Lue lisää: Älä maksa yksityistä sakkoa! |
keskiviikkona, syyskuuta 06, 2006
DNA:n kuuluvuusongelmat
Matkapuhelin operaattori DNA:lla on kuuluvuus ongelma Helsigingin Vuosaaressa. Vaihdoin liittymäni Elisalta DNA:lle elokuussa 2006. Heti tämän jälkeen alkoivat ongelmat. Vieraillessani usein Helsingin Vuosaaressa, kuuluvuus tietyillä alueilla on ollut olematonta. Erityisesti puheluita soitettaessa, mutta myös vastaanotettaessa, ääni pätkii niin voimakkaasti, että keskustelusta ei tule mitään. Ensin ajattelin että vika on puhelimessa, mutta sitten kokeilimme asiaa toisen operaattorin kortilla - ei minkäänlaisia ongelmia. Testi tehtiin useampaan kertaan, samasta osoitteesta ja aina kun puhelimessa oli kytkettynä DNA:n SIM-kortti, puhelut pätkivät.
Soitin DNA:n asiakaspalveluun, jossa ystävällinen henkilö kertoi, että Vuosaaren Cirrus tornitalo aiheuttaa ongelmia heidän tukiasemiensa kuuluvuuden suhteen. Ongelmat ovat alkaneet kun tornitalo valmistui huippukorkeuteensa. Asiakaspalvelun mukaan alueella ollaan asentamassa uutta tukiasemaa, joka korjaa tilanteen. Asia varmistettiin DNA:n teknisestä tuesta ja asennus todella tehdään, kuitenkin vasta jossain vaiheessa syksyn aikana. Valitettavasti itse en kuitenkaan voi odottaa tuota "syksyn aikana", joten vierailtuani DNA:lla alle 2 viikkoa siirsin liittymän jälleen toiselle operaattorille, jolla ei ole alueella kuuluvuusongelmia.
Tutkiskelin tapauksen jälkeen DNA:n sivuja, ja missään kohdassa ei mainittu kuuluvuusongelmista, edes vikatiedotteen muodossa. Asiakaspalvelun mukaan Vuosaaren alueelta on kuitenkin tullut useita valituksia puheluiden epäselvästä kuulumisesta. Tein teknisen vikailmoituksen DNA:n sivuilta ja pyysin vastinetta sähköpostiini. Mitään ei vielä valitettavasti ole kuulunut.
Ymmärrän että kilpailu on kovaa, mutta varsinkin pääkaupunkiseudulla, mahdolliset puheluita haittaavat kuuluvuusongelma pitää kertoa julkisesti, oli se operaattorille siten kuinka noloa tahansa.
Soitin DNA:n asiakaspalveluun, jossa ystävällinen henkilö kertoi, että Vuosaaren Cirrus tornitalo aiheuttaa ongelmia heidän tukiasemiensa kuuluvuuden suhteen. Ongelmat ovat alkaneet kun tornitalo valmistui huippukorkeuteensa. Asiakaspalvelun mukaan alueella ollaan asentamassa uutta tukiasemaa, joka korjaa tilanteen. Asia varmistettiin DNA:n teknisestä tuesta ja asennus todella tehdään, kuitenkin vasta jossain vaiheessa syksyn aikana. Valitettavasti itse en kuitenkaan voi odottaa tuota "syksyn aikana", joten vierailtuani DNA:lla alle 2 viikkoa siirsin liittymän jälleen toiselle operaattorille, jolla ei ole alueella kuuluvuusongelmia.
Tutkiskelin tapauksen jälkeen DNA:n sivuja, ja missään kohdassa ei mainittu kuuluvuusongelmista, edes vikatiedotteen muodossa. Asiakaspalvelun mukaan Vuosaaren alueelta on kuitenkin tullut useita valituksia puheluiden epäselvästä kuulumisesta. Tein teknisen vikailmoituksen DNA:n sivuilta ja pyysin vastinetta sähköpostiini. Mitään ei vielä valitettavasti ole kuulunut.
Ymmärrän että kilpailu on kovaa, mutta varsinkin pääkaupunkiseudulla, mahdolliset puheluita haittaavat kuuluvuusongelma pitää kertoa julkisesti, oli se operaattorille siten kuinka noloa tahansa.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
2 kommenttia:
Kannattaa ehkä miettiä ennen kuin pistät nimesi siihen dna:n paperiin, vekotin jonka sieltä "ostat" ei olekaan heidän myymänsä vaan jonkun kolmannen tahon???? Jota ei mistään löydy????
Suomen sonyericssonin edustaja sanoi että suomalaisilla kytkykauppiailla on opittavaa eurooppalaisista kauppa tavoista (viittas ehkä venäläisiin vastaaviin) Alla hieman sähköpostin kulkua Ko "Firman" kanssa.
Kaupasta sitä paitsi saa vuoden takuulla uuden puhelimen alle 50€ joten mitä teen tuolla Vatun 3g pahvipiirikortti paskalla? sen enempää mitään merkkiä haukkumatta, samanlaisia kertakäyttö vatkaimia ne on kaikki.
Irtisanominen reklamaatio1
Katson, että sopimuksemme irtisanoutuu 28.12.2007 koska puhelin tuolloin
toimitettu dna kauppaan espoon isoon omenaan. Tämä asia alkoi toukokuussa
2007 jolloin havaitsin (ystävän ilmoituksesta) ettei minua ole voinut
tavoittaa puhelimitse. Otettuani yhtetyttä asiakas palveluun useita kertoja
(vika ehkä espoon soukan gsm linkissä?) sain mitä erilaisempia ohjeita
valikoista joita kuulema puhelin (sonyericsson)
sisältää (3g ja 2g verkko) ja näitä valikoita ei ole puhelimesta löytänyt,
edes dna kaupan työntekijä.
Puhelin toimitettu 28.12.2007 dna kauppaan, espoon isoonomenaan, josta ei
ole tähänpäivään mennessä kuulunut mitään. Tänään tiedustelin asiaa jälleen
teidän asiakas palvelusta: (joka ensin löi puhlimen korvaan, sitten antoi
ohjeita itse ottaa yhteyttä dna kauppaan (jonne ei voi soittaa) sainkin
numeronkin joka ei toimi 04403038000 (ei saada juuri nyt nyt yhteyttä,
onkohan verkko valittu oikein?)
En katso, että meidän sopimus enää valvoittaa minua ajamaan tahi soittamaan
yhtään kertaa mihinkään asian tiimoilta.
Lasku 80026386 sisältää kaiketi osamaksua puhelimesta jota en enää maksa,
odotan laskua joka koskee ainoastaan puheluita.
Haluan tietysti, että numeroni xxx xxxxx vapautuu siirrettäväki toiseen
yhtiöön välittömästi
Olen myös ottanut yhteyttä asian tiimoilta lakimieheeni xxxxx xxxx, jolle
myös toimitan tämän mailin.
xxxxxx
Xxxx
Xxxx
xx
lmoitan asiassa avustavani XXX XXXX.
Päämieheni on DNA:lle aiemmin lähettämissään viesteissä ilmoittanut
purkavansa DNA:n kanssa tekemänsä määräaikaisen sopimuksen.
Vahvistan siis vielä kerran, että XXX XXXXXkatsoo hänen ja DNA Finlandin
välisen sopimuksen purkautuneeksi. DNA Finland ei ole kiistänyt hänen
toimittamaansa purkamista, joten sen on katsottava hyväksyneen purun.
Totean lisäyksenä aiemmin sanottuun, että purkamisen perusteena on DNA:n
olennainen sopimusrikkomus, joka on ilmennyt mm. siten, että puheluita ei
ole voinut soittaa/vastaanottaa päämieheni kotiosoitteessa. Sopimusrikkomus
on lisäksi ilmennyt siten, että DNA:lta osamaksulla ostettu puhelin on ollut
jatkuvasti rikki.
XXX XXXXX ei kohtuudella voida edellyttää sopimussuhteen jatkamista.
Tulen myöhemmin esittämään osamaksusopimukseen mahdollisesti perustuvat
tilitysvaatimukset yhtiöllenne.
Tietojeni mukaan xxxo on palauttanut puhelimen DNA:lle.
Vaadin vielä, että DNA välittömästi vapauttaa xxx xxxxxx käytössä olleen
puhelinnumeron hänen käyttöönsä mahdollisen toisen operaattorin liittymää
varten.
Ystävällisin terveisin
XXXXXX
xxx
xxx
Reklamaatio 2
Tänään 5.2.2008 minulle soitettiin numerosta +35838427861 (tuohon numeroon ei voi soittaa,”biisi” vain soi….)
n.klo12.00-13.00(tämän puhelun kuuli myös ystäväni XXX XXXX) ja kerrottiin
että edellinen reklamaationi (joka on tässä alla) on käsitelty ja voin hakea
uuden puhelimen mistä tahansa dna-kaupasta. Oltuani kyseisen puhelun aikana
ulkotiloissa en saanut kyseisen henkilön nimeä otettua ylös.
Mentyäni Espoon iso omenan dna kauppaan sain kuulla ettei mitään tietoa
kyseisestä asiasta ole. Kaupan henkilökunta selvitteli asiaa useilta
tahoilta eikä kukaan tiedä kyseisestä puhelusta mitään.
Kuinka tälläinen on ylipäätään mahdollista tietotekniikan aikana, puhelin
myymälässä, ihmettelen vain?? Olen sitä mieltä että ajettuani turhaan useita
kertoja myymälään (jonne ei voi soittaa) ja soitettuani kymmeniä puheluita
dna asiakaspalveluun olisi teidänkin yrityksenä helpoin antaa minun sanoa
irti tämä sopimus. En halua puhelinta (jota olen jo maksanut n18kk) enää,
enkä teiltä mitään palveluja, haluan vain vapautua tästä sopimuksesta.Olen
ollut nyt asian tiimoilta yhteydessä myös kuluttaja asia-mies XXXXi
xxxxx ja juristiini XXX XXXXX Vaadin vastausta kahdessa päivässä
Olette lähettänyt minulle laskun no80026386 ja katson että tuo lasku on väärä, koska sopimuksemme on irtisanottu alkaen 28.12.2007 (puhelin toimitettu silloin huoltoon) eli vastaan ainoastaan puheluista tuosta päivästä eteen päin.
Tosin näistä puheluista vähennän minun kulut jotka ylitävät tuon laskun moninkertaisestii, 5käyntiä dna kaupassa isossa omenassa ja useita kymmeniä puheluita ja ajan hukkaa tämän asian tiimoilta. Lisäksi vaiva koska en saa vanhaa numeroani käyttööni ja joudun ilmoittamaan omaan laskuuni uuden numeroni kaikille.
Jos asiassa jotain epäselvää, yhteyttä voitte asiassa ottaa Lakimieheeni XXXX XXXXX p xxxxxx.
Vastaukset reklamaatioon
1.Hyvä xxx xxxxx,
kiitos yhteydenotostanne, joka koski liittymän xxxxxxxxx dna
Kimppa -sopimuksen purkamista. Päätelaitteesta vastaa valmistaja. Jos
puhelimessa ilmenee vikaa, tulee se toimittaa valmistajan valtuuttamaan
huoltoon. Yleensä myyjäliike toimii tällaisessa tilanteessa välikätenä ja
hoitaa laitteen toimittamisen huoltoon. Äärimmäisessä tilanteessa
myyjäliike voi päätyä päätelaitteen vaihtamiseen uuteen. Tästä päätös
tehdään myyjäliikkeen organisaatiossa tapauskohtaisesti. Jos
puhelinlaitteen käytössä on ongelmia, parhaan avun saatte suoraan
valmistajalta. Päätelaitetta koskevissa ongelmissa pyydän ottamaan
yhteyttä myyjäliikkeeseen, valmistajaan tai maajantuojaan.
DNA vastaa liittymän toimivuudesta. Tässä tapauksessa ongelma on
päätelaitteessa, joten se ei ole peruste dna Kimppa -sopimuksen
purkamiselle. DNA jatkaa dna Kimppa -sopimusta siitä allekirjoitetun
sopimuksen mukaisesti. Olette ilmeisesti jättänyt puhelimen ja SIM-kortin
jälleenmyyjäliikkeeseen, joten voitte noutaa ne sieltä.
Ystävällisin terveisin
Jarno Remes
Asiakaspalautteet
DNA Finland Oy
puh. 044 144 044
faksi 044 044 1703
www.dnafinland.fi
asiakaspalvelu@cc.dnafinland.fi
2.Hyvä XXx Xxxxxx!
Kiitos sähköpostista. Pyytäisin ystävällisesti olemaan yhteydessä kyseiseen myymälään tai valmistajaan, sillä käsittelemme asiakaspalvelussamme vain dna-liittymiä koskevia asioita. DNA Finland Oy ei myy puhelinlaitteita.
Laitteen valmistaja vastaa puhelinlaitteen laadusta ja hoitaa sen kuntoon tai vaihtaa toiseen. Myyjäliike toimii välikätenä ja kommunikoi huoltoon tai tarvittaessa valmistajaan. DNA vastaa ainoastaan liittymistä ja niiden toiminnasta. Olen pahoillani sinulle aiheutuneesta harmista.
Ystävällisin terveisin
Ulla Aalto
palveluneuvoja
Asiakaspalvelu
DNA Finland Oy
puh. 044 144 044 (maksuton dna-liittymistä)
faksi 044 044 1703
www.dnafinland.fi
dna Kimppasopimuksesi on voimassa 17.05.2008 saakka. Liittymän sulku ei vaikuttaisi kuukausimaksuihin, sillä ne laskutetaan joka tapauksessa niin kauan kuin sopimus on voimassa. Laskut ovat aiheellisia.
Liittymäsi XXX XXXXXXX liittymätyyppi on dna Lahja, jonka kuukausimaksu on 13,90 euroa. Haluaisitko muuttaa liittymätyypiksesi dna Inton, jonka kuukausimaksu on vain 0,90 euroa? Liittymätyypin vaihto on maksuton toimenpide neljä kertaa vuodessa. dna Inton hinnastoon voisit tutustua kotisivuillamme osoitteessa http://www.dnafinland.fi/showPrivateProductSubscription.do?selectedMenuItem=AAA0dnaInto
Uuden sim-kortin samalla numerolle saat jälleenmyyjäliikkestämme 7,90 eurolla.
Huolto ei ole meidän, vaan puhelinlaitteen valmistajan merkkihuolto. Jälleenmyyjäliikkeemme toimii ainoastaan välikätenä, joka toimittaa puhelimen huoltoon.
Ystävällisin terveisin
Minna-Liisa Nevalainen
palveluneuvoja
Asiakaspalvelu
DNA Finland Oy
puh. 044 144 044 (maksuton dna-liittymistä)
faksi 044 044 1703
Hyvä "asiakaspalvelu"
Joudutte perimään saatiavianne oikeusteitse, en aio laskujanne maksaa.
Joten kehotan sulkemaan liitymän. Puhelin toimitettu 28.12.2007 teidän
liikkeeseen "huoltoon" ja taatusti on teidän vastuulla hoitaa se kuntoon
tai antaa sitten uusi puhelin .(joka muuten kerran helmikuussa
luvattinikin)
Tosin tämä olisi pitänyt tehdä kahdenviikon sisällä.
Nyt olen jo hankkinut uuden liitymän(+puhelimen) ja hoitanut asian, niin
etten tarvitse teidän liittymää enää.
Tulen esittämään oikeudessa minun saatavani asiassa ja minun laskuni
ylittää nuo teidän saatavanne moninkertaisesti.
Ihan suomen lain mukaan teidän vastuullanne on hoitaa asia, ei minun.
Laskutkin maksetaan teille, joten te olette puhelimen myyjä (näin sanoi
suomen sony ericssonin asikaspalvelu ja kuluttaja-asiamies.)
Helpommalla saataisitte päästä kun antaisitte asian olla, ja sulkisitte
liitymän kaikessa hiljaisuudessa.
Lähetä kommentti