Kauppakeskus Sellon pysäköintialueella näkee päivittäin useita ajoneuvoja joiden yläpuolella olevan pysäköinninvalvontajärjestelmän punainen valo vilkkuu merkiksi viiden tunnin pysäköintiajan ylittämisestä. Nämä ajoneuvot saavat kuitenkin olla rauhassa yksityiseltä valvontamaksulta. Syynä on ajoneuvon tuulilasista löytyvä 3x5 cm kokonoinen pieni sininen "lupatarra", jonka perusteella ajoneuvolle ei määrätä yksityisoikeudellista maksua, vaikka ajoneuvo seisoisi pysäköintiruudussa aamusta iltaan.
Kenellä sitten on oikeus saada erillinen lupa liikennemerkeistä määrättyyn poikkeavaan pysäköintiin? Saako lupia ostaa? Onko luvat käytössä kauppakeskus Sellon henkilöstöllä? Asiaa kysyttiin sähköpostitse kauppakeskus Sellon toimitusjohtajalta sekä kiinteistöpäälliköltä. Vastausten sisällöstä voi päätellä ettei kauppakeskuksen edustajilla ollut mitään käsitystä kyseisten lupien olemassaolosta. Selvää oli kuitenkin, ettei lupia myydä eikä niitä ole käytössä kauppakeskuksen henkilöstöllä.
Blogin edustaja otti useita valokuvia kyseisistä ajoneuvoista sekä tarkisti ajoneuvorekisteristä ajoneuvojen haltijat ja omistajat sekä rekisteristä löytyneen haltijan tai omistajan yhteystiedot. Yhteystiedot tarkistettiin jotta saatiin selville kuinka lähellä pysäköintihallia kyseisen ajoneuvon omistaja asuu. Yhdellä ajoneuvolla oli osoitteenluovutuskielto, mutta sekin saatiin selville kiertoteitse. Kaikki ajoneuvot olivat yksityisessä omistuksessa nimetyllä henkilöllä.
Jos kyse on ParkCom Oy:n omista valvojista niin voi tietysti rehellisyyden nimissä kysyä miksi näillä valvojilla on oikeus työtehtäviensä ulkopuolella pysäköidä alueelle vapaasti ilman seuraamusta? Kuuluko tämä oikeus peräti työsuhde-etuihin? Ilmainen ja vapaa liityntäpysäköinti tai peräti ilmainen pysäköintihalli lähellä asuvan asukaspysäköintiin?
Huomaatteko miksi laissa viranomaiselle määriteltyä julkisen vallan käyttöä ei pidä millään tavoin siirtää yksityiselle yritykselle. Yksityinen yritys voi ilman lain määrittelemää velvoitetta mielivaltaisesti päättää ketä säännöt koskevat ja ketä ei. Laki ei siis yksityisen valvomana ole sama kaikille.
Miksi sanottiin sitä yhteiskunnallista järjestelmä jossa sama laki ja säännöt eivät koskekaan kaikkia?
Lue myös: Pitääkö yksityinen valvontamaksu, "parkkisakko" maksaa?
Lue myös: ParkCom Oy hävisi Vantaan käräjäoikeudessa
Lue myös: ParkCom Oy hävisi kuluttajariitalautakunnassa kauppakeskus Selloon liittyvän kantelun
67 kommenttia:
Olen huomanut itse saman Sellossa. Kerran ihmettelin miksi siellä sai olla autoja punaisella vilkulla vapaasti ilman että kukaan puuttui siihen. Sen verran useassa autossa niitä on ollut ettei tasan ole kaikki autot valvojien.
Mä olen valvojana Sellossa. Auto jolla tulen paikalle on mutsin. Mutta samalla kun mä en ole duunissa ja mutsin pitää asioida keskustassa se jättää autonsa halliin koko päiväksi. Saa olla ihan vapaasti. Se on tätä yksityistä valvontaa nääs ...
Urpo, kyse on sopimuksesta. Kaikille ei vain ole samanlaisia ehtoja idootti. Omistaja voi päättää kuka voi pysäköidä ilmaiseksi ja kuka maksaa.
Oletko kuullut tasa-arvoisesta kohtelusta? Eikös se tämä juuri ollut se pointti? Sitäpaitsi näyttää siltä ainakin artikkelin mukaan ettei "omistajakaan" tiedä moisista luvista mitään.
Hyvä artikkeli jälleen. Kunha muistatte hyvät ihmiset että ETTE MAKSA niitä maksuja.
Autoliitto antaa sivuillaan ohjeita siitä kuinka valvontamaksut pitää maksaa "ehdollisina". Tämä on täyttä puppua. Jos maksat, se on hyvästi rahoillesi. Kun hovioikeus pitää käräjäoikeuden päätöksen voimassa valvontayhtiöt ovat konkurssissa.
Kuluttajaviranomaiset ovat helvetin nössöä porukkaa. Hei! Haloo!! Eikö nyt olisi aika ryhmäkanteelle tai edes avustaisitte autoilijaa oikeudenkäyntikuluissa ja itse oikeudenkäynnissä. Tämä on juuri sellainen valtakunnallisesti merkittävä asia jossa teidän pitäisi ottaa suurempi rooli. Mitä te oikein pelkäätte?
Kuluttajariitalautakunta on kokoajan ollut täysin väärässä. Jotenkin tuntuu että siellä olevat asiantuntijat ovat todella jotain muuta kuin "asiantuntijoita". Ei ole oleellista kuka on sopimuskumppani on tai onko sopimus syntynyt. Oleellista on että toiminta on laitonta. Suomen lain mukaan, siis suomen lain mukaan, pysäköintivirhemaksun voi antaa vain viranomainen myös yksityisellä alueella. Kiinnostaisi todella kuulla teidän kommenttine asiassa, mutta tuskin on munaa aukaista suutaan.
Valvontayhtiöt uhkailevat ulosotolla ja luottotietojen menettämiselle jos et maksa. Ja vielä löytyy luusereita jotka maksavat. Ottakaa ihmiset faktat selville ennen kuin pukeudutte lampaiden vaatteisiin. Valvontayhtiön tulee haastaa teidät oikeuteen ja voittaa oikeudessa kanteensa ja jos sen jälkeen ette maksa, teiltä menee luottotiedot. Mitä luulette? Kun yksi haaste on tehty ja hävitty ja odotellaan hovioikeiden päätöstä montakohan uutta kannetta nostetaan? Perintäyhtiöidenkin tulee noudattaa hyvää toimintatapaa ja jättää asia odottamaan hovioikeuden päätöstä.
Toinen legenda jonka olen nähnyt on se, että jos, siis JOS, parkcom voittaa hovioikeudessa kaikki maksamattomat maksut menee suoraan ulosottoon. Voi herrajumala. Hovioikeuden päätös koskee vain yhtä tapausta. ParkCom Oy:n on edelleen hovioikeiden päätöksenkin jälkeen haastettava YKSITELLEN jokainen maksamaton oikeuteen. Eli jos parkcom sattuisi voittamaan, voit aina maksaa maksun sen jälkeen. Älä missään nimessä maksa sitä nyt.
Reklamoi maksusta ja pistä mukaan viittaus käräjäoikeuden tuomioon perusteena.
Ei ole ongelma mulle. Mä en ole enään vuoteen käyttänyt kauppakeskus Sellon palveluja yksityisen pysäköinninvalvonnan takia vaikka asun kilometrin päässä. Ajan autolla mielummin isoon Omenaan. Perheen ostokset oli aikaisempina vuosina ruokaostoineen n. 15 000 eur vuodessa, mutta nyt ne rahat menee Omenaan. Kehoitan muitakin boikotoimaan Selloa!
Mitä muuta te luulette tämän oikein tarkoittavan. Sama juttuhan se on vartioilla! Kauppakeskuksesta poistetaan kyllä kaikki vähemmän häiriötä aiheuttavat juopot, mutta anna kun tuttu kaveriporukka meuhaa niin ne saavat kyllä olla. Eihän sitä kavereita nyt poisteta tiloista.
Totuus on se kun yksityinen yritys alkaa valvomaan "lakia" siitä ei hyvää seuraa. Hyvin äkkiä huomataan että säännöt eivät koske tuttuja.
Eikä kaikkia ...
Käykääpä katsomassa ParkCom Oy:n Tom Ekin autoa tai ParkPatrol Oy:n Lauri Mustosen autoa. He saavat pysäköidä valvomillaan alueilla täysin vapaasti, omilla "luvillaan". Eli säännöt eivät tietenkään koske heitä. Kannattaa muistaa että kunnallisessa pysäköinninvalvonnassa pysäköintivirhemaksu annetaan myös pysäköinninvalvojille heidän syyllistyessään virhe pysäköintiin. Lain tulee olla sama kaikille, mutta ei tietenkään yksityisessä pysäköinninvalvonnassa.
Mä sain muuten aika hyvän idean. Ei ole kummosen vaikea tehtailla tietokoneella tuon näköinen lupalappu auton tuulilasiin ja ajaa Selloon. Täytyykin kokeilla heti huomenna miten homma toimii.
Itsehän olen siirtänyt asiointiani Sellosta Isoon Omenaan. Tavanomaisesti kuukaudessa Prisman ostokset ovat olleet n. 500 euroa, joten eihän tästä merkittävää tappiota tule Sellon Prismalle. Heidän liikevaihdossaan 6000 euroa hukkuneen vuositasolla jonnekin, mutta hei pääasia että ParkCon laskuttaa!
Vaikka siellä ovat ne punaiset vilkkuvalot katossa - mutta nehän ovat ajalta ennen ParkComia. Nyt niillä ei liene suurta merkitystä.
Myykö ParkCom noita lupia sitten Sellon halliin? Mistä voisin kysellä moista, jos se olisi vaikka halvempi kuin Leppävaaran Pysäköinnin lupa.
Lähettäkää palautetta CityMarkettiin ja Prismaan - luulisi kiinnostavan, että homma ei olekaan ihan vain sitä miltä näyttää.
Mitäs jos vaan pysäköisi oikein ja noudattaisi yhteisiä ohjeita ihan yleisen viihtyvyyden vuoksi?
Ei tarvitse välittää mistään sakoista tms?
Semmoinen muidenkin ihmisten huomioon ottaminen tuntuu unohtuneen kaikilta.
Aikaa tuhlataan vaikka mihin meuhkaamiseen kyllä muuten.
Olen samaa mieltä, että kunkin pitäisi suorittaa pysäköintinsä annettujen ohjeiden mukaisesti - myös yksityisalueilla.
Siltikin tällainen toiminta pistää jurppimaan. Ainakin, jos tämä tapaus menee, niinkuin minusta tuntuu, eli ParkCom antaa joillekin etuoikeuksia pysäköinnin suhteen asiakkaan (kiinteistön omistajan) tietämättä.
Jep, väärinpysäköiminen on perseestä. Kunnallista pysäköinninvalvojaa paikalle vaan!
Eniten on perseestä se, että joku antaa yksityisiä sakkoja siitä, että ei ole tehnyt mitään väärin. Näissä tilanteissa on mukava koittaa hoitaa asiat kuntoon ParkComin kanssa. Ja opetuksena voikin sitten siirtää asioinnit muualle missä ParkCom ei valvo. Ja silti saa edelleen taistella PC:n "reklamaatioryhmän" kanssa.
Tuo on ihan perustoimintaa noilla ao. lafkoilla. Mulla on tuttavapiirissä yks parkcomin valvoja, joka kertoi, että esim. jossain kauppakiinteistöissä henkilökunnalla on erilaisia tarroja tai kylttejä autoissa, jotka osoittavat, että auton haltija on työnsä puolesta kiinteistössä.
Näin lienee Sellonkin kohdalla. Työpäivä kun harvalla on 5 tuntinen. Siinä mielessä ihan loogista ja tavallaan "työsuhde-etu".
Jos olette parkcomin sivuilla tutustuneet hommaan, niin siellähän kerrotaan myös, että lafka valmistaa luvat ja järjestelyt "sääntöjen mukaiselle" pysäköinnille. Eikös tämä tavallaan liity siihen. Eli oikeanlaisia lupia on autoissa.
Se mitä taas tulee maksujen lainmukaisuuteen yleisesti onkin toinen juttu.
Yksi julkisuudessa esitetyistä ongelmista on ollut se, että Sello nimenomaisesti EI myönnä henkilökunnalle mitään pitkäaikaisia lupia. Tämän sijaan henkilökuntaa on havaittu pysäköivän Leppävaaran aseman liityntäpysäköintipaikoille, jotka sitten osaltaan täyttyvät näistä autoista ja liityntäpysäköintiä tarvitsevat ovat vieneet autojaan Selloon. Tällä tietysti taas perustellaan sakkofirman tarpeellisuutta.
Noo, koska kyse on epävirallisesta "luvasta" niin kellään ei varmaan ole mitään sitä vastaan jos itse kukin tulostaa sellaisen omalla tulostimellaan? Miksi niitä muka pitäisi ostaa kun kun kerran onnistuu tee-se-itse -mentaliteetillakin. Olen aivan varma, että mokomalla tulosteella on yhtä paljon merkitystä oikeudessa kun jollain Parkkikonnan maksumääräykselläkin.
Saisikos tuon ParkComin luvan mitat tänne palstalle? Vai viitsisikö joku peräti fotoshopata tuollaisen lupalapun ja laittaa kuvatiedoston tänne palstalle kaikkien tulostettavaksi?
Jos kiinteistön omistaja ei ole pysäköinnin hallinnoinnin valvontayhtiölle antaessaan sopinut tällaisista pysäköintiluvista ja niitten käyttöehdoista, niin ei tällaisen lappusen laittaminen autoon voine olla mikään väärennösrikos. Kyseessähän on silloin vain joku jengitunnus, sama juttu kun värkkäilisi itselleen Bandidos-tyylisen liivin ja hilluisi se päällä kartsalla - kaikki ei ehkä tykkää, mutta rikos se ei ole.
Mitäs jos vaan pysäköisi oikein ja noudattaisi yhteisiä ohjeita ihan yleisen viihtyvyyden vuoksi?
Ei tarvitse välittää mistään sakoista tms?
Mä olen täysin samaa mieltä. Yhteisiä sääntöjä pitää noudattaa. Tämä koskee niin autoilijoita kuin valvontayhtiöitäkin että valvontayhtiöiden palvelujen tilaajia. Oikeus on todennut että valvontayhtiöiden toiminta on laitonta, joten ennen kuin aloitetaan miettimään syvemmin väärinpysäköintiä tulee huomioida että yksityinen sakottaminen on lainvastaista. Kauppakeskus Sellon ja ParkCom:n se pitäisi noudattaa suomessa lakia, kumpikin rikkoo lakia tietoisesti. Ei lakia voi ottaa omiin käsiin. Kunnallinen pysäköinninvalvoja on ainoa instanssi joka voi väärästä pysäköinnistä Sellossa "sakottaa".
Vai väitätkö että jos taloyhtiö perustaa oman partion hakkaamaan kaikki seinään töhriät niin ei siinä ole ongelmaa. Pitää vain noudattaa sääntöjä ja olla töhrimättä, aivan kuin noudattaa sääntöjä ja olla pysäköimättä väärin. Niimpä niin, lakia ei voi edes hyvässä tarkoituksessa ottaa omiin käsiin ja juuri näin tekee parkcom ja patarkpatrol ym. pikku huijarifirmat jotka yksityistä pysäköinninvalvontaa harrastavat.
Blogista: Blogin edustaja otti useita valokuvia kyseisistä ajoneuvoista sekä tarkisti ajoneuvorekisteristä ajoneuvojen haltijat ja omistajat sekä rekisteristä löytyneen haltijan tai omistajan yhteystiedot. Yhteystiedot tarkistettiin jotta saatiin selville kuinka lähellä pysäköintihallia kyseisen ajoneuvon omistaja asuu. Yhdellä ajoneuvolla oli osoitteenluovutuskielto, mutta sekin saatiin selville kiertoteitse. Kaikki ajoneuvot olivat yksityisessä omistuksessa nimetyllä henkilöllä.
Miten saitte tiedot osoitteenluovutuskiellosta huolimatta? Oliko kenelläkään asuinpaikka Sellon vieressä?
Parkcomin tarra ikkunassa ei ole mikään virallinen merkki. Pysäköintialueella ei myöskään kerrota että tällainen merkki olisi alueella käytössä. Tällä perusteella ei ole juridista ongelmaa tehdä samanlainen merkki manuaalisesti ja kiinnittää se tuulilasiin.
Jokainen järkevä asiakas jättää kauppakeskus Sellon oman onnensa nojaan. Kauppakeskus Iso Omena on ihan lähellä. Minulla on leppävaarassa 15 hengen yritys. Olen ohjeistanut, eli suosittanut työntekijöille olla käymättä kauppakeskus Sellossa yksityisen pysäköinninvalvonnan takia. Faktana tiedän että ainakin 12 työntekijää perheineen noudattaa pyyntöä. Asioilla ja toiminnalla on väliä. Noudattamalla tätä ohjetta maksan heille kerran puolessa vuodessa ylimääräisen bonuksen.
En ole käynyt Sellossa moneen vuoteen. Heti voin palata asiakkaaksi jos ParkCom häipyy. Ehkä tästä kannattaa pitää kunnon meteliä kauppakeskuksen kauppiaiden suuntaan !!!
Miten saitte tiedot osoitteenluovutuskiellosta huolimatta?
Todenäköisesti lähettämällä kirjallisen pyynnön ja odottamalla vastausta. Osoitteenluovutuskieltohan tarkoittaa, että AKE ei luovuta tietoa puhelimitse eikä sähköisesti.
Nuo tarrat taitavat muuten rikkoa suomalaisia viranomaismääräyksiä. Käsittääkseni kun tuulilasiin ei saa liimata mitään sinne kuulumattomia tarroja.
>Nuo tarrat taitavat muuten rikkoa suomalaisia viranomaismääräyksiä. Käsittääkseni kun tuulilasiin ei saa liimata mitään sinne kuulumattomia tarroja.
Kantelu asiasta tehty.
Leppävaaran aseman liityntäpysäköinnistä ks. http://www.digipaper.fi/presso/5694/ ja sivu 21. Presson artikkelista lainattua:
Eniten valituksia YTV:lle on tullut Tikkurilan ja Leppäväärän liityntäpysäköintipaikoista, jotka ovat olleet järjestään täynnä. Espoon kaupunki on jo tehnyt selvityksen Leppävaaran paikan käytöstä ja käyttäjistä.
-Siinä oli mukana Sellon työntekijöiden pysäköintiä. Myös Etelä-Leppävaaran asukkaat ovat pitäneet siellä autojaan pitkäaikaissäilytyksessä. Joidenkin autojen päälle oli jo kertynyt pölyä, sanoo joukkoliikenneinsinööri Petri Suominen Espoon kaupunkisuunnittelukeskuksesta.
Ts kun Sellon työntekijöille ei ole myönnetty näitä ParkCom-lupatarroja, niin he ovat tunkeneet autojansa tuonne liityntäpysäköinnin puolelle, joka sitten on täynnä. HALOO!
Sellon henkilökunnan pysäköintialue on katolla. Tosin tämä koskee lienee vain Sellon henkilökuntaa ei yksittäisten kauppojen omaa henkilökuntaa. Kauppakeskus ei anna poikkeuslupaa kenellekään poiketa hallin pysäköintiohjeista.
Keskustelin kuluttajaviraston juristin kanssa näistä yksityisistä pysäköintisakoista. Heille tulee usein kyselyitä siitä, pitääkö tämä sakko maksaa? Hei eivät voi antaa suoraan vastausta, pitääkö vaiko ei ja tuleeko mahdollisen hovin päätöksen jälkeen, jos päätös on positiivinen valvontayhtiöiden suuntaan, korotuksia sakkojen maksamatta jättämisestä. Tämä on hyvin ymmärrettävää koska vieläkään ei ole oikeuden vahvistavaa ennakkopäätöstä asiasta. Epävirallisesti keskustellessa hänen kanssaan, niin hän sanoi, että hän ei ainakaan maksaisi yhtäkään hänelle annettua yksityisen firman parkkisakkoa, koska ainoastaan tämä oikeus sanktioiden annossa on tällä hetkellä poliisilla ja kunnallisilla pysäköinnin valvojilla. Lisäksi tiedän, että parkpatrolin käyttämä juristi on entinen kuluttajaviraston juristi nimeltään Jukka Uusitalo jurentia/kerava ja kuluttajavirastossa on tällä hetkellä virassa entinen parkpatrolin pysäköinninvalvojien esimies. Vetäkää johtopäätöksiä tuosta.
korjaan kirjoitusvirhettä eli kuluttajavirastossa on virassa entinen parkcomin pysäköinninvalvojien esimies eikä parkaptrolin esimies, siellä ei taida muita esimiehiä olla kuin lauri mustonen tai simo härkönen.
mikähän paskapysäköintivalvojafirma valvoo kuluttajaviraston parkkipaikkaa???
jos näin on, niin pitänee kysyä viranomaisia valvovalta oikeusasiamieheltä onko kuluttajavirasto jäävi ottamaan mitään kantaa asiassa, tai edes puolueeton
Mielenkiintoista, lisää nimiä:
Jukka Uusitalo http://www.jurentia.fi/henkilot_ju.html in ainakin tämän mukaan Kuluttajavirastosta
Kuka on se esimies ParkCom:sta ja missä tehtävissä Kuluttajavirastossa? Onko kyse Kirsi Alanteesta joka on toiminut valvontaesimieheneä ParkCom:sta? Oikeudenpäytäkirjan mukaan hän on oikeustieteen kandidaatti http://www.kolumbus.fi/sidewinder/Vantaan_KO_L_07-4705.txt
Kuka on Simo Härkönen?
Myykö ParkCom noita lupia sitten Sellon halliin? Mistä voisin kysellä moista, jos se olisi vaikka halvempi kuin Leppävaaran Pysäköinnin lupa.
Kyseleppä vaikka Sellon kiinteistöpäälliköltä, löytyy yhteystiedoista, www.sello.fi. Eipä taida tietää mitään kyseisten lupien olemassaolosta.
Kävin eilen autolla katsastamassa kahteen kertaan Sellon parkkialueen ajamalla käytäviä järjestyksessä läpi. Lopputuloksena kahdesta eri kiekasta 4 tunnin sisällä: 8 eri ajoneuvoa joissa oli ParkCom "lupa". Mielenkiintoista? Tarvitaanko tosiaankin 8 eri valvojaa - samanaikaisesti?
Missä Sellon kyltissä todetaan, että pysäköintikiekkoa EI tarvita ja että ParkComin pysäköintilupa KORVAA pysäköintikiekon..?
On ne epeleitä, kahdeksan valvojaa samaan aikaan huolehtii siitä, että Sellon asiakkaat varmasti saavat viihtyisän käynnin. :)
Kuka on Simo Härkönen?
se on parkpatrolin pysäköinnintarkastajien esimies.
Nyt on tehty samanlainen tai ainakin samannäköinen "lupalappu". Pistän sen aamulla tuulilasiin ja ajan auton Selloon päiväksi. Katsotaan mitään tapahtuu. Jos tulee maksulappu, ihan sama, en ole niitä aikaisempiakaan maksanut.
Palaan asiaan ...
Olisipa mainiota, jos olisi saatavissa navigaattoriin POI-tiedosto, joka sisältäisi mahdollisimman kattavasti yksityisesti sakotettavat pysäköintialueet. Navigaattori varottaisi aina esim. 100 metrin päässä alueesta, ikoni näyttäisi sijainnin kartalla ja olisi helppo kiertää kauppa.
Tuli nyt vaan mieleen.
Onneksi suomen laki on vielä tässä suhteessa autoilijoiden puolella, kuinka paljon vanhan sydäntä lämmitti, kun yksi autoilija repi kymmnenkunta paskafirmojen lappuja tänään malmilla uusiokäyttöön. ottakaa tästä oppia.
muistakataa se, että kaupungin pirkkojen maksut maksetaan, mutta ei laurin tai tomin firmojen lappuja makseta.
parkcom palvelut ei enää toimi
Nyt on tehty samanlainen tai ainakin samannäköinen "lupalappu". Pistän sen aamulla tuulilasiin ja ajan auton Selloon päiväksi. Katsotaan mitään tapahtuu. Jos tulee maksulappu, ihan sama, en ole niitä aikaisempiakaan maksanut.
Voitko laittaa jakoon?
"parkcom palvelut ei enää toimi"
Voitko hieman tarkentaa. Yhden lauseen heitto ilman lähdeviitettä ei oikein vakuuta.
Taitaa olla lähinnä paskapuhetta.
Muutenkin kaikille vinkiksi, että laittakaa ne lähdeviitteet mistä tieto on peräisin. Ilman lähdettä olevan "tiedon" arvo on nolla ja voi jättää postaamatta kokonaan.
Nyt on tehty samanlainen tai ainakin samannäköinen "lupalappu". Pistän sen aamulla tuulilasiin ja ajan auton Selloon päiväksi. Katsotaan mitään tapahtuu. Jos tulee maksulappu, ihan sama, en ole niitä aikaisempiakaan maksanut.
No niin, auto oli Sellossa pysäköitynä klo 10.15 - 17.30. Viiden tunnin raja meni umpeen klo 15.30. Ei tullut lappua vaikka valo vilkku punaista kaksi tuntia. Hmmm, kokeillaan maanantaina uudelleen saattaa olla sattumaakin, tai sitten lappu todella toimi.
Tossa lapussahan lukee muuten 2006-2007! Oliko toi kuva ja video otettu vuonna 2008?
http://img221.imageshack.us/img221/3955/parkkicomminu2.jpg
Ylläolevassa linkissa on yksi itsetehty, en ole siis se henkilö joka on kokeillut Sellossa tuota merkkiä. Kunhan nyt tein huvikseni, se on siis jäljennös ja parkcomilla on tekijänoikeudet ... hehehe ... älkää käyttäkö sitä väärään tarkoitukseen. Kuvan lähde: parkcom ajoneuvo
Ei varmana ole ParkComillla tekijänoikeutta, sillä tuo kuva ei todennäköisesti ylitä teoskynnystä millään tavalla, ts. se ei ole omaperäinen eikä monimutkainen eikä artistinen.
Onko parkpatrollilakin samanlaisia lupalappuja?
No niin, auto oli Sellossa pysäköitynä klo 10.15 - 17.30. Viiden tunnin raja meni umpeen klo 15.30. Ei tullut lappua vaikka valo vilkku punaista kaksi tuntia. Hmmm, kokeillaan maanantaina uudelleen saattaa olla sattumaakin, tai sitten lappu todella toimi.
No niin ja jatkoa, maanantaina vein auton heti aamusta klo 7.30 ja jätin parkkiin ilman kiekkoa. Punainen valo on alkanut vilkkua 5 tunnin päästä, eli n. 12.30. Hain auton pois illalla duunista päästyäni n. klo 20.20. Eli paikalla sääntöjen vastaisesti n. 7,5 tuntia parkcom "lupa" ikkunassa. Tuliko maksua?
EI - Toimii
Parkpatrol oy on konkurssikypsä yritys Neste on purkanut sopimuksensa ja Lauri on kadonnut.
Missä on faktat?
mikähän paskapysäköintivalvojafirma valvoo kuluttajaviraston parkkipaikkaa???
Kuluttajaviraston parkkipaikaa Helsingin Sörnäisissä Haapaniemenkadulla valvoo, yllätys yllätys, ParkCom.
Alue on kuitenkin yleisesti ko. kiinteistön käytössä, ei siis yksinomaan Kuluttajaviraston parkkipaikka. Itse parkkeeranut siellä monesti autolla, jolle on myönnetty lupa ko. parkkialueelle, vaikka en itse kyseisessä kiinteistössä asioikaan. Entinen duunipaikka vaan sijaitsi lähistöllä. Alueella on erikseen asiakaspaikat, joilla tuntirajoitus kiekon kanssa (olikohan kaksi tuntia) ja lisäksi kiinteistön työntekijöille varattuja paikkoja, jolloin täytyy siis olla kiinteistöltä saatu lupalappu ikkunassa. Lapun siis saa todellakin kiinteistöltä, ei suinkaan ParkComilta.
Pitääkö paikkansa että Parkcom on jälleen hävinnyt, nyt helsingin käräjäoikeudessa? Onko kenelläkään faktaa?
http://keskustelu.suomi24.fi/autoilu_show.fcgi?category=95&conference=4500000000001420&posting=22000000032769227&view_mode=flat_threaded
Ilmeisesti Helginsin käräjäoikeudessa asiaa on käsitelty 12.2. ja päätös luetaan vasta muutaman viikon kuluttua tuosta.
Itse suhtaudun suomi24-viestiin skeptisesti. Voi olla, että tuossa on sisältöä käräjiltä jossain muodossa, mutta toistaiseksi en itse viestin sisältöä "niele".
Älkää koskaan ruvetko mihinkään yhteistyöhön Lauri Mustosen ja hänen yrityksiensä kanssa, itse voin lämpimästi suositella sitä. koska yrityksemme hävisi Lauri Mustosen takia 40 000 euroa. Toivottavasti Lauri oikeesti menee linnaan tai tekee jojot.
Älkää koskaan ruvetko mihinkään yhteistyöhön Lauri Mustosen ja hänen yrityksiensä kanssa, itse voin lämpimästi suositella sitä. koska yrityksemme hävisi Lauri Mustosen takia 40 000 euroa. Toivottavasti Lauri oikeesti menee linnaan tai tekee jojot.
Ettei kenellekään tule epäselsyyksiä Lauri Mustosesta eli Parkpatrolin hallituktuksen puheenjohtajasta ja skattaparkki Ky:n todellisesta pyörittäjästä joka toimiin kanavakatu 14 nesteen kylmäasemalla. lukekaa tämä
http://www.suomenkuvalehti.fi/sk-netti/uutiset-ja-politiikka/kotimaa/riittaa-etta-ongelma.aspx
Yksi lisää. Arabian kauppakeskus on lakannut käyttämästä laitonta palvelua:
http://janne.blogit.kauppalehti.fi/2008/02/15/kaupankayntia-asiakkaan-ehdoilla/
Toivottavasti mahdollisimman moni ärsyyntynyt asiakas ottaa yhteyttä ja ilmoittaa että: there's no such business like illegal parking-ticket-business. Ja kauppa tehdään muualla.
“Ajamalla tälle alueelle hyväksyt meidän ehtomme. Saat olla luonamme vain rajoitetun ajan. Ja jos niitä ehtoja rikot, joudut kyllä maksamaan!”
Kyseessä siis näiden jo oikeudessakin olleiden pysäköinninvalvontayritysten varoitustaulut.
No, eilen en voinut Arabiassa moista saarnaa aloittaa, sillä ne kyltit oli korvattu sellaisilla mukavan kirkkaan sinisillä lapuilla, joissa ilmaistiin, että tarkoitus on pysäköidä vain kolmen tunnin ajan ja parkkikiekkoa olisi hyvä käyttää.
Ilmeisesti Arabian kauppakeskus oli tajunnut, että nämä uhkailukyltit vain ärsyttävät asiakkaita, jotka pitävät ostoskeskusta toiminnassa. Kauppa sujuu yleensä paremmin kun asiakas ei ole kauppiaaseen kiukustunut.
Hyvä Arabia! Täydet pisteet!
(lähde: http://janne.blogit.kauppalehti.fi/2008/02/15/kaupankayntia-asiakkaan-ehdoilla/)
Tänään Sellossa oli pysäköitynä auto, jonka yläpuolella vilkkui punainen valo. Tämän blogimerkinnän siivittämänä oli pakko kiinnittää tavallista enemmän huomiota tuulilasin lappuihin/lupiin, mutta autossa ei ollut kyllä mitään ParkComin lupalappua, p-kiekko tai edes Parkcomin sakkolappua. Voihan olla, että ruudun valoilmiö oli alkanut juuri, mutta toisaalta olisi hyvin luultavaa että viiden tunnin aikana autoa olisi sakotettu puuttuvasta kiekosta.
Joten kysymys: onko ParkCom edelleen Sellossa?
ei varmaankaan ole sellassa
myyyrmannisissa ovA viel' mutta eiväy kauaan...
Yllä oli että siellä olisi 8 lupalapullista autoa->pcomin työntekijöitä. Tollo, kait ne omat autonsa tuntee ja jättää sakottamatta..
Olen huomannut Sellossa useina päivinä, että ParkCom ei sakota autoja, jotka ovat ilman kiekkoa yli viisi tuntia (jolloin punainen valo alkaa välkkyä).
Vaikuttaisi siltä, että ParkCom ei kovin aktiivisesti "partioi" - kyltit ovat edelleen seinässä, joka saattaa karkoittaa kunnallisen pysäköinninvalvonnan? :(
Lähetä kommentti