulla on lähinnä tautia lyhentävä vaikutus, ja tässä kohtaa ministeriö on selkeästi laskenut hinnan keskimäärin päivän pidemmälle inhimilliselle kärsimykselle. Jos oireita pitää lievittää, toimivat normaalit kuumelääkkeet aivan yhtä hyvin.
Höpö höpö. Normaalit lääkkeet eivät korvaa Tamifluta. Se on lääke joka oikeasti estää viruksen leviämisen. Jos Tamifluta olisi käytettävissä heti kun sairauden oireet alkavat 2 päivän sisällä, taudin kesto lyhenee oleellisesti. Ei todellakaan ole kysymys yhdestä päivästä kuten kirjoittaja väittää. Toinen kysymys on siinä että potilaalla on aina riski kuolla sairauteen. Maailmalla on kuollut satoja terveitä ihmisiä, ei riskiryhmään kuuluvia. On täysin käsittämätöntä että ministeriö laskee tälle hinnan. Kun lääkettä "säästellään" tullaan aiheuttamaan suomessakin monta turhaa kuolemaa. Toivottavasti ministeriä ja ministeri Hyssälä ottavat nämä sitten omalletunnolleen. Kun vastuunaikaa tulee niin vastuunkantajia ei tietenkään löydy.
Minkä ihmeen hinnan Tamiflulle? Minulla olisi helposti varaa siihen lääkkeeseen vaikka se olisi tehty platinasta. Jos asia on rahasta kiinni, niin minulle käy hyvin, että maksan lääkkeen itse enkä vaadi Kela-korvausta. Riittää kun lääkärini saa luvan sitä määrätä.
Onko Suomessa kiellettyä ostaa omilla rahoillaan itselleen lääkkeitä, jos valtio ei niitä halua maksaa?
Näin on tällä hetkellä. Ei auta vaikka maksaisit kaiken itse täysin omalla rahalla. Lääkettä et saa. Sen takia lääke kannattaakin hakea ulkomailta kuten itse olen tehnyt. Työmatkalla kävin briteissä eikä ollut mitään ongelmaa saada reseptiä. Nyt on koko perheelle lääkkeet kaapissa varmuuden vuoksi.
Minä tilasin australiasta tutulta joka pisti postiin ja hyvin tuli perille.
Se sokeripala ei todellakaan ollut mikään testaus. Kyse oli Sabinin rokotteesta, joka oli lisensoitu jo vuonna 1962. Muualla se oli yleisessä käytössä. Suomessa jatkettiin tehottomamman vanhan Salkin rokotteen käyttöä ja seuraus oli polioepidemia.
Höpö höpö, juuri näin pari viikkoa sitten dokumentin asiasta. Euroopassa muut maat käyttivät sokeripalaa vasta sen jälkeen kun se oli suomessa testattu.
Katso vaikka Wikipediasta (polio vaccine). Siellä on kuva, miten Saksassa annettiin ko. rokotus vuonna 1967. En ymmärrä miten kukaan viitsii väitellä tällaisesta asiasta, jonka voi niin helposti tarkastaa.
Suomi ei todellakaan ollut mikään edeltäkävijä vaan takapajula tässä asiassa.
Sokeripala rokotteen käyttö lienee esimerkkinä siitä ettei suomalaisiin viranomaisiin voi missään tapauksessa luottaa.
Tässä muuten korkeimman oikeuden päätös (S93/1397) sokeripalarokotteen aiheuttamasta sairastumisesta. Se on järkyttävää luettavaa suomalaisesta oikeudesta ja viranomaisen asenteesta. Lapselle aiheutettiin pysyvä sairaustila joka vaatii koko loppuelämän pysyvää lääkitystä. Lääkintöhallitus ja kansanterveyslaitos tiesivät vaaroista, mutta niistä ei kerrottu missään. Vastineessa kanteseen lääkintöhallitus tietysti kielsi tehneensä mitään väärää tai aiheuttaneensa mitään ongelmia ja piti syytöksiä että korvausvaatimuksia perusteettomina.
Korvaus pyyntö oli:
1) pysyvästä ruumiillisesta viasta, vammasta ja haitasta 1 000 000 markkaa,
2) jatkuvasta kivusta, särystä ja henkisestä kärsimyksestä 500 000 markkaa,
3) 30.4.1989 saakka olleista poliklinikka-, lääke-, lääkintä-, lääkäri- ja sairaalamaksuista 5 078,31 markkaa,
4) sairaanhoito- ja niihin rinnastettavista muista kuluista 8 000 markkaa kuukaudessa etukäteen kunkin kuukauden 3. päivään mennessä 16 prosentin korkoineen eräpäivästä ja siten, että korvausten määrät sidotaan elinkustannusindeksiin
Kihlakunnanoikeus oli lapsen kannalla ja määräsi pyydetyt korvaukset mutta pienennettyinä huomattavasti. Hovioikeus totesi täysin päinvastoin ja vapautti valtion vastuusta.
Korkein oikeus totesi valtion syylliseksi mutta korvaussummat olivat naurettavia. Lisäksi potilas jätettiin oman onnensa nojaan koko elämän kattavissa läälkelaskuissa. Hyvä Suomi!
"Valtio velvoitetaan suorittamaan Johanna Haloselle korvaukseksi pysyvästä viasta ja haitasta 300 000 markkaa, kivusta ja särystä 100 000 markkaa sekä 30.4.1989 saakka olleista poliklinikka-, lääke-, lääkintä-, lääkärija sairaalamaksuista 5 078,31 markkaa eli yhteensä 405 078,31 markkaa 16 prosentin korkoineen 8.9.1989 lukien. Muilta osin jutussa esitetyt vaatimukset hylätään."
http://www.finlex.fi/fi/oikeus/kko/kko/1995/19950053
Asian ovat ratkaisseet oikeusneuvokset Riihelä, Tulenheimo-Takki (eri mieltä), Taipale, Wirilander (eri mieltä) ja Möller. Esittelijä Eija Iivonen.
Eikö nyt pitäisi jokaisen vanhemman vähän miettiä miten lääkintöhallituksen rokotestausohjelmaan osallistuu lapsensa kanssa? Jos jotain menee pieleen viranomaiset vetääntyvät vastuusta ja jäät yksinään taistelemaan koko pitkän oikeusprosessin. Puhuamattakaan siitä että lapsesi terveys on jo mennyt.
Herätkää vanhemmat ja lopettakaa se testeihin osallistuminen. Teiltä pitäisi oikeasti ottaa lapset pois!
Erinomainen kirjoitus. Olen nyt samaa mieltä, en ole tullut ajatelleeksi ollenkaan .... sovittiin miehen kanssa että meidän lapsi peruu osallistumisensa rokotesteihin.
Pistää kyllä miettimään ....
PDF-tiedosto
Lääkärin Eleanora McBean Ph.D., N.D.lausunto:
KAIKKI ROKOTTEET OVAT MYRKKYÄ
Rokotteet sisältävät osittain hajonnutta valkuaista, mikä on otettu sairaista eläimistä tai pilaantuneista kanamunista ja sekoitettu tappavien kemikaalien kuten fenolin, elohopean, formaldehydin jne kanssa.
Hajoamassa oleva valkuainen voi aiheuttaa botulismia, salmonellaa tai muita kehon myrkytystiloja. Ei ole mikään ihme että monet ihmiset kuolevat saman tien rokotuksen saatuaan.
Jokainen lääkäri joka todellakin on tietoinen asioista, myöntää että rokotteet ovat erittäin myrkyllisiä ja että niiden sivuvaikutukset ovat täysin arvaamattomia.
Kukaan lääkäri, mikään laboratorio tai asiantuntija ei voi etukäteen tietää miten joku yksilö reagoi rokotukseen. Rokottaminen voidaan verrata venäläiseen rulettiin - mutta on pahempaa koska viattomat ja luottavaiset ihmiset ovat tässä ne jotka kärsivät ja kuolevat.
ALL VACCINES ARE POISON
Vaccines contain decomposed protein such as that which is taken from pustules on sick animals or putrefied eggs mixed with deadly drugs such as carbolic acid (phenol), mercury, formaldehyde (formalin), etc. Decomposed proteins can cause botulism, salmonella or other types of body poisoning. It’s no wonder people drop dead after the shots.
All doctors who know the subject know and admit that all vaccines are highly toxic, and the after-effects are unpredictable. No doctor, laboratory technician or scientist can possibly determine the reaction the vaccine will have on each individual. It is impossible to know, in advance, the toleration point for poison which each person has. Therefore it is a deadly gamble—like Russian roulette—as to whether the vaccine will cause instant death (and that sometimes happens), or paralysis a few hours later, or cancer, heart trouble or TB a few years later, or kidney disease, liver damage, insanity (post vaccinal encephalitis—inflammation of the brain caused by vaccines) or some other chronic disease somewhere along the way.
Vaccine is even worse than Russian roulette because that kills only a few and they are usually other crooks, while vaccination kills thousands of innocent and trusting people.
Valitettavasti blogi jatkaa korpivaellustaan aiempien mainioiden juttujen sijaan.
Toki on seksikästä kirjoittaa näinkin tunteita herättävästä aiheesta, mutta mielestäni tämän blaablaan voisi jättää iltapäivälehdistölle.
Miksi kirjoituksessa mouhotetaan vain H1N1-rokotteen testaamisesta lapsilla? Mihin unohtui ne noin kymmenen muuta rokotetutkimista, joita tehdään samanaikaisesti suomalaisilla lapsiparoilla?
Koska rokotusten teho pitkälti perustuu laumaefektiin, niin nuo rokotteet ovat myrkkyä-ihmiset, jotka kieltävät lastensa rokottamisen voisivat mielestäni siirtyä pakolaisten vastaliikkeenä pois Suomesta kantamasta ja tartuttamasta täältä jo hävitettyjä tartuntatauteja. Maassa maan tavalla.
Näin sairaaloita kolunneena pitää kuitenkin sanoa, että suuri osa tutkimuksista tai lääkkeistä ei ole missään tapauksessa riskittömiä, jopa hengenvaarallisia. Ei se kuitenkaan tarkoita sitä, että ne huonoja olisi. Ehkä ikävästi sanottu, mutta kuolema nyt on kuitenkin osa elämää ja väitän, että jollei meillä olisi jopa suoranaisesti terveydelle vaarallisia tutkimus- ja hoitotapoja sekä lääkkeitä, niin kuolleisuus olisi paljon suurempaa.
Tietysti pitää myöntää, että hoito tai lääke pitää riittävästi ja ennenkaikkea riittävän turvallisesti suorittaa, jotta kaikki riskit saadaan ensin selville tai poistettua. Ehkei tämä sikanuharokote ole ihan näitä kriteereitä täyttävä.
"Miksi kirjoituksessa mouhotetaan vain H1N1-rokotteen testaamisesta lapsilla? Mihin unohtui ne noin kymmenen muuta rokotetutkimista, joita tehdään samanaikaisesti suomalaisilla lapsiparoilla?"
Niin, pointti lienee siinä että minkälainen äiti tai isä antaa TESTAUTTAA rokotetta omalla lapsellaan? Se on täysin eri asia kuin ottaa lapselle rokote joka on valmistettu normaalien prosessien ja testaustoimenpiteiden kautta. Näinhän ei ole H1N1-rokotteen kanssa vaan kyse on kiireellä tehdystä valmisteesta jossa testauksien osalta oikaistaan aika raskaalla kädellä. Katsokaas kun minä RAKASTAN omia lapsiani enkä ikinä altistaisi niitä millekkään testille. Minusta tuollaisilla vanhemmilla ei saisi edes olla lapsia. Kun vielä ottaa huomioon valtion ja lääkelaitoksen asenteen (aikaisempi oikeuskäsittely sokeripalasta) niin olet yksinäsi sairaan lapsen kanssa.
"Koska rokotusten teho pitkälti perustuu laumaefektiin, niin nuo rokotteet ovat myrkkyä-ihmiset, jotka kieltävät lastensa rokottamisen voisivat mielestäni siirtyä pakolaisten vastaliikkeenä pois Suomesta kantamasta ja tartuttamasta täältä jo hävitettyjä tartuntatauteja. Maassa maan tavalla."
Olen samaa mieltä, paitsi nyt erota turvallisen rokotteen käyttämistä ja vajavaisesti testatun rokotteen edelleen testaamista lapsella. Selvästi näkee että sulla ei ole lapsia. tai sitten muutoin ei kaikki piuhat ole liitettynä jos voit oman lapsesi uhrata testeihin. Kyllä minunkin lapseni saa aikanaan possurokotteen jos se vain joskus todetaan turvalliseksi. Minun lapsella ei kuitenkaan rokotetta testata.
Lähetin juuri blogille sähköpostilla kirjeen jossa kerron omasta kokemuksestani. Toivon että blogi julkaisee sen (ei paineita!).
Itse kuulun niihin huonoihin vanhempiin jotka antoivat lapsensa rokotestaukseen. Pahi virhe, jota tulen katumaan koko ikäni. Vuorokausi rokotteen antamisen jälkeen lapsen käytös muuttui. Hän oli hyvin apaattisen oloinen ja iltaisin kivulias. Itki jatkuvasti ja kun ei itkenyt oli enimmäkseen paikallaan eikä tehnyt mitään. Otin yhteyttä lääkäriin jos tietysti kielsi rokotteen osuuden asiaan. Tilanne on nyt jatkunut kohta viikon eikä lapsi ole ennallaan. Ei ole kuumetta eikä muita oireita. Kivulias itku ja apaattisuus. Pahinta oli se että lääkäri viimeksi epäsuorasti vihjasi että asiasta pitää olla hiljaa eikä aiheuttaa hysteriaa koska en pysty ikinä todistamaan että lapseni tila olisi rokotteen aiheuttama.
Pienen pojan Äiti
Oletteko muuten huomanneet ettei mene päivääkään etteikö taudista olisi otsikoinnit ainakin Iltalehdessä. Kerrotaan mahdollista tuhansista kuolouhreista jne. Kuinka kaupunkiliikenne siirtyy kesäaikaan taudin iskiessä.
Maalataan kauhukuvia etukäteen.
Jotain hyvin häijyä tässä on kaiken takana. Tosiasiassa tauti on tavallisen flunssan tasoa. Ihmisen ollessa pelon alla hänen vastustuskykynsä laskee ja kaikenlaiset taudit iskevät herkemmin. Ajatuksilla sekä mielialalla on hyvin suuri vaikutus.
Suosittelen kaikille ulkoilua. Terveellistä ruokaa sekä D-vitaaminilisää niin ja parit valkosipulinkynnet päivässä jos pystyy syömään jos vatsa kestää.
Toiset eivät siedä sen hajuakaan
joten sekin lienee syytä ottaa huomioon niitä pureskellessa.
Kirjoitus on yksi esimerkki siitä, miten meitä auktoriteettiuskoisia suomalaisia käytetään hyväksi. Itse sain viime keväänä kutsun lintuinfluenssarokotteen koekaniiniksi. Ilmaiseksi tottakai, palkkionani olisi ollut vain -mahdollinen- immuniteetti lintuinfluenssaan. Ja vakavia sivuvaikuksia ei rokotteella tietenkään ollut todettu...
Joku lapsi on aina se ensimmäinen ihmislapsi, joka jonkin tietyn rokotteen saa. Joten joku joutuu aina testauksen uhriksi. Ihmisen puolustujärjestelmä on erittäin monimutkainen ja monimuotoinen eri yksilöiden välillä, joten vaste (reaktiot) rokotteelle on aina myös yksilöllistä. Millään testeillä ei voida tietyn yksilön vastetta 100,0%:sti ennakoida. Rokotteet pyritään tietysti kehittämään kaikille turvalliseksi ja tehokkaaksi.
Talidomidi-analogiaa saa todellakin kirjoittajan mukaan "väkisin" hakea tähän rokotejuupaan.
Kommentit, että minä en lastani mihinään tutkimukseen uhraa mutta kaikki uusimmat muilla lapsilla testatut rokotteet ja lääkkeet haluan hetitässänytilmaiseksi osoittavat mielestäni turhaa tunteellisuutta ja melkoista pinnallisuutta tällaista asiaa kohtaan. Järjen ääntäkin saa välillä kuunnella. Toki lasten kohdalla ei se rakkaudenkaan äänen kuunteleminen huono vaihtoehto ole ;)
Niin. Normaalin testausprosessi rokotteidenkin osalta on laadittu potilaan turvallisuuden takaamiseksi. H1N1 rokotteen kohdalla tästä ei ole tietoakaan. Nyt kiirehditään ja oikastaan. Jotain vikaa on vanhemmassa, äidissä tai isässä jos heti ensimmäisenä on viranomais- ja mediahysterian seurauksena tyrkyttämässä omaa lastaan testattavaksi.
Toinen kysymys jota artikkelissakin ihmetellään on MIKSI TESTATAAN SUOMALAISLAPSILLA? Miksei ruotsalaisilla lapsilla? Tai tanskalaisilla tai briteillä? Eiköhän olisi aika uhrata jo muitakin kansalaisuuksia. Uskon vakaasti siihen että valtio saa asiassa jotain etua kun testaukset on siirretty Suomeen lasten osalta. Kaikenlisäksi näille lapsille annetaan rokotetta jota Suomessa ei muutoinkaan tulla ostamaan.
"Talidomidi-analogiaa saa todellakin kirjoittajan mukaan "väkisin" hakea tähän rokotejuupaan."
Vertaus on täydellinen eikä suinkaan väkisin tai kaukaa haettu. Lukee rivien välistä! Kysymys on esimerkistä joka selvästi osoittaa että viranomaisiin (hallitus, lääkelaitos jne.) ei voi luottaa. Talidomidin aikoihin lääke oli turvallinen, yhtiön testit oli todelisuudessa väärennettyjä ja tehty puutteellisesti. Suomalainen lääkelaitos puolestaan antoi myyntiluvan kylmästi Talidomidille luottamalla valehtelevan lääkeyhtiön antamiin tietoihin.
Älkää hyvät ihmiset luottako viranomaisiin tässä asiassa. Minä ainakaan ei aio rokotetta ottaa koskaan enkä missään vaiheessa, eivät ota myöskään lapseni.
Tottakai rokotteet on testattava.
Mutta:
-Miksi muualla testataan ensin aikuisiin, meillä lapsiin?
-Miksi lapsiimme testataan rokotetta joka ei edes tule Suomessa käyttöön?
-Miksi lasten terveys vaarannetaan vaikka sikainf. ei ole tavallista flunssaa vaarallisempi?
-Miksi suomalaiset vanhemmat kilpaa työntävät lapsensa koekaniineiksi? esim. Kuopiossa ilmoittautui kuusinkertainen määrä lapsia siihen nähden mikä oli tarve.
Juu en ota rokotetta. Nyt kuitenkin kysymys johon kukaan ei ole vastannut. Voiko joku pakottaa ottamaan rokotteen? Työnantaja?
"Terveydenhoitaja"
http://nwohavaintoja.blogspot.com/2009/08/maailmaneliitti-kokoontuu-parhaillaan.html
Tällä hetkellä maailman eliitti ja johtavimmat tutkijat sekä professorit ovat kokoontuneina Washingtonissa keskustelemaan kuinka saada maailman väestö hyväksymään mm. massarokotukset. Todellisuudessa tässä on kyse massamurhista ja ydinperheiden hajottamisesta. Lapset on tarkoitus erottaa perheistä ja viedä myös rokotettavaksi... Sotilashenkilöstöä on myös alettu valmentaa kohti tulevia rokotusoperaatioita.
Benjamin Fulfordin uusimpien tietojen mukaan sikainfluenssarokote aiotaan valjastaa H1N1-viruksella ja sillä on tarkoitus tappaa useita miljardeja ihmisiä.
"Tutkimuksen mukaan tautiin kuolee kuusi tuhannesta siihen sairastuneesta."
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2009082610138465_ul.shtml
Suomessa on vajaa miljoona riskiryhmään kuuluvaa. Riskiryhmään ei kuulu n. 4 200 000 ihmistä. Eli sosiaali ja terveysministeriö kieltämällä Tamiflun antaminsen muille kuin riskiryhmään kuuluville tulee aiheuttamaan suomessa n. 25 200 kuolemaa jos tuhannesta ihmisestä 6 kuolee, eli 0,6% sairastuneista.
Hyssylä ja terveysministeriö sekä suomen valtio ovat siis valmiit tappamaan säästöjen nimissä yli 25 000 ihmistä.
Joista hyvät vanhemmat, teidän lapsia tulee olemaan noin 10 000 ....
Tässä testauksessa on perimmiltään kyse on yhden suomalaisen toimijan liiketoiminnasta.
Tampereen yliopiston, yrityksen kaltaisesti hoidettava, rokotetutkimusyksikkö on saanut tilauksen, jossa ranskalainen lääkeyhtiö Sanofi Pasteur on tuotekehitystään varten tilannut siltä kokeilun, jossa seurataan, mitä tapahtuu suomalaisille lapsille, joilla annetaan Sanofi Pasteurin kokeellinen rokote. Seurataan haittavaikutuksia ja vasta-ainemuodostusta.
Seurataan haittavaikutuksia ja vasta-ainemuodostusta.
Niimpä! Edelleen kysyn mistä löytyy ne vanhemmat jotka niin innoissaan odottavat mitäköhän haittavaikutuksia minun lapselleni tästä seuraa?
Jos haittavaikutuksia tulee, niistä ei vastaa kukaan eikä ketään saada vastuuseen.
Järkyttävää, todella järkyttävää.
""Talidomidi-analogiaa saa todellakin kirjoittajan mukaan "väkisin" hakea tähän rokotejuupaan."
Vertaus on täydellinen eikä suinkaan väkisin tai kaukaa haettu. Lukee rivien välistä! Kysymys on esimerkistä joka selvästi osoittaa että viranomaisiin (hallitus, lääkelaitos jne.) ei voi luottaa. "
Aika monta litraa vettä on virrannut Aurajoessa Talidomidi-jupakan jälkeen. Ja juurikin sen "ansiosta" on lääkkeitä koskeva valvonta ja lainsäädäntö muuttunut tuosta ajasta melkoisesti. Tapaus on tietenkin mitä surkein, mutta paljon siitä on opittu. Joten nykyään uusien lääkeaineiden matka koeputkesta rokotusohjelmaan on hyvinkin erilainen kuin Talidomidin aikoihin. Vertaus on edelleen mielestäni populistinen ja ontuva.
Ja Talidomidihan on käytössä ja myynnissä Suomessa as we speak. Joten aamumurot nenään ja kadulle mellakoimaan.
"-Miksi muualla testataan ensin aikuisiin, meillä lapsiin?
Lääkkeet testataan ensin aikuisilla ja jos ongelmia ei ole esiintynyt voidaan siirtyä tarvittaessa testaamiseen lapsilla. Ei koskaan suoraan lapsilla.
"MIKSI TESTATAAN SUOMALAISLAPSILLA? Miksei ruotsalaisilla lapsilla? Tai tanskalaisilla tai briteillä? Eiköhän olisi aika uhrata jo muitakin kansalaisuuksia. "
Niinpä! Tai tummaihoisilla tai vinosilmillä tai ryssillä? Onneksi kuitenkin suomalaiset ovat edelleenkin motivoituneita osallistumaan lääkekehityksiin ja näin ehkä osaltaan auttamassa muita suomalaisia, ruotsalaisia, tanskalaisia ja brittejä. Ai niin, rokotetta testataan lapsilla myös näköjään ainakin USA:ssa. Onkohan se nyt oikein vai väärin?
"Aika monta litraa vettä on virrannut Aurajoessa Talidomidi-jupakan jälkeen. Ja juurikin sen "ansiosta" on lääkkeitä koskeva valvonta ja lainsäädäntö muuttunut tuosta ajasta melkoisesti."
Onko joku väittänyt muuta? Se että lainsäädäntö on tiukentunut ei tarkoita sitä että viranomaisiin voisi yhtään sen paremmin luottaa.
"Joten nykyään uusien lääkeaineiden matka koeputkesta rokotusohjelmaan on hyvinkin erilainen kuin Talidomidin aikoihin."
Hyvä näin. Sikaninfluenssarokotteen kohdalla on kuitenkin tehty oikaisuja jotka eivät sovi yhteen nykyisten turvallisuusmääritteiden kanssa. Tämän on lääkelaitoskin myöntänyt YLE:n tv-uutisissa toteamalla että testauksen kriteereissä on oikaistu asian kiirellisyyden takia, mutta ei ole odotettavissa pahoja sivuvaikutuksia.
"Ja Talidomidihan on käytössä ja myynnissä Suomessa as we speak."
Asiaan nyt. Ei tämäkään ole mitään uutta. Talidomi on edelleen hyvä lääke joihinkin vaivoihin, mutta alunperin se nimenomaan oli tarkoitettu raskauden pahoinvointiin mikä olikin sitten katastrofaalista.
"Ei koskaan suoraan lapsilla."
Sinähän sen sanoit, näin pitäisi menetellä, mutta kuten toivottavasti itsekkin olet kuullut uutisissa tämän rokotteen kanssa oijotaan ja törkeästi. H1N1 rokotetestaukset on aloitettu samaan aikaan aikuisilla (ranska) ja lapsilla (suomi). Siis lapsilla testataan ennenkuin aikuisten testaukset ovat ohi.
"Onneksi kuitenkin suomalaiset ovat edelleenkin motivoituneita osallistumaan lääkekehityksiin ja näin ehkä osaltaan auttamassa muita suomalaisia, ruotsalaisia, tanskalaisia ja brittejä."
Suomalaiset ovat harvinaisen naivia ja sinisilmäisiä ja viranomaisiin luottaminen koituu vielä monen kohtaloksi. Ruotsalaiset ja tanskalaiset ja britit sentään ymmärtävät testausten vaaran.
Jokainen aikuinen osallistukoon itse testauksiin, se on hänen asiansa oikeustoimikelpoisena ihmisenä. MUTTA KENELLÄKÄÄN VANHEMMALLA EI OLE OIKEUTTA ALTISTAA LAPSIAAN LÄÄKETESTAUSTEN VAAROILLE. Toivon todella sydämessäni että niiltä vanhemmilta jotka lapsensa testeihin vievät otettaisiin lapset pois. Täysin kelpaamattomia vanhemmiksi.
Lapset huostaan ja vanhemmat saunan taakse ...
http://www.infosota.fi/2009/07/23/rokotevalmistaja-myontaa-h1n1-rokotetta-ei-testata-kunnolla/ -
Lääkejätti GlaxoSmithKline ilmoitti lehdistötiedotteessaan, että H1N1-rokotetta ei ehditä kiireen takia testaamaan kunnolla ennen sen laajamittaista käyttöönottoa.[1][2] Syy puutteelliseen testaukseen lääkejätin mukaan on valtioiden kiire saada rokote käyttöön mahdollisimman nopeasti. Aikaisemmin olemme uutisoineet, miten Englannissa[3] ja Kanadassa[4] H1N1-rokote otetaan käyttöön puutteellisista testauksista huolimatta. Nyt asia on vahvistettu.
.....
Lasten tappajat ...
Sosiaali ja terveysministeriö on kuulema muuttanut ohjeistustaan.
1) Alle 3-vuotiaat eivät ole riskiryhmää
2) Hoitava lääkäri voi harkintansa mukaan määrätä viruslääkityksen myös riskiryhmiin kuulumattomille vaikeaoireisille potilaille, jotka eivät kuitenkaan tarvitse sairaalahoitoa.
Kohta 2 siis kumoaa päätöksen jolla kiellettiin antamasta lääkettä kenellekään jos ei kuulu riskiryhmään!
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/69963-suomen-h1n1-ohjeet-uusiksi
Pohdintaa vähän viranomaiskritiikistä... tuskinpa tilanne ihan niin huono on, että viranomaiset viis veisaavat riskeistä, mutta viranomaisen kannalta hyväksyttävä riskitaso voi olla erilainen kuin mitä yksilö pitää hyväksyttävänä. Toisaalta yksilön näkemys hyväksyttävästä riskitasosta ei ole aina kovin rationaalinen.
Jos pöpö tappaa 1/100, niin millä riskitasolla voidaan hyväksyä rokotteen aiheuttama halvaantuminen? Entä jos alkuun epäillään, että pöpö vie 1/10 mutta oikealla hoidolla vain 1/10000?
Olen kyllä sitä mieltä, että esim. tämä KKO-tapaus ei kovin reilulta näytä: viranomaisten pitäisi myöntää, että rapatessa voi roiskua ja hitusen kohtuullisemmilla ehdoilla hyväksyä korvaukset. Ei ole kohtuullista, että yksittäinen sairastunut joutuu taistelemaan koko valtion käytettävissä olevaa eksperttikoneistoa vastaan saadakseen hyvityksen terveyden menetyksestä.
Toistaalta, tuo KKO-case päätyi edes joihinkin korvauksiin paljolti sillä perusteella, että rokotukset yleensä nähtiin kansalaisvelvollisuudeksi ja viranomaiset niihin painostivat. Voi olla että rokotetestaajien on turha vedota samoihin argumentteihin.
"Tehän tiesitte, että rokote on testaamaton..."
"Kukaan ei pakottanut, lähditte mukaan aivan vapaaehtoisesti"
"Mistään erityisestä korvausvelvollisuudesta ei ole sovittu"
"mutta kun"
miksei kukaan valita näistä asioista suoraan vaikka sosiaali- ja terveysministeriöön. jotain adressia kehiin ja sellasta. kyllä itseänikin pelottaa, kun olen raskaana eikä tiedä että kannattaako pelätä itse sairautta, lääkkeen vaikutuksia vai mahdollista rokotetta..! jos tauti iskee, siinä ei paljon jää aikaa miettiä, et miten hoidetaan. mihinkään viranomaisten antamiin tietoihin en enää luota! tuntuu et on aikamoista pimittämistä ym.. terveysjärjestön sivuilla lukee kysymykseen "onko lääke raskana olevalle turvallinen" vastauksena jotain epämäärästä "plaaplaaplaa.. on hyväksynyt sen" "tietoja on vähän" no jopa lohduttaa! olkaa tarkkoja ihmiset!
luuletko että ministeriö välittää eihän ne välitä muistakaan valituksista tahi kannaotoista.
lue lisää myös ylempänä olevat kirjoitukset sekä kommentit ja muodosta sitten mielipiteesi.
jos olisn sinä en ottaisi rokotusta.
Lisätietoa:
http://www.infosota.fi/2009/09/13/who-selittaa-pandemiarokotteiden-turvallisuudesta/
Älkää hyvät ihmiset ottako rokotetta ja varsinkaan antako lastenne sitä ottaa. Riskejä ja tuntemattomia tekijöitä on niin paljon. Omaa järkeä tulee käyttää ja punnita eri vaihtoehtoja. Sikainfluenssa on nykyään normaalin kausi-influenssan tasoinen, joten miksi ottaa riskiä rokotteella. Vainko sen takia että sairastuminen aiheuttaa kustannuksia yhteiskunnalle ja yriytksille? Mitä sitten. Ennemmin katson omaa terveyttäni kuin "lojaalisuutta" työnantajalle.
Mistään netistä en löydä tietoa siitä onko H1N1 -rokote pakko ottaa? Onko joku lainsädäntö joka mahdollistaa tämän? Entä lasten (koululaisten) rokottaminen? Mistä tiedän ettei koulussa terveydenhoitaja vain rokota lasta ilman vanhempien lupaa?
http://www.rokotusinfo.fi
En ota itse, enkä anna lastenikaan ottaa. Kauhistuin todella kun kuulin, että lapsilla testataan. Ja nyt raskaanaolevat etulinjassa!
Vaatikaa ainakin todistus , että jos rokotteesta tulee pysyviä vammoja, ne myönnetään ja elinikäinen korvaus kivusta ja särystä ja elämän pilaamisestä. Todistuksen voisi Hyssälän poppoo kirjoittaa. Siis terveysministeriö.
Onko kauheampaa kuin autistinen lapsi.
Tuttavani osti lapsenlapselleen kastelahjaksi noroviruspiikin!
Lapsi sairasti senjälkeen flunssaa monta viikkoa . Nyt mummo myöntää, että rokotuksesta oli vain huonot seuraukset.Onkin mielenkiintoista kuulla, että onko sama lapsi nyt jonottamassa piikkiä.Mummo toimii terveydenhoitoalalla. Näin ajattelemattomia ja sinisilmäisiä me ihmiset olemme.
Ei piikkejä meidän perheeseen!
http://talousdemokratia.blogspot.com/
lukekaa lisää
Kannattaa katsella tarkkaan niin huomaa että esim tämä Fluzone sisältää sekä elohopeaa (keltainen korostus) joka hyvin todennäköisesti aiheuttaa autismia ja muita aivohermovaurioita, että H1N1-virusta(sininen korotus) josta pahimmillaan saa itse sikainfluenssan. Suomalaiset viranomaiset vähän välittävät. Sen kun tilaavat. Suomalainen "Lääketehtaiden Hyvinvoinnin Laitos" varmistaa että euromiljoonat virtaavat Big Pharmalle, riippumatta siitä määrääko välinpitämättömät suomalaisviranomaiset rokotteen pakolliseksi tai ei.
Belgia on EU-maista ensimmäinen joka jo nyt on ehtinyt julistaa rokotteen kaikille pakolliseksi.
Tästä on noussut valtava kohu koska ihmiset tietävät mitä myrkkyä rokote sisältää.
Saa nähdä saako lääketehtaat vielä lobbailtua saman läpi meilläkin - vaikka tällä erää näyttääkin siltä kuin että yleiskäsitys olisi se että virus olisi lievä ja vaaraton.
tuossa kerrottiin 1950 tapahtuneesta. tuota haloo siit on pikkusen aikaa lääketiede kehittyy joka päivä enemmän tuo oli aika turha läppä. mutta joo sikainfluenssa rokotus on aika turha mielestäni ja itsellä on jo tuo trombosytopenia eli pahentuuko se jos otan rokotteen. ja muutenkin olen saanut ihme oireita esim antibiooteista joistain semmosia oireita mistä ei ole ikinä kuultu. eli en ota rokotusta. ja huomio kaikki ketään ei pakoteta eikä voida pakottaa mihinkään joten whats the problem.
Suomalaiset nyt ottais vaikka syanidia suoraan silmämunaan pistettynä jos muutkin tekee niin!
Minusta koko vouhotus on täysin naurettavaa. Kyseessä on INFLUENSSA. Minuun, eikä varsinkaan minun lapsiin, pistetä yhtään mitään mikä ei ole vuosien saatossa hyväksi ja toimivaksi todettua. En anna lapseni ottaa osaa myöskään postin kantamaan rokotustutkimus-kutsuun, olkoon se työ kuinka arvokasta vaan.
Saati sitten että ottaisin mokoman rokotteen raskaana ollessa. Huh huh miten typeriä ihhmiset voikaan olla.
Luulen ettei kysymys ole ihmisten tyhmyydestä vaan ainoastaan kuolemanpelosta.
Asiasta on toitettu kesästä asti joka tuutista. Ihmisiin on luotu pelkoa ja paniikkia.
Ite saatana otin ton bullshitti rokotteen ja sain mukavasti sikainfluenssan siitä.
Että ottakaa ottakaa!
http://nwohavaintoja.blogspot.com/
Hei luepa tuolta.
Lähetä kommentti