Katso myös selvitys kokonaisuudessaan: Philipsin vastuu tuotteistaan
15.6.2005
- Philipsin 32PW8806 100 Hz, hinta 1300 EUR viety Digi Service Oy:n huoltoon
16.6 - 17.6.2005
- Vika on kuvaputkessa jota ei voi korjata.
- Yhteys Philipsin asiakaspalveluun, joka ehdottaa ...
- Hakekaa korvaus kotivakuutuksestanne ja Philips korvaa omavastuun. Vakuutusyhtiö ei kuitenkaan korvaa koska kyse on valmistusvirheestä ja sen korvaus kuuluu Philipsille.
- Ehdottavat maksavansa uuden kuvaputken ja muut kulut jäisivät minulle. En suostu koska kyse on valmistusvirheestä.
- Jäämme odottamaan kustannusarviota.
- Lähetän ystävällisen tiedustelun Philipsin markkinointijohtajalle sähköpostitse.
20.6 - 23.6.2005
- Soitan Digi Servicelle, kustannusarvio n. 850 EUR
- Yhteys Philipsin asiakaspalveluun, joka ehdottaa seuraavaa ...
- Korjauskustannus 750 EUR on heille liian korkeat. Eivät halua korjata.
- Osta uusi televisio, saat 60% alennuksen. En suostu.
- Asiakaspalvelu haluaa keskustella asiasta ja ottaa yhteyttä myöhemmin.
- Asiakaspalvelu ehdottaa yllättäen että televisio korjataan. Philipsin kustannus on 750 EUR ja minun 100 EUR. Suostun - pienellä varauksella.
- Digi Service Oy tilaa kuvaputken
- Keskustelen asiasta kuluttajaneuvojan sekä lakimiehen kanssa.
7.7.2005
- Soitan Digi Service Oy:n ja kyselen television perään. Kuvaputki ei ole tullut. Kestää 2-3 viikkoa. Lupaavat soittaa.
20.7.2005
- Soitan Digi Service Oy:n ja kyselen television perään. Puhelimeen vastannut henkilö huomaa että tänne on tullut merkintä jossain vaiheessa, että varaosaa ei ole saatavilla, eikä sitä valmisteta enää. Hän kyllä muistelee, että joku olisi tilannut sen jostain. Henkilö löytää tiedon ja toteaa että kuvaputki tulee perjantaina 22.7 ja pojat sitten soittavat kun televisio on kunnossa.
27.7.2005
- Soitan Digi Service Oy:n ja kyselen television perään. Kuvaputki kuulema tuli, mutta on väärää mallia. Kukaan ei vitsinyt ilmoittaa minulle. Lupaavat selvittää asiaa ja ottaa yhteyttä.
- Soitan Philipsin asiakaspalveluun ja hekin lupaavat palata asiaan.
- Otan yhteyttä Philipsin markkinointijohtajaan, hän ei ole vastannut edelliseen viestiini.
28.7.2005
- Soitan itse Philipsin asiakaspalveluun, jossa kerrotaan että täällä on merkintä, että televisiota ei voi korjata, eikä siihen löydy kuvaputkea. Hauskaa että tämä selvisi näinkin lyhyessä ajassa kuin 6 viikossa.
- Philipsin asiakaspalvelu ehdottaa seuraavaa ...
- Osta 100 Hz 32PW8720 hintaan 699 EUR, saat 60% alennuksen. Eli minun osuus olisi 279 EUR. En suostu. Kyse on valmistusvirheestä ja lisäksi meillä on sopimus aikaisemmasta kustannusten jaosta (Philips 750 EUR, minä 100 EUR). Uusi televisio tulee hyvittää sovitussa kustannustenjako suhteessa.
- Eivät kuulema laske asioita niin, vaikka heidänkin kustannuksensa pienenevätkin. Eli 750 EUR he voivat maksaa mutta yli 419 EUR on taas liikaa. Että näin!
- En suostu maksamaan 279 EUR huonompilaatuisesta ja vähemmän ominaisuuksia omaavasta televisiosta, kun alkuperäinenkään 1300 EUR televisio ei kestänyt kuin 3.5 vuotta.
- Asiakaspalvelun täytyy jälleen keskustella. Ottavat yhteyttä.
- Keskustelen asiasta lakimiehen kanssa. Suullinen sopimus kustannustenjaosta on aivan yhtä pitävä kuin kirjallinenkin. Lisäksi pystyn asian todistamaan tarvittaessa.
29.7.2005
- Keskustelen Digi Service Oyn:n kanssa vian aiheuttajasta. Kyse on valmistusviasta. Heillä on myös odottamassa 55 EUR kustannus tehdystä työstä? Siis mistä työstä? Ainoa mitä olen tilannut on korjausarvio (20 EUR), kaikki muut tilaukset on Philipsin joten minä en niitä maksa?
- Asiakaspalvelusta soitetaan. Pitkällisen keskustelun jälkeen päädytään lopputulokseen jossa minä maksan 180 EUR uudesta televisiosta ja Philips maksaa 55 EUR Digi Servicelle sekä loput television hinnasta. Toimitusaika 1-2 viikkoa.
Tapaus suljettu ... toivottavasti.
11.8.2005
- Televisio ei ole saaput. Yhteys Digi Serviceen ja yhteys Philipsiin. Philips lupasi selvittää ja ottaa yhteyttä.
- 8-viikon odotusaika on liian pitkä. 2 viikkoa voidaan katsoa normaaliksi. 8-viikon odotusajalla on siis saatava jo hyvitystä "saamatta jääneestä käyttöhyödystä". Katsotaan pitäisikö kaksi viikkoa sitten tehty sopimus repiä uudelleen auki ja vaatia 180 EUR hinnan pudottamista edelleen?
15.8.2005
- Asiakaspalvelu ei soita joten soitan itse uudelleen Philipsille. Uusi televisio on lähtenyt 1.8.2005 ruotsin varastosta. Normaali toimitusaika suomeen on kuulema n. 3 päivää. Paketti on ollut matkalla jo 15 päivää.
- Asiakaspalvelu selvittää jälleen kerran tilannetta
16.8.2005
- Kantelu kuluttajavirastoon - yleisellä tasolla.
17.8.2005
- Keskusteltu kuluttajaviraston lakimiehen kanssa
18.8.2005
- Philipsin asiakaspalvelu kertoo että televisiota ei ole koskaan edes lähetettykään. Asia hoidetaan kuntoon kunhan henkilö palaa lomalta.
- Philipsille jätetty vaade (kerrottu asiakaspalveluun sekä sähköpostitse) television toimittamisen takarajasta. Se on 8.9.2005. Asiakaspalvelua kehotin myös ottamaan yhteyttä uudelleen ja tarjoamaan uutta kustannustenjakoa.
19.8.2005
- Kuluttajaneuvoja on ollut yhteydessä Philipsiin. Asia Philipsillä on viety "korkeammalle tasolle".
- Minä ja kuluttajaneuvoja odotamme Philipsin vastausta
22.8.2005
- Philips ilmoitti hyvittävänsä alkuperäisen television ostohinnan täysimääräisenä kuittia vastaan (1344 EUR).
- Kuitti pistetty postiin. Jäämme odottamaan hyvityksen maksua.
26.8.2005
- Philips maksoi pankkitilille 1344, 66 EUR
- Tapaus suljettu
11 kommenttia:
Suomessahan kuluttajan oikeudet pakkaavat olemaan käytännössä olemattomat ilman suurta rähinöintiä.
Ostin itse viitisen vuotta sitten malliston silloisen lippulaivamallin Philips 36PW9525. TV:ssä oli alusta lähtien luokattoman huono kuva geometrian suhteen, kuva oli reuna-alueilta sivusuunnassa litistynyt selvästi, panoroitaessa tuli sellainen peilitalofiilis.
Alkoi tyypillinen vastuun pakoilu. Myyjän mukaan kyseessä oli tietenkin valmistajan vastuulla oleva ongelma, kädettömän merkkihuollon mukaan taas laitteen ominaisuus eikä vika ja ongelman suhteen pitäisi kääntyä myyjän puoleen. Olisin loppujen lopuksi palauttanut TV:n myyjälle, mutta paikkakunta oli toinen ja osoittautui niin vaikeaksi, että kun huolto yritti vielä laitetta säätää, jätin tyhmyyttäni palauttamatta.
Monien vaiheiden jälkeen tuossa tuo surkea töllö edelleenkin sojottaa ja on ihan varmasti viimeinen Philips, jonka ostan.
Juuri sain ilmoituksen, että Philipsin 32", 3 vuotta vanhasta TV:stä on kuvaputki hajalla. Maanantaina sitten kyselemään Philipsiltä vastausta.
Sma linja jatkuu edelleen
http://oikeusjakohtuus.blogspot.com/2007/01/onko-philips-parantanut-tapansa.html
Philipsin DVD soitin hajos 2 kk takuuajan jälkeen, ehdottivat kotivakuutusta, sitten uuden ostamista jne ... paskaa paskaa
MInulla hajosi PW9308/12 mallin kuvaputki, 3,5 vuotta vanha, ei ole saatavilla uutta kuvaputkea. Nyt lupasivat korvata 50% vastaavanlaisesta tv:stä eli 450e jäisi minulle maksettavaksi uudesta lcd 32" tv:stä. En nyt tiedä pitäisikö suostua???
No huh huh, toi on jo todella törkeää toimintaa! Onneksi itselläni vastaavassa tapauksessa Gigantti korvasi koko homman.
Philipsin asiakaspalvelu on syvältä!
Mulle tuli ongelmia Philipsin BlueRay-soittimen kanssa, luvattu verkko-ominaisuus ei pelitä.
Siispä kirjoittelemaan Ph:n asiakas"palveluun", että missä vika...
Muutaman päivän kuluttua tulikin asiallinen vastaus, että kokeilkaa toista kaapelia ja toista ADSL-modeemia. Niinpä kokeiltiin, ja tietokoneessa täysin toimivat yhteydet eivät edelleenkään toimineet. – Nämä tulokset kerroin seuraavassa mailissa Ph:n asiakaspalveluun, ja kysymys edelleen: missähän vika. Ettei vaan itse laitteessa?
Pian tulikin Ph:n asiakaspalvelusta vastaus: oletteko kokeilleet painaa "yritä uudelleen" -näppäintä?!!
Seuraavaksi soitin Ph:n asiakas"palveluun", ja luokattoman palvelun syy alkoi selvitä! "Palveluun" vastasi, äänestä ja intonaatiosta päätellen, nuorehko naishenkilö, jonka ainoat kommentit olivat "niin meillä tehdään" ja "se on Philipsin politiikka" – toistaen ja toistaen...Yrittäessäni kysellä mahdollista apua ongelmaani neito kehoitti ottamaan yhteyttä ulkoistettuun huoltoliikkeeseen!
Siis pitkän esityksen kärki: miksei tälläiset tylleröt voi siirtää viestiketjua jonkin osaavamman kollegan, esim. tuotepäällikön vastattavaksi?
Onko "palvelijan" oma ego niin tärkeä vaalittava, ettei asiakkaista ole mitään väliä!
HURRAAA!!!!
http://www.tietokone.fi/uutiset/philips_luopuu_tv_valmistuksesta_tappiot_jarkyttavia?utm_source=uutiskirje&utm_medium=uutiskirje&utm_campaign=uutiskirje
Philips luopuu vihdoin television valmistuksesta. Erinomaista, kuka enää haluaisikaan moista paskaa ostaa!
Ei voi sanoa kuin että ilmeisesti Philipsin televisioissa esiintyy jyrkkää laadun vaihtelua. Itse olen ostamassa nyt uutta televisiota. Vanha laite on juurikin sama malli kuin artikkelissa, Philips 32PW8806. Se on toiminut 11 vuotta moitteetta.
Kyllähän kaikilla valmistajilla on maanantai kappaleita. Eikö silloin olisi kuitenkin tärkeintä että tmän maanantai kappaleen osalta noudatetaan kuluttajansuojalakia? Se kai täsä pointti on.
Ostin tammikuussa -14 Philips 39PFL 4208T/12 telkkarin. Kuvaruudulta puuttuu äänenvoimakkuuden näyttö,äänenvoimakkuuden säätö hankalaa ilman näyttöä. Philipsin asiakastukeen olen ollut yhteydessä 8-kertaa, ei ole apua löytynyt. Viimeinen ehdotus oli, että kävisin jossain naapurissa kokeilemassa, jos vika on antennissa, kysyin kuka korvaa vahingon jos tv särkyy kuljettaessa, vastaus oli että ei tiedetä sitä. Hankin kotiini toisen antennin, ei ollut vika antennissa. Saa nähdä mitä naurettavaa seuraavaksi keksivät. Tuntuu vahvasti siltä että Philips ei halua laittaa telkkaria kuntoon. ÄLÄ OSTA PHILIPSIÄ, JOS ET HALUA ONGELMIA. Kuusi viikkoa mennyt väsytystaistelussa, saa nähdä kauanko jaksan.
nm. ei enää Philipsiä
Hmm... blogin pitäjä julistaa, että Philipsin televisioilla (hänellä on kokemusta yhdestä televisiosta) ja sen lisäksi *myös muilla laitteilla* (joista hänellä ei ole
osoittaa mitään negatiivisia kokemuksia) on huono kestävyys ja ala-arvoinen laatu.
Lisäksi blogin pitäjä haukkuu Philipsin "olemattoman asiakaspalvelun", vaikka Philipsin puolella hänelle tehtiin selkä vänkyrässä erilaisia tarjouksia. Ilmeisesti hyväksi asiakaspalveluksi kelpaa vain täysi rahojen palautus välittömästi ensimmäisen yhteydenoton jälkeen ja lahjakori kaupan päälle.
Lähetä kommentti