Tiesitkö että lain mukaan yksityistä pysäköintivalvontamaksua ei tarvitse maksaa!
Lue lisää: Älä maksa yksityistä sakkoa!

perjantaina, syyskuuta 29, 2006

ParkCom hauskuus

Kiitos kaikesta lähettämästänne postista liittyen ParkCom:iin. Muutamia mielenkiintoisia asioita on ilmennyt, joista saatan jopa julkaista artikkelin kunhan saan selvitystyön loppuun. Mitään uutta ei ole tapahtunut ParkCom maksujen karhuamisten ja perimisten suhteen. Jos jollain lukijalla on muita kokemuksia niin lähettäkää vapaasti kommenttia blogin sähköpostiin.

Sitten viikon vitsiin ....

ParkCom:n sivulla on palaute lomake jonka tarkoituksena lienee antaa palautetta yritykselle ja ehkä pyytää vastauksia yksinkertaisiin ParkCom:n "asiakkaita" askarruttaviin kysymyksiin. Palautesivun yläosassa lukee kehoittavasti - Anna palautetta - kysy lisää!. Olen kuitenkin saanut useita kommentteja sähköpostiin, että ParkCom ei vastaa palautteisiin, eikä asiallisesti esitettyihin kysymyksiin. Kuinka yleistä tämä on - en tiedä!

Huvittavinta on, että lähetetyn palautteen ParkCom kuittaa automaattiviestillä:

Olemme vastaanottaneet viestinne. Käsittelemme reklamaatiot
saapumisjärjestyksessä. Valvontamaksua ei tarvitse suorittaa ennen kuin olette
saaneet vastineemme.

Vi har mottagit er anmälan.
We have received your message.
Terveisin

Oy ParkCom Ab

Tarkoittaako tämä sitä, että valvontamaksua ei todellakaan tarvitse suorittaa ennen kuin annettuun palautteeseen on saanut vastauksen vai pitääkö tehdä reklamaatio jotta voi saada vastauksen palautteeseen? Entä jos ei ole saanut valvontamaksua, eikö silloin saa antaa palautetta, vai pitääkö palautteen saamiseksi ensin hankkia valvontamaksu?

keskiviikkona, syyskuuta 06, 2006

DNA:n kuuluvuusongelmat

Matkapuhelin operaattori DNA:lla on kuuluvuus ongelma Helsigingin Vuosaaressa. Vaihdoin liittymäni Elisalta DNA:lle elokuussa 2006. Heti tämän jälkeen alkoivat ongelmat. Vieraillessani usein Helsingin Vuosaaressa, kuuluvuus tietyillä alueilla on ollut olematonta. Erityisesti puheluita soitettaessa, mutta myös vastaanotettaessa, ääni pätkii niin voimakkaasti, että keskustelusta ei tule mitään. Ensin ajattelin että vika on puhelimessa, mutta sitten kokeilimme asiaa toisen operaattorin kortilla - ei minkäänlaisia ongelmia. Testi tehtiin useampaan kertaan, samasta osoitteesta ja aina kun puhelimessa oli kytkettynä DNA:n SIM-kortti, puhelut pätkivät.

Soitin DNA:n asiakaspalveluun, jossa ystävällinen henkilö kertoi, että Vuosaaren Cirrus tornitalo aiheuttaa ongelmia heidän tukiasemiensa kuuluvuuden suhteen. Ongelmat ovat alkaneet kun tornitalo valmistui huippukorkeuteensa. Asiakaspalvelun mukaan alueella ollaan asentamassa uutta tukiasemaa, joka korjaa tilanteen. Asia varmistettiin DNA:n teknisestä tuesta ja asennus todella tehdään, kuitenkin vasta jossain vaiheessa syksyn aikana. Valitettavasti itse en kuitenkaan voi odottaa tuota "syksyn aikana", joten vierailtuani DNA:lla alle 2 viikkoa siirsin liittymän jälleen toiselle operaattorille, jolla ei ole alueella kuuluvuusongelmia.

Tutkiskelin tapauksen jälkeen DNA:n sivuja, ja missään kohdassa ei mainittu kuuluvuusongelmista, edes vikatiedotteen muodossa. Asiakaspalvelun mukaan Vuosaaren alueelta on kuitenkin tullut useita valituksia puheluiden epäselvästä kuulumisesta. Tein teknisen vikailmoituksen DNA:n sivuilta ja pyysin vastinetta sähköpostiini. Mitään ei vielä valitettavasti ole kuulunut.

Ymmärrän että kilpailu on kovaa, mutta varsinkin pääkaupunkiseudulla, mahdolliset puheluita haittaavat kuuluvuusongelma pitää kertoa julkisesti, oli se operaattorille siten kuinka noloa tahansa.